שתף קטע נבחר

"קול מוסרי ולוחם שלום": סיקור מותו של עוז בעולם

התקשורת העולמית דיווחה בהרחבה על מותו של עמוס עוז בגיל 79. ב"גרדיאן" הבריטי כתבו כי היה "מראשוני הדמויות בישראל שפעלו למען פתרון שתי המדינות". בתקשורת הצרפתית כינו אותו "אלבר קאמי הישראלי"

התקשורת העולמית לא נותרה אדישה למותו הפתאומי של עמוס עוז. הסופר, שיצירותיו זכו לתהילה בינלאומית ושמו נקשר לא פעם בפרס נובל לספרות, זכה לכבוד אחרון בהספדים באתרים החשובים בעולם.

 

עיתון "הניו יורק טיימס" דיווח על מותו ואף הוציא לגולשים עדכון פוש שמבשר על מותו של עוז בעקבות מחלת הסרטן: "עמוס עוז, הסופר עטור הפרסים שעבודתו תפסה את הדמויות ואת נופה של מדינת ישראל הצעירה, ומי שהפך לקול מוסרי וללוחם שלום, הלך לעולמו", נכתב בהודעה. "הוושינגטון פוסט" ציין שמדובר באחד הסופרים הכי מוערכים בישראל וכי הוא קול חשוב בתנועת השלום.  

 

 

 

 

גם באתרים הגדולים באירופה דיווחו על מותו. עורכי "הגרדיאן" הבריטי כינו אותו "הסופר הנביא שמעולם לא איבד תקווה לגבי ישראל", מנו את יצירותיו המשפיעות ואת הפרסים הרבים בהם זכה, והזכירו את פעילותו הפוליטית: "הוא היה מראשוני הדמויות בישראל שפעלו למען פתרון שתי המדינות". אתר BBC NEWS דיווח על מותו וצירף ריאיון שנערך עמו משנת 2015 ובו עוז אומר: "קראו לי בוגד פעמים רבות בחיי, אני חושב שאני נמצא בחברה נפלאה. ההיסטוריה מלאה באנשים שהקדימו את זמנם וכונו בוגדים".    

 

עמוס עוז הלך לעולמו בגיל 79

אהבה וחושך: היצירות הגדולות של עמוס עוז

נפרדים מעמוס עוז: "נפיל ספרותי"

 

 

 

 

הידיעה על מותו של עמוס עוז באתר הגרדיאן (צילום מסך)
הידיעה על מותו של עמוס עוז באתר הגרדיאן(צילום מסך)

 

ב"לה מונד", אחד מגופי התקשורת הגדולים ביותר צרפת, כתבו: "עמוס עוז, מחבר 'סיפור על אהבה וחושך' וממייסדי תנועת 'שלום עכשיו' נפטר בגיל 79 מסרטן". ב-"לה פיגארו", גם הוא צרפתי, כינו את עוז "קאמי הישראלי", בעקבות הסופר והפילוסוף זוכה הנובל אלבר קאמי, ותיארו כ-"סופר שקידם את הפיוס הישראלי-פלסטיני".

 

התקשורת הפלסטינית מיהרה גם היא לסקר. באתר החדשות "מען" ובעיתון הפלסטיני "אל קודס" נקטו בנימה עניינית, וציינו כי עוז היה "ממנהיגי מחנה השלום". גם מספר אתרי חדשות בגרמניה ובאיטליה דיווחו על מותו של הסופר.

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יובל חן
עמוס עוז סופר הלך לעולמו נפטר 2018
צילום: יובל חן
לאתר ההטבות
מומלצים