שתף קטע נבחר

אחינועם ניני: "אני ציונית, אני נגד ה-BDS"

אחת הזמרות הישראליות המוכרות ביותר בעולם מוציאה אלבום חדש שכולו באך. בריאיון ל-ynet אחינועם ניני מסבירה איך שומרים על הזהות הישראלית מעבר לים ויוצאת נגד ה-BDS: "חרם על ישראל זאת לא הדרך להביא שלום"

"אני סובלת מכל הסימפטומים שישראל סובלת מהם. המצב בזירה הבינלאומית קשה מאוד לישראלים", אומרת הזמרת אחינועם ניני בראיון ל-ynet ומספרת כי היא מותקפת משני צדי המתרס. "אף פעם לא חששתי להביע את דעותיי, אבל כשיהודים מבטלים הופעות שלי, הם יותר אלימים מה-BDS. ארגון החרם שולח מכתב. קרה לי פעם שזרקו אבן לחלון בבית של מפיק וכמעט פגעו בבנו בן השנתיים. זה בושה וחרפה לישראל. אני לא מוסטת מדרכי. אני מאמינה בשלום ואפעל למענו בכל דרך אפשרית. אני ציונית, אוהבת עמה, אוהבת שלום".

 

בימים אלה ניני בת ה-49 מוציאה את NO,BABY, הסינגל הראשון מתוך אלבום בינלאומי חדש עליו עבדה עם מפיק-העל קווינסי ג'ונס. "מדובר באלבום שכולו מוזיקה של באך עם מילים שכתבתי וקטעים אינסטרומנטליים, אלה קטעים שהוא לא כתב לקול האנושי ומצאנו דרכים לבצע אותם. המילים זה העיקר, זה מה שיותר מעניין אותי, זה האתגר הגדול של לשיר באך".

 

עוד בערוץ המוזיקה:

המדריך לאושר: דני רובס חוזר לאלבום המשמעותי בחייו

דודו פארוק הוא העתיד של המוזיקה הישראלית

חמי רודנר: "'לבן בחלום שחור' נכתב מתוך פאניקת איידס נוראית"

 

לא מפחיד להקליט אלבום שכולו מבוסס על מוזיקה של באך?

"התחושה היא ממש כמו לעשות סללום בסקי עם הרוח בפנים ולנסות לא ליפול. לא פחדתי, התחלתי לגעת בבאך לפני הרבה שנים. הקשבתי למאות קטעים ודליתי קטעים שדיברו אליי וחשבתי שיש לי מה לתרום להם. זה כבוד גדול שהמפיק קווינסי ג'ונס עובד איתנו, וזו פעם ראשונה שאנחנו משתפים פעולה. אני ממש מאושרת. הסינגל הזה הוא היחידי שבו אני קצת חורגת מהסגנון הקלאסי של באך. את הווידאו עשה אנימטור ישראלי שאני ממש אוהבת את העבודה שלו, גיא הירש".

 

 

אחינועם ניני (צילום: רונן אקרמן)
"המילים זה העיקר"(צילום: רונן אקרמן)

חמש שנים חלפו מאז הוציאה ניני את אלבומה האחרון Love Medicine והאלבום החדש Letters To Bach ייצא בחודש מרץ כשעל העיבודים אמון גיל דור - שותפה לדרך. בין לבין ניני הופיעה ברחבי העולם ובאירועים יוקרתיים. "אני עושה מוזיקה גם לעולם וגם לישראל", היא אומרת, "אני מופיעה גם בארץ וגם בעולם. יש לי קריירה בינלאומית הרבה שנים לא עשיתי אלבום שמיועד רק לישראל, מאחר שהעולם נהיה מיקשה אחת, אז אני עושה גם וגם. לפני כמה שנים הקלטתי אלבום לעולם ואז עשיתי גרסה מיוחדת שמיועדת לישראל".

 

"אני דוברת אנגלית מבית, בהופעות שלי אני משלבת תמיד אנגלית ועברית, וכמעט תמיד אני מכניסה שיר בתימנית, בכל העולם. זאת הזהות שלי. תמיד שילבתי בין אנגלית לעברית. והיום אתה רואה שישראלים צברים שלא גדלו בארצות הברית כמוני - עושים אלבומים באנגלית לגמרי. אני מאוד אוהבת את השפה העברית אבל בהופעות שלי אני משלבת".

 

כשאת שרה בעברית ברחבי העולם את חשה מאויימת?

"בחו"ל אני מופיעה בתור ישראלית, אף פעם לא ניסיתי להסתיר את הישראליות, זה כבוד גדול לייצג את ישראל בעולם. אני סובלת מה-BDS כמו שכל זמר ישראלי סובל מהם. ואני נגד התנועה הזאת".

 

השיח סביבך הפוך, הרושם שנוצר הוא שאת נאבקת במדיניות הממשלה הישראלית יותר מאשר ב-BDS.

"אני לא מנהלת מאבק נגד ה-BDS, אני אומרת בכל הזדמנות שאני נגדם. יש אנשים שעושים מלאכתם להסית נגדי, למה? כי ישראל נהייתה רווית הסתה והמסית הראשון הוא מי שיושב במשרד ראש הממשלה. הנה גם אתה חושב שאני לא מזוהה מספיק נגד ה-BDS, הם נגדי ואני נגדם. מי שרוצה לשמוע את מה שאני אומרת שישאל אותי ולא ישאל את הימנים שמסיתים נגדי מבוקר עד ערב. כל ארגון שמקרב את ישראל לשלום אני תומכת בו. כל ארגון שמרחיק את ישראל משלום אני נגדו.

 

"חרם על ישראל זו לא הדרך להביא שלום, אני מפרידה באופן מוחלט. אף אחד לא יפחיד אותי. לא היהודים ולא הערבים. אחת מתוך אלף הופעות שלי מבוטלת, את רוב ההופעות אני עושה בצורה נהדרת, אני עושה לתפארת מדינת ישראל. אף פעם לא ניסיתי להסתיר את הזהות שלי. זה כבוד גדול לייצג את ישראל בעולם, אני ציונית, נגד ה-BDS".

 

אחינועם ניני תופיע עם רביעיית כלי המיתר מנפולי סוליס, בקיבוץ יפעת ב-28 במרץ וב-29 במרץ במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן אקרמן
אחינועם ניני
צילום: רונן אקרמן
לאתר ההטבות
מומלצים