שתף קטע נבחר

מפגש ענקים: טריילר ראשון לחדש של סקורסזה עם דה-נירו ואל פצ'ינו

"האירי", סרטו החדש של מרטין סקורסזה, מעורר עניין לא רק בגלל קאסט הכוכבים המרשים - בראשם רוברט דה-נירו ואל פצ'ינו, אלא בזכות הטכנולוגיה החדשנית שהצעירה את הכוכבים הוותיקים. האם זה הסרט שיביא לנטפליקס את האוסקר? צפו בטריילר הראשון

 

בשנה שעברה יזמה חברת נטפליקס מהלך נועז בניסיון לפלוש לארץ המובטחת של האקדמיה האמריקנית, ולפרוץ את כל המחסומים בדרך לאוסקר. ענקית הסטרימינג לקחה חסות על "רומא", סרטו הצנוע והאינטימי של הבמאי המוערך אלפונסו קוארון, ואיתו קיוותה ללכת עד הסוף ולהצטייד בפסלון זהב ראשון בארון. למרות הקמפיין האגרסיבי, הניסיון לא צלח. קוארון אמנם זכה בפרס הבימוי, אך בוחרי האקדמיה לא ששו להעניק אוסקר לסרט שמייצג את החברה שמסמנת את סוף עידן הקולנוע כפי שאנו מכירים אותו. ובכן, עתה עושה נטפליקס ניסיון נוסף לזכות בגביע הקדוש, והפעם שמה את מבטחה במרטין סקורסזה והפרויקט המדובר שלו "האירי" (The Irishman). בניגוד ל"רומא", הוא אינו צנוע ואינטימי כלל וכלל.

 

מתוך
מתוך "האירי"(צילום: באדיבות נטפליקס)

"האירי" מבטא שינוי אסטרטגי של נטפליקס ברגע קריטי מבחינתה, רגע לפני שהמגרש הביתי שלה הופך לשדה קרב מדמם עם כניסתן של ענקיות תוכן כמו אפל והאולפנים ההוליוודיים דיסני, האחים וורנר ויוניברסל ליקום האלטרנטיבי של הסטרימינג. אם במקרה של "רומא" תלו ראשי נטפליקס תקוות ביוקרה של קוארון וקיוו שהרגישות האמנותית שלו והמיומנות שלו ככותב, במאי וצלם תפלס את דרכם לאוסקר, הרי שהפעם הם אינם מסתפקים רק בסקורסזה ותהילתו. הם ציידו אותו בצוות שחקנים זוהר במיוחד בראשות חברו הוותיק רוברט דה-נירו, ולא פחות מכך - טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך, שאיפשרה לו להרחיב את האפשרויות החזותיות והעלילתיות שלו.

 

ב"האירי" סקורסזה שב לעולמות התוכן האהובים והמוכרים עליו, המאפיה האיטלקית. בעזרת התסריטאי סטיבן זליאן הוא עיבד למסך את ספרו של צ'ארלס ברנדט I Heard You Paint Houses מ-2004 שגולל את חייו של פרנק שירן, ביצועיסט אירי של ארגון פשע שהטיל מורא בחוף הצפון-מזרחי של ארצות הברית. דה-נירו, שהיה מהכוחות המניעים של ההפקה (ביחד עם שותפתו העסקית והיצירתית ג'יין רוזנטל) לקח על עצמו לגלם את שירן. חבריו הוותיקים ג'ו פשי והארווי קייטל התגייסו גם הם להפקה בתור שני מאפיונרים נבזיים, ראסל בופאלינו (פשי) ואנג'לו ברונו (קייטל), שאוספים את שירן לחיקם.

 

עוד בולטים בצוות השחקנים של סקורסזה: אנה פקווין, ג'סי פלמונס, בובי קנבלה, ג'ק יוסטון, ריי רומנו וקייט ארינגטון. כמו כן מופיע בסרט אל פצ'ינו, שמגלם את ג'ימי הופה, מנהיג הפועלים שקשר קשרים הדוקים עם המאפיה ועל פי החשד שירן היה אחראי למותו. קשה להאמין, אבל מדובר בסרט הראשון שפצ'ינו וסקורסזה חולקים יחד כשותפים פעילים. בגיל 79 זה עוד וי ברשימת המשימות של השחקן המהולל, שהרגיש בוודאי די בנוח בחיק בני דורו המזקינים, קייטל (80), פשי (76) והצוציק בחבורה, דה-נירו (75). בעזרת צוות שחקני האיכות הללו, סקורסזה יכול לחדור עמוק יותר אל תוך הסיפור. בעזרת הטכנולוגיה החדישה שהוקנתה לו, הוא יכול גם להרחיב אותו לאורך שנים.

מתוך
מתוך "האירי"(צילום: באדיבות נטפליקס)
 

הטכנולוגיה החדשנית היוותה חלק משמעותי מתקציב ההפקה של הסרט, שמוערך בכ-160 מיליון דולר ושגרמה לאולפנים רבים לדחות את הפרויקט על הסף. היא מאפשרת לדה-נירו ושות' לגלם את הדמויות בתקופות שונות בחייהם - מצעירותם ועד זקנתם, וזאת בלי לאלץ אותם לעטות חליפות מושן-קאפצ'ר שונות ומשונות על הסט. סקורסזה עצמו התייחס לעניין לפני כמה חודשים, לאחר שהביע דאגה כי הצערת הכוכבים אינה נראית חלקה מספיק לטעמו.

 

הסרט יוקרן בבכורה בפסטיבל ניו יורק ב-27 בספטמבר ולאחר מכן יתחיל הקמפיין שלו לאוסקר, שישאב רבות מהחידושים הטכנולוגיים. אבל כפי שאפשר להתרשם מהטריילר של "האירי", שהושק באירוע מיוחד בניו יורק, לסרט יש הרבה מה להציע חוץ מזה. בימוי, משחק, וסיפור, אתם יודעים, הדברים שעליהם מקבלים אוסקר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות נטפליקס
מתוך "האירי"
צילום: באדיבות נטפליקס
לאתר ההטבות
מומלצים