מרגו רובי: "גם בלי לדבר רואים את הצדדים המופלאים בשרון טייט"
מרגו רובי כמעט ולא מדברת ב"היו זמנים בהוליווד", אבל להבדיל מחלק מהמבקרים היא לא מוצאת בזה בעיה. בריאיון ל-ynet היא מספרת איך היה לגלם את שרון טייט בלי מילים ונזכרת בפעם הראשונה שקראה את התסריט: "ישבתי במטבח של טרנטינו במשך ארבע וחצי שעות ומתתי מבפנים"
בתולדות הקולנוע רשומים לא מעט מקרים בהם כוכבים וכוכבות פנו לבמאי הנערץ עליהם, והביעו רצון לעבוד איתו. הכוכבת השוודית-הוליוודית אינגריד ברגמן ("קזבלנקה") התרשמה עמוקות מהסרטים "רומא עיר פרזות" ו"פאיזה" של רוברטו רוסליני, וכתבה ליוצר האיטלקי מכתב בו אמרה "אם תידרש לך שחקנית שוודית הדוברת אנגלית היטב, לא שכחה את הגרמנית שלה, אינה מובנת בצרפתית ויודעת באיטלקית לומר רק 'טי אמו', אנא תיצור איתה קשר". התוצאה – רומן שערורייתי, כמה סרטים וילדים משותפים. קתרין דנב לעומת זאת צפתה ב"לשבור את הגלים", טולטלה וכתבה לגאון הדני השנוי במחלוקת לארס פון טרייר. הוא קרא את מכתבה ונתן לה תפקיד ב"רוקדת בחשיכה" עם הזמרת ביורק.
כך קרה גם עבור קריסטין סקוט תומס הבריטית, ששמעה שהבמאי אנתוני מינגלה עובד על "הפצוע האנגלי", כתבה לו מכתב וביקשה להיפגש אתו, ואז הצליחה לשכנע אותו לתת לה תפקיד משמעותי בסרט. גם וודי אלן, לפני שהפך למוקצה, קיבל במהלך השנים שלל טלפונים ומכתבים, משחקנים ושחקניות שהסכימו לככב בתפקידים קטנים, העיקר שיזכו לעבוד עם הבמאי הנערץ עליהם.
גם מרגו רובי (29) האוסטרלית, שבשנים האחרונות כובשת את הוליווד ("הזאב מוול סטריט", "יחידת המתאבדים"), החליטה לנסות את כוחה וכתבה לקוונטין טרנטינו. "הסברתי לו כמה אני מעריכה את היצירות שלו והצעתי לעשות לו קייטרינג, אם יצטרך אחד כזה אי פעם", גילתה רובי כשנפגשנו לאחרונה בפסטיבל קאן. "ואז דיברנו, ולמזלי הוא בדיוק סיים את התסריט של 'היו זמנים בהוליווד' והתחלנו לדבר עליו. לקוונטין יש תסריט אחד ועליו משורבטים דברים בכתב יד. הוא אוסר לשכפל אותו וגם לא שולח אותו לאף אחד - אתה חייב להגיע לבית שלו ולשבת בכוך במטבח ולקרוא אותו. אז ישבתי במטבח - ואני בן אדם שקורא לאט, וגם מתתי מבפנים מעצם העובדה שאני מחזיקה תסריט מקורי של טרנטינו ביד - וקראתי אותו במשך ארבע וחצי שעות".
ומה טרנטינו עשה בזמן הזה? בילה עם דניאלה?
"קוונטין עזב אותי לנפשי וכל 45 דקות הוא הגיח ושאל: 'אני יכול להביא לך משהו לשתות? קצת סלאמי וגבינה?'. בסוף הוא הביא לי ארוחת צהריים, וגם בירה מאוסטרליה. לא יכולתי לחכות לספר לחברים שלי בבית שטרנטינו הגיש לי בירה אוסטרלית".
בסופו של דבר, טרנטינו ליהק את רובי ("וכך כל החלומות שלי התגשמו", היא אומרת) לצד לאונרדו דיקפריו ובראד פיט (המגלמים כוכב מערבונים דועך והכפיל שלו, בהתאמה), בסרט "היו זמנים בהוליווד" המתרחש בבירת הסרטים בשנה הדרמטית 1969. רובי קיבלה את התפקיד של שרון טייט ("עמק הבובות", "סלח לי אתה נושך את צווארי"), הכוכבת ההוליוודית הבלונדינית המרהיבה, רעייתו של הבמאי רומן פולנסקי, שנרצחה בעודה בהריון מתקדם על ידי חברי הכת של הגורו הרצחני והפסיכופט צ'ארלס מנסון, בדיוק לפני 50 שנה.
כתבות נוספות על "היו זמנים בהוליווד":
בראד פיט: "היה לי צו הרחקה מדיקפריו ובדיוק פג תקופו"
לאונרדו דיקפריו: צעקתי על עצמי מול המראה הרבה פעמים"
מה חשבנו על "היו זמנים בהוליווד"?
זאת לא הפעם הראשונה שרובי מגלמת דמות אמיתית. לפני שנתיים היא הופיעה בסרט "אני, טוניה", בו גילמה את טוניה הארדינג, המחליקה האמריקנית המצטיינת שניסתה להבטיח את מקומה באולימפיאדת החורף 1994, בדרך לא ממש ספורטיבית, תפקיד שזיכה את רובי במועמדות לאוסקר. "לקראת 'היו זמנים בהוליווד' עשיתי המון מחקר, קראתי וראיתי את כל מה שיכולתי, אבל במקביל אני חושבת שהתפקיד שלנו כשחקנים הוא להבין או לנסות להבין איזו מטרה הדמות שלנו מקדמת בתוך הסיפור. מבחינתי היה לי יותר חשוב להבין למה הדמות הזו נמצאת בסיפור וקוונטין אמר לי בשלב מוקדם מאוד ששרון טייט היא הלב הפועם של הסיפור. אני ראיתי אותה כקרן אור, וכך רציתי שתהיה - אור. זו הייתה העבודה והתפקיד שלי והתמסרתי לדמות במובן הזה. ואכן קוונטין מציג בסרט את שרון טייט כמו מישהי עם נוכחות שמימית ודמות מלאכית, שקשה לי להתחבר אליה בגלל שהיא מושלמת.
"הייתי גם צריכה להראות ולהדגיש איך זה להיות חלק מהמעגל הפנימי של הוליווד, ולהדגים כמה שלריק, הדמות שליאו מגלם, אין את הדברים האלה. קוונטין מראה איך שרון חיה את היומיום בכזאת קלילות, עם סקרנות ושמחת חיים, בעוד ריק חווה התמוטטות עצבים בסט של סדרת טלוויזיה בה הוא מתארח".
עיתונאית של ה"ניו יורק טיימס" הצליחה להרגיז מאוד את טרנטינו במסיבת העיתונאים בקאן, כשתהתה למה לדמות של שרון טייט כמעט ואין דיאלוגים בסרט. מה עמדתך בסוגיה?
"אני לא חושבת שהמטרה הייתה להעמיק יותר ממה שתיארתי קודם. הטרגדיה של שרון טייט בסופו של דבר הייתה באובדן התמימות של הוליווד ואמריקה כאחד. לדעתי גם מבלי לדבר ניתן להראות בצורה מצוינת את הצדדים המופלאים שלה - הרגעים שקיבלתי על המסך נתנו לי הזדמנות לכבד את זכרה של שרון טייט האמיתית, שרבים אמרו שהייתה אור גדול לעולם".
באחת הסצנות היפות בסרט, שרון הולכת לבדה לבית קולנוע בלוס אנג'לס, כדי לחזות בסרטה החדש The Wrecking Crew, פרודיה על ג'יימס בונד, בו היא מופיעה לצד דין מרטין. טייט מציגה את עצמה בפני צוות בית הקולנוע ואלה מכניסים אותה בחינם, ואז היא צופה נרגשת בביצועים שלה על המסך. "לזה אני לגמרי יכולה להתחבר", אומרת רובי. "ההקרנה הייתה רגע סוריאליסטי ויצא לי לעשות בדיוק את מה ששרון עשתה: לשבת ולראות סרט ולומר לעצמי 'אני לא מאמינה שזה קורה'. חשוב גם לשמוע את התגובות של הצופים - זה חצי מהאושר הטמון בקולנוע. החוויה המשותפת הזו, העובדה שכולם מגיבים אחרת או לחלופין יחד - ואותו הדבר. זה רגע מרתק, אותו חוויתי לפני יומיים, כשישבתי בקולנוע וראיתי את 'היו זמנים בהוליווד' וצפיתי בעצמי צופה בעצמי כשרון שרואה את שרון. עשיתי ממש את אותו הפרצוף בעודי מנידה את הראש לצלילי המוזיקה ונזכרת באותו יום שבו צילמנו את הסצנה הזאת. חייכתי מאוזן לאוזן, והייתי נרגשת ומרותקת לחוויה".
ריק דולטון, הדמות של ליאו, הוא שחקן שהקריירה שלו מתדרדרת, והוא טרוד ממה שצפוי לו, ויש לו ספקות והתלבטויות לגבי המשך הדרך שלו בהוליווד. למרות שאת והוא במצב שונה בקריירה, גם לך יצא לחוות כאלה ספקות?
"כל שחקן שאינו נרקיסיסט מוחלט חווה רגעים של ספק, גם אם הם לא באים לידי ביטוי כמו אצל ריק. זה מאוד אנושי שיהיה לך את הקול של הספק בראש".
קשה להיות אייקון או אדם מפורסם היום בעידן הסלפי והרשתות החברתיות ביחס ל-1969?
"אני לא יודעת איך זה היה ב-1969 אבל אני מניחה שהנוף בהוליווד היה שונה אז לחלוטין מזה של ימינו. המדיה חברתית בהחלט שינתה את הכול".