שתף קטע נבחר

מרייב אלקטרו ועד פסטיבל העוד: אירועי מוזיקה קרובים

פסטיבל המוזיקה האלקטרונית שמגיע היישר ממקסיקו לים המלח, פסטיבל העוד שחוגג 20, הכנרית הווירטואוזית ונסה מיי וחגיגת פלמנקו עם שלושה גיטריסטים. אירועי מוזיקה בחודשים הקרובים

הכנרת הווירטואוזית: ונסה מיי

הכנרת הסינגפורית-בריטית ונסה מיי תשוב לארץ להופעה אחת שתתקיים ב-28 באוקטובר בהיכל מנורה מבטחים בליווי סימפונט רעננה ומקהלת האנסמבל הקולי "זמרי קולגיום תל אביב". המופע יוגבל ל-3000 צופים וכרטיס אליו יעלה החל מ-330 שקלים.

ונסה מיי (באדיבות לייב ניישן ישראל)
ונסה מיי(באדיבות לייב ניישן ישראל)

בגיל 40 ואחרי 25 שנות קריירה מיי נחשבת אחת הכנריות הגדולות בעולם, והמופע הווירטואוזי והמגוון שלה משלב בין מוזיקה קלאסית לרגאיי, פופ וג'אז. היא החלה להופיע בגיל 10, הייתה האמנית הצעירה ביותר שהקליטה יצירות של בטהובן וצ'ייקובסקי - בגיל 13, ומאז מכרה מיליוני אלבומים וזכתה בלמעלה מ-40 פרסים בינלאומיים. לאורך הקריירה שלה הספיקה לשתף פעולה עם אמנים כמו ג'נט ג'קסון ופרינס. בשנת 2006 היא הוכתרה לאישה העשירה ביותר מתחת לגיל 30 בתחום הבידור בבריטניה, ופרט לקריירה המוזיקלית היא גם גולשת סקי אולימפית.

 

 

גשר לדו קיום: פסטיבל העוד 

פסטיבל העוד הבינלאומי בירושלים יחגוג 20 שנה ב-13 מופעים שיתקיימו בין ה-21 ל-30 בנובמבר. הפסטיבל שואף להאדיר את המורשת של המוזיקה הערבית ולייצר דיאלוגים חוצי גבולות בין האיסלאם ליהדות.

 

 

עומר פארוק טקבילק ובריאן קין (צילום: KVON)
עומר פארוק טקבילק ובריאן קין(צילום: KVON)

במופע הפתיחה יתקיים מפגש פסגה בין המוזיקאי הטורקי עומר פארוק טקבילק והגיטריסט בריאן קין שמשתפים פעולה כבר 30 שנה. הם יארחו את זארה - זמרת טורקיה ממוצא כורדי; בנוסף, יתקיים מופע מחווה לגדולי הזמר במצרים - אום כולת'ום, עבד אל-והאב, פריד אל-אטרש לילה מוראד, אסמהאן ועבד אל-חלים חאפז - עם אנסמבל סולנים מהארץ ומחו"ל. כמו כן אילו ארא דינקיג'יאן הארמני, מייסד אנסמבל נייט ארק, ישוב לפסטיבל יחד עם הזמרת הטורקיה בורג'ו ילדיז במופע המוקדש לשירים של מלחינים ארמניים.

 

במסגרת הפסטיבל יגיעו לארץ לראשונה מאסטר הסיטאר שאהיד פרבז והזמרת פרבין סולטאנה, המכונה "מלכת המוזיקה ההודית הקלאסית". את הפסטיבל ינעל מופע הבכורה של תזמורת אסטודיאנטינה והזמרת אלקיסטיס פרוטופסלטי מיוון. כמה מהמופעים פתוחים לקהל ללא תשלום והיתר במחירים שנעים בין 80 ל-250 שקלים.

 

 

קיימות נוסח מקסיקו: פסטיבל Day Zero

רייב המוזיקה האלקטרונית Day Zero ייצא לראשונה מטולום שבמקסיקו ויגיע לישראל ב-28-27 בספטמבר, למרגלות מצדה. כרטיס לפסטיבל במכירה המוקדמת יעמוד על 330 שקלים ולאחר מכן יעלה ל-450 שקלים. הפסטיבל מציע גם חבילות נופש.  

פסטיבל Day Zero (צילום: Get Tiny )
פסטיבל Day Zero(צילום: Get Tiny )

הפסטיבל, שמקדם ערכי קיימות, שמירה על הסביבה ואחדות בין אנשים, מגיע למקום הנמוך בעולם כדי להעלות את המודעות העולמית לים המלח. מוביל אותו הדי ג'יי דמיאן לזרוס וינגנו לצידו רשימה של די ג'ייז בינלאומיים בהם ג'יימי ג'ונס, מרקו קרולה, בדווין, גורגון סיטי, מונולינק לייב וסאטורי לייב וגם מגית קקון וחיים הישראליים.

הפסטיבל, שקם בשנת 2012 כהתכנסות בסוף לוח השנה של שבט המאיה במקסיקו, הפך עם הזמן למאורע שנתי של חיבור ותרומה לסביבה. הוא יימשך כ-16 שעות של מוזיקה אלקטרונית בגוונים שונים ויכלול גם מיצגים אמנותיים, מתחמי טיפולים והרצאות ומזון צמחוני. החוויה המדברית תתרחש משקיעה ועד הזריחה, למרגלות מצדה ועל גדות ים המלח המחבר בין ישראל לירדן. על הבמה אמונה חברת עיצוב הבמות הבלגית Criaturas הבונה את במות פסטיבל טומורולנד בבלגיה.

 

חגיגת פלמנקו: טריו הגיטרה של ברצלונה

שלושת הגיטריסטים מעולם הפלמנקו - מנואל גונזלס, חאוויר קול ולואיס רוביסקו - יגיעו לארץ במסגרת המופע Barcelona Guitar trio & Dance שיתקיים ב-20 בדצמבר באודיטוריום חיפה וב-21 בדצמבר במשכן לאמנויות הבמה תל אביב. מחיר כרטיס למופע ינוע בין 199 ל-399 שקלים.

Barcelona Guitar trio & Dance (באדיבות EGOeast)
Barcelona Guitar trio & Dance(באדיבות EGOeast)

שלושת הווירטואוזים מספרד יבצעו יצירות של פאקו דה לוסיה, מנואל דה פאיה, פדריקו גרסיה לורקה וצ'יק קוריאה עם צמד רקדני הפלמנקו המוערכים קרולינה מורגדו וחוסה מנואל אלווארז בחגיגה ספרדית של פלמנקו. גונזלס המכונה "המלך" הוא גיטריסט ומוזיקאי מוביל בעולם המוזיקה הספרדית; קסוויאר קול המכונה "מאסטרו קול", אשף בפריטה על גיטרות קלאסיות שזכה בפרסים רבים; ורוביסקו "הקוסם" המוכר כמאסטר באינטרפטציות למוזיקה של גדולי היוצרים הספרדים. על הכלי ההקשה במופע אמון פאקיטו אסקדורו.

 

 

לרקוד כל הלילה: פסטיבל EDM TLV

ארבעה כוכבים מצמרת ה-EDM העולמית יגיעו לארץ לפסטיבל הזה, שיתקיים בגני התערוכה, ביתן 2 אקספו בתל אביב ב-14 בנובמבר. כרטיסים החל מ-240 שקלים וכניסה מגיל 18 בלבד. על הפקת הפסטיבל אמונה קבוצת בלוסטון.

 

DJ KSHMR  (באדיבות בלוסטון לייב ניישן ישראל)
DJ KSHMR (באדיבות בלוסטון לייב ניישן ישראל)

בפסטיבל יופיעו אוליבר הלדנס ההולנדי שהתגלה על ידי דיג'יי טייסטו, ניגן בעבר באולטרה במיאמי וטומורולנד וכיום מפיק וכותב ואף שיתף פעולה עם דיסני ובשנת 2016 דורג במקום ה-8 ברשימת 100 הדיג'ייז המובילים של DJ Mag. קשמיר (ניילס הולוול-דאר) האמריקני, מספר 12 ברשימה בשנת 2017 מוכר גם בעולם הפופ ומחזיק בלייבל משלו. מייק וויליאמס גם הוא הולנדי, שייך לגל החדש של התקליטינים ההולנדים וכוכב עולה בסצנה בגיל 22 בלבד.

 

כמו כן יופיעו ג'פרי סוטוריוס שעומד כיום מאחורי דש ברלין (בעבר הרכב מצליח שהתפרק וכיום פרויקט הסולו של סטוריוס). ו-Rising Dust - צמד הטראנס הישראלי  של ג'ון אהרון ועמי דגן המופיע בפסטיבלים בכל העולם.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות לייב ניישן ישראל
ונסה מיי
באדיבות לייב ניישן ישראל
לאתר ההטבות
מומלצים