שתף קטע נבחר

"זה הכול אגו" - ו-30 מיליון שקל: המלחמה בין אייל גולן ובני פרץ, מאחורי הקלעים

איום התביעה שנחשף ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet הוא עוד הסלמה בסכסוך על עשרות מיליונים שנמשך כבר יותר משנה, בין שני השותפים ש"היו כמו אחים". שורה של מקורבים כבר ניסו לתווך בין הזמר ומנהלו, ללא הצלחה. כעת מספרים מקורביהם על "התרגיל" שחיכה לפרץ מיד אחרי ניסיון הפשרה האחרון – ומסבירים למה עדיין יש סיכוי לסיים את זה מחוץ לבית המשפט

ויכוחים על עשרות מיליונים, ניסיונות הפשרה מאחורי הקלעים, המתווכים – והפיצוץ: כך הסלים הסכסוך הכספי והמשפטי בין אייל גולן ושותפו הוותיק, בני פרץ, עד לאיום התביעה שנחשף הבוקר ב-ynet וב"ידיעות אחרונות". על-פי גורמים המעורים בפרטים, "סלע המחלוקת" הוא סכום של 30 מיליון שקל. "פרץ טוען שגולן חייב לו את הסכום המדובר", הם אומרים, "ואילו גולן טוען כי דווקא פרץ הוא זה שחייב לו את אותו סכום בדיוק".

 

הסכסוך בין גולן למי ששימש כמנהלו בעשור האחרון, בני פרץ, נמשך כבר יותר משנה. מאז נעשו כמה ניסיונות פשרה: בתחילת הייתה זו אופירה אסייג - שנחשבה מקורבת מאוד לגולן בזמנו, ומוערכת מאוד על ידי פרץ – ששימשה כמתווכת המרכזית, אבל הסולחה שעליה היא ניצחה לא שרדה לאורך זמן. אחר כך, בחנוכה האחרון, היה זה הקבלן אבי ארביב שניסה להרגיע את השניים ולצנן את הלהבות. באותה פגישת פשרה, שבה הדליקו השלושה נר חנוכה יחד, הם התעקשו לומר כי יישרו את ההדורים. בשיחה שנערכה אז עם ynet, גולן ופרץ סיפרו כי "היחסים בינינו כמו בתחילת הדרך". כדי להוכיח את טיב היחסים - אף ביקשו לערוך שיחת וידאו, שבה נראו מחובקים ומחויכים.

אייל גולן (צילום: עוז מועלם)
אייל גולן(צילום: עוז מועלם)

בפגישה הזאת, על-פי גורמים המעורים בפרטים, הגיעו השניים להסכמות. "אייל אמר שיעביר לבני שני מיליון שקלים על החודשים האחרונים, ובני הסכים לכך". אולם מאז, לטענתו של פרץ, הכסף לא הועבר, מה שהחל את חלופת המכתבים מעורכי הדין שנחשפה הבוקר ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet.

 

פרץ הטיח בגולן כי הוא "לא מעביר תשלומים בגין פעילות הזמרים איתי לוי ונסרין קדרי", והוסיף כי גם על הפעילות השוטפת של גולן הוא לא מעביר לפרץ את חלקו. ואילו גולן טען במכתב מעורך דינו כי "פרץ הוציא מהחברה עשרות מיליוני שקלים ופעל בחוסר נאמנות".

 

גולן ופרץ ניתקו את הקשר, אולם נפגשו בצילומים המשותפים של גולן ואיתי לוי לקראת המופע המשותף שלהם שאמור להיערך בקיץ. "בני נכנס, חיבק ונישק את איתי", מספר אדם שהיה במקום. "אייל ישב ליד איתי ובני חיבק ונישק גם אותו. זה היה נראה כאילו היחסים ביניהם בסדר. אבל בהמשך הצילומים, מי שמכיר את שניהם יכול היה לראות שהיחסים ממש לא בסדר. הם היו מרוחקים מאוד במהלך הצילומים, דבר שלא היה קורה בעבר. פעם הם היו כמו אחים. עכשיו נראה שהסכסוך רחוק מפתרון".

 

אתמול (ג') נעשו ניסיונות פשרה. מי ששימש הפעם בתור המתווך היה איש עסקים מוכר שהשניים מעריכים מאוד, ולכן הסכימו שהוא ייקח את המושכות במטרה לפתור את הסכסוך. המתווך ביקש "הפסקת אש", ופרץ – שבעבר איים בעצמו על גולן בתביעה – "נעתר לבקשה", לפי גורמים. אלא שמיד לאחר שיצא מהפגישה, הם מספרים, הגיעה הפנייה מ-ynet ו"ידיעות אחרונות". "זה היה מוזר", אומרים בסביבתו, "איך זה קרה בדיוק כשהפגישה הסתיימה?".

 (צילום: מוטי קמחי ) (צילום: מוטי קמחי )
(צילום: מוטי קמחי )

מאז החשיפה הבוקר, השניים לא החליפו מילה. פרץ, שהוזמן לחתונה של גולן שאמורה להיערך מחר, אמר בשיחות עם מקורביו כי אין לו כל כוונה להגיע. "זה היה תרגיל", אמרו חברים משותפים של השניים. גולן מצידו הציע כי יעבור בדיקה במכונת אמת על מנת להבהיר שלא הוא עומד מאחורי הפרסום, שבו נחשף כי שלח לפרץ מכתב איום בתביעה.

 

"אף אחד מהצדדים לא רצה שזה יגיע למצב הזה", אומרים חבריהם של השניים, "הם עובדים ביחד כל כך הרבה שנים, ועדיין נעשים ניסיונות לסולחה. אבל קשה להאמין שזה יקרה. כבר לא מדובר בקרע קטן, אלא במשבר של ממש". חבר אחר הוסיף: "אולי שיפסיקו עם כל המתווכים? שישבו בארבע עיניים ויפתרו. איך יכולים להיות שאין להם שפה משותפת, אנשים שעבדו יחד עשר שנים בצורה כל כך צמודה?".

 

לפי גורמים המעורים בפרטים, היחסים העכורים בין גולן לפרץ משפיעים גם על העבודה השוטפת של חברת "ליאם הפקות". "אין ספק שזה לא תורם לשום דבר", הם אומרים. "אנחנו מנסים לעבוד כרגיל, אבל שני האבות של המשרד בסכסוך וזה לא נעים לאף אחד. רק נקווה שזה לא יביא לסיומה של החברה".

 

כפי שנחשף ב-ynet, תהליך הפיצול של העסקים המשותפים לגולן ולפרץ החל לפני כמה חודשים כשהחליטו בשלב הראשון לפצל את נכסי הנדל"ן שלהם, שערכם מוערך ביותר מ-100 מיליון שקלים. "דווקא סיפור הנדל"ן מאפשר פתרון מהיר, כי יודעים מה העלות של כל נכס ונכס", אמרו בסביבת השניים, "הבעיה היא בעיקר בכל מה שנוגע לאמנים.

 

יש להם עוד חוזה משותף לשש שנים קדימה, וכרגע חובות העבר שהם טוענים שמגיעים להם, כל אחד מהשני, מגיעים לכ-30 מיליון שקלים. אבל איך יחשבו את ההכנסה העתידית של כל אחד מהאמנים, ואיך יעריכו את הוצאות המשרד?".

ירון אילן יום הולדת (צילום: אמיר מאירי)
בימים טובים יותר. אייל גולן ובני פרץ(צילום: אמיר מאירי)

לפי גורמים המקורבים לשניים, לאף אחד מהם אין אינטרס שהסיפור יתגלגל לבית המשפט – ולטענתם יש רצון לפתור את זה מבלי להגיע לשם. "אייל מפורסם והוא לא ירצה לחשוף את כל הסכומים בבית המשפט, ובני הוא איש עסקים שלא רוצה לחשוף את הונו, כך ששניהם יכולים להגיע למצב לא נעים", אמר חבר משותף של השניים, "כשיוצאים למלחמה - כולם מפסידים".

 

מאז הפרסום שוב נעשו ניסיונות לפשר בין הצדדים, אולם כרגע כל אחד נצור בעמדתו. "אנחנו מנסים כל הזמן", אומר אחד מחבריהם, "אנחנו מקווים שביום ראשון נוכל לערוך איזו סולחה שתחזיק לאורך זמן. זה הכול עניין של אגו. אם כל אחד מהם ירד מהעץ - אפשר לגמור את הסיפור הזה".

 

בני פרץ סירב להגיב לכתבה. מ"ליאם הפקות", בשמו של אייל גולן, נמסר בתגובה: "מאז ומתמיד אייל גולן רצה שלום, אוהב שלום ומייחל לשלום. אנו מאחלים לכולם חג פורים שמח

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אמיר מאירי ומוטי קמחי
אייל גולן ובני פרץ
צילום: אמיר מאירי ומוטי קמחי
לאתר ההטבות
מומלצים