דברים שלמדנו מהאזנה לפודקאסט האמריקאי "קול הר דדי" (Call Her Daddy):
1. לקרוא לגבר שלך "המלך שלי" זה הכי פתטי ביקום
2. את חייבת לבגוד בו לפני שהוא מספיק לבגוד בך
3. לאן להסתכל כשהוא גומר לך על הפנים
4. מה עושים כשנדבק לך נייר טואלט לפות
5. גברים וכסף יכולים להרוס חברוּת
לפני שנתיים נפגשו אלכס קופר, עובדת במחלקת מכירות במגזין, וסופיה פרנקלין, העוסקת בפיננסים, בפסטיבל באוסטין, טקסס. אלכס, בת 26 מניוטאון פנסילבניה, וסופיה, בת 27 מסולט לייק סיטי יוטה, גרו אז בניו יורק. הן ישבו בבר בטקסס, וניהלו שיחת נשים בוטה במיוחד על הנושא שממנו הן עוד יעשו הרבה כסף ורעש – סקס. אנשים מהבר ששמעו חלקים מהשיחה שלהן התקבצו סביבן אט-אט, ואמרו להן שהן פשוט חייבות ליצור תכנית. הן החליטו ללכת על זה. זה נגמר שנתיים אחר כך, בפיצוץ שמתנהל בין האינסטגרם לטוויטר - ובאותה הבוטות שבה דיברו השתיים על סקס, כך מתנהלת גם המריבה ביניהן.
3 צפייה בגלריה
השווי המוערך של החסויות בכל פרק עומד על מאה אלף דולר. אלכסנדרה קופר וסופיה פרנקלין
השווי המוערך של החסויות בכל פרק עומד על מאה אלף דולר. אלכסנדרה קופר וסופיה פרנקלין
השווי המוערך של החסויות בכל פרק עומד על מאה אלף דולר. אלכסנדרה קופר וסופיה פרנקלין
(צילום: GettyImages)
השתיים חזרו לניו יורק והתחילו להקליט את הפודקאסט "קול הר דדי", שמדבר על מין בצורה הפרובוקטיבית ביותר, אבל גם הקז'ואלית ביותר שניתן להעלות על הדעת. לדור המילניאלז זה אולי נשמע טבעי, אבל שתי מלכות הכיתה שמדברות על זיונים, בזמן שהחסויות לתוכנית הן למוצרי איפור שלא זזים גם כשאת מקיימת יחסי מין נמרצים, היו משב רוח חריג אפילו בשנת 2018.
אחרי חודש בלבד הן הוחתמו בחברת המדיה לגברים "בארסטול ספורטס". ב"אפל פודקאסט" מתואר ההסכת שלהן כך: "אלכסנדרה קופר וסופיה פרנקלין צוללות לפרטי הפרטים של חייהן המשוגעים בניו יורק, ויגרמו לכם להרגיש הרבה יותר טוב בנוגע לשלכם. בין אם אתן רוצות לפנק את הפאקבוי, לשדרג את הפרופיל באפליקציות ההיכרויות או ללמוד איך לתת מציצה אכזרית כמו מקצועניות – זהו המקום שלכן". בתוך חודשיים עלה מספר ההורדות של הפודקאסט מ-12 אלף לשני מיליון. השווי המוערך של החסויות בכל פרק עומד על מאה אלף דולר, ולכל אחת מהן כמיליון עוקבים באינסטגרם.
שאלה ממאזינה: "אחת מחברותיי שכבה עם בחור שהיא לא נמשכת אליו. היא הייתה בתקופת יובש, וסיפרה שזה היה הסקס הכי טוב בחיים שלה. היא מרגישה אפס לחץ, וגומרת בכל פעם שהיא שוכבת איתו".
אלכס: "דיברנו על זה שגברים שוכבים עם נשים שהן 5 או 6 רק מפני שהם יכולים לדפוק לה את הצורה, אבל נשים צריכות להימשך לגבר. לא עוד! אם את אישה, ואת רוצה לגמור, תבחרי את המכוערים ביותר. תני הזדמנות גם אם את לא כל כך נמשכת".
מייסד "בארסטול", דייב פורטנוי, היה מי שהחתים את השתיים אחרי שיצר קשר ראשוני עם אלכס. בשלב מאוחר יותר היא הכניסה לתמונה גם את סופיה. הן חתמו על חוזה לשלוש שנים – 75 אלף דולר בשנה הראשונה, 85 אלף דולר בשנה השנייה ומאה אלף דולר בשלישית – עבור כל אחת מהן. שלושה חודשים אחרי תחילת החוזה הן כבר קיבלו העלאה.
הצרות התחילו כשאלכס ביקשה וקיבלה העלאה גדולה יותר, והחלה להרוויח יותר מסופיה – מבלי לספר לה. בחצי שעת יוטיוב שפרסמה אלכס לאחרונה היא מספרת על ההתלבטות שהייתה לה אם לחלוק את הפער הכספי עם סופיה, ואת הפחד ששידרה לה האחרונה מכך שאלכס היא הדמות הבולטת יותר מאחורי הקלעים. כך יצא שבשנה הראשונה הרוויחה אלכס 506 אלף דולר, לעומת 461 אלף דולר שהרוויחה אלכס.
אבל לא די בפער הכספי לבדו כדי ליצור בלגן. בשביל זה צריך גבר - וכשהפודקאסט שלך מדבר כולו על זיונים ועל מערכות יחסים, זה אפילו מתבקש. הגבר המדובר שכונה בתוכנית "איש החליפה" (Suitman) הוא פיטר נלסון, 38, סגן נשיא ב-HBO ספורטס שהפך, כך התברר בהמשך, לבן הזוג של סופיה. מבחינת המאזינים נלסון הוא האיש שדיבר בעיקר על היבטים שונים בזוגיות של השניים, אבל מבחינת אלכס ודייב הוא הנבל של כל הסיפור. פורטנוי אף תיאר אותו בדרכו המעודנת כ"פאקינג איש רע מסרטי ג'יימס בונד, שחושב שהוא יותר חכם ממה שהוא".
3 צפייה בגלריה
''פאקינג איש רע מסרטי ג'יימס בונד''. פיטר נלסון, האיש בחליפה
''פאקינג איש רע מסרטי ג'יימס בונד''. פיטר נלסון, האיש בחליפה
''פאקינג איש רע מסרטי ג'יימס בונד''. פיטר נלסון, האיש בחליפה
(צילום: GettyImages)
איך זה קרה? ובכן, בעידודו נכנסו השתיים למשא ומתן מחודש עם "בארסטול", חודשים ספורים בלבד לאחר שהחוזה נחתם ויותר משנתיים לפני שאמור היה להסתיים. אלכס מספרת שנלסון חזר ואמר להן שהן מרוויחות מתחת למקובל בתעשייה.
המרוויח הגדול ביותר בתעשיית הפודקאסטים הוא ג'ו רוגן, עם הסכת שלו מאזינים 190 מיליון אנשים בחודש וקופון של 30 מיליון דולר בשנה. עוד ברשימת המרוויחים דקס שפרד, עם 20 מיליון מאזינים בחודש ו-9 מיליון דולר בשנה. כך שעם הפנים למיליון דולר בשנה, ואחוזים מהמרצ'נדייז – נראה היה שאלכס וסופיה בדרך הנכונה, עם "בארסטול" או בלעדיהם. חשיבות המרצ'נדייז עבור הצמד גבוהה במיוחד שכן הקהל שלהן הפך לקהילה של ממש, המכנה את עצמה "דדי גאנג" ומגיבה, רוכשת ורוחשת אחרי כל פיסת גניחה שהשתיים מוציאות מהפה.
הסדקים החלו להיחשף בחודש שעבר. מ-8 באפריל לא הוקלט פרק חדש, אחרי שרמזים מסתוריים פוזרו בפרקים האחרונים. ב-21 באפריל פרסמו השתיים באינסטגרם תמונה שבה כתוב: "אנחנו תמיד 100% גלויות עם הדדי גאנג, אבל באופן חוקי אסור לנו לדבר עדיין. מה שנגיד הוא... שאף פעם לא נעזוב את הדדי גאנג. ברגע שנוכל לדבר נעשה זאת". ההאשטג שצורף לפוסט הוא #שחררואתהאבות (#freethefathers). בתוך זמן קצר הפך גם ההאשטאג הזה למרצ'נדייז.
שאלה ממאזינה: "שכבתי עם כדורסלן והטלפון שלו צלצל. הוא אמר לי לשתוק, ענה ואמר – 'היי בייבי!'. האיש הזה שוחח בפייסטיים עם חברה שלו מטר לידי! הוא היה כל כך קז'ואל בקשר לזה שעדיין הזדיינו אחר כך. איך שהוא גמר הוא ביקש שאשב על הספה והתקשר שוב לארוסתו. רגע אחד הביצים שלו דיפ אין מיי פוסי, ואחר כך הוא מתקשר לחברה שלו שבהיריון".
סופיה: זו הסיבה שנשים משוגעות! אלכס, בטוח היית במצב שהתקשרת בשלוש לפנות בוקר בפייסטיים. את חושבת שהכול בסדר, אבל את לא צריכה להירגע – יש בחורה שיושבת מולו, מכוסה בזרע.
כמעט חודש אחר כך, כשהקורונה גרמה להיעלמות הפודקאסט להיראות סבירה, מישהו הדליף ל"ניו יורק פוסט" שהשתיים רבו זו עם זו – ועם "בארסטול". "הן התהפכו זו על זו, ומתווכחות מיהי הכישרון האמיתי ומי עשתה יותר עבור הפודקאסט. אני חושב שהקהל שלהן יופתע לגלות מה הולך מאחורי הקלעים. זו לא מערכת היחסים הנאמנה והאוהבת שהן מציגות", סיפר אותו גורם יודע דבר.
דייב פורטנוי, מייסד "בארסטול", לא אהב את ההדלפות, ויום אחר כך השתלט על הפיד של שתי בנות טיפוחיו בפרק משלו, שלו קרא "דדי מדבר". במשך יותר מחצי שעה הוא סיפר לפרטי פרטים עד הדולר האחרון על ההתנהלות של השתיים, שאותן תיאר כ"לא מקצועיות, לא נאמנות וחמדניות". פורטנוי סיפר שהריב התחיל ממסמך דרישות לא הגיוני שהציגו עורכי דין ששכר "איש החליפה", פיטר נלסון, עבור אלכס וסופיה.
במוקד הכעס היה הרצון של השתיים להעלות את שכרן למיליון דולר לשנה, לשלוט על שם המותג ולהגדיל את הרווח שיש להן מהמרצ'נדייז, שכוללים הרבה סווטשרטים וגם ליין מוצרי אלכוהול. בשלב הזה, מספרת אלכס, "דייב פורטנוי בעיקרון אמר לנו ללכת להזדיין בכל חור אפשרי".
ובכל זאת החליטו השלושה להיפגש על גג ביתו של פורטנוי, בעיצומו של משבר הקורונה, כשהשתיים לא מעלות פרקים חדשים והמזומנים מתחילים לאזול. בפגישה הציע להן פורטנוי 500 אלף דולר עם בונוסים לשנה, 7.5% ממכירות המרצ'נדייז, קיצור החוזה ל-18 חודשים ובעיקר – בעלות על שם המותג. "רק רציתי פאקינג לסיים עם זה כדי שאוכל לשלם חשבונות", הוא סיפר. דייב היה משוכנע שהחתימה על החוזה תקרה באותו הרגע.
3 צפייה בגלריה
''רק רציתי לסיים עם זה כדי שאוכל לשלם חשבונות''. דייב פורטנוי
''רק רציתי לסיים עם זה כדי שאוכל לשלם חשבונות''. דייב פורטנוי
''רק רציתי לסיים עם זה כדי שאוכל לשלם חשבונות''. דייב פורטנוי
(צילום: GettyImages)
"הוא הציע לנו את העולם", הודתה אלכס ביוטיוב, "אבל יכולתי להרגיש שסופיה לא חולקת איתי את ההתרגשות". שיתוק הקורונה גרם לשתיים ללכת ברגל ממנהטן לביתן, בדממה שסימלה את התחלת הסוף. בשיחת טלפון שניהלו השתיים ב-6 במאי, ושארכה שעות, התברר שלמחלוקת אין פתרון. נלסון כבר מצא לשתיים בית חדש בפלטפורמה חדשה, אבל אלכס רצתה להישאר ב"בארסטול". היא סיפרה שסופיה אמרה לה: "'אלכס, אני שונאת את העסקה הזאת. בשורה התחתונה – את לא רוצה לעזוב, ואני לא רוצה להישאר".
סופיה: "פגשתי את 'איש החליפה' באפליקציה. אמא שלי ראתה אותו בטלפון שלי, ואמרתי לה שזה לא בשבילי. אחרי חודש הכרתי באפליקציה גבר שהכרתי מהטלוויזיה. שעתיים לפני שהייתי אמורה לפגוש אותו הוא סימס שהוא לא יכול. הרגשתי מושפלת, ושלחתי עשר הודעות זהות לעשרה גברים. רק אחד ענה בחזרה – כתב שהוא שולח אובר ואנחנו אוכלים ארוחת ערב. וזה היה 'איש החליפה'! אישה רוצה שיגידו לה מה לעשות. השאר היסטוריה".
זו הייתה נורת האזהרה של אלכס. בשלב הזה היא הצטיידה בנציגים משלה והחלה לשאת ולתת באופן נפרד מסופיה, שלא הגיבה ברשתות החברתיות מאז שכל הפרשייה התפוצצה. ההתייחסות היחידה שלה הייתה בלייב אינסטה שהעלתה, שבו היא סיפרה כי גילתה שאלכס עשתה דברים מאחורי גבה, "ולא בפעם הראשונה".
Full story on IG. Link in bio. pic.twitter.com/YG6mGK1Uey — Sofia Franklyn (@sofiafranklyn) May 19, 2020
בשבוע האחרון השתנה כל עמוד הפודקאסט של "קול הר דדי". השם של סופיה פרנקלין ירד מהקרדיטים, הלוגו הפך להיות תמונתה של אלכס, וביום רביעי עלה הפרק הראשון של אלכס, ששבה לחיק "בארסטול". לפרק קוראים "ההלוויה", ובקול נרגש מספרת בו אלכס הרבה מעבר למה שהמאזינים צריכים לדעת. עם הרבה "בדיעבד" היא מספרת על תקופת החברות שלה עם סופיה, ועל מערכת היחסים החונקת עם פיטר נלסון, שממנו היא לא חוסכת קללות. אבל ברגע אמיתי אחד בפרק, היא גם מדברת על התסכול בלתחזק פודקאסט שעיקרו סקס: "ואם שבועיים לא מצצתי זין? למה אני לא יכולה לדבר גם על נושאים אמיתיים?", היא אומרת בקול חנוק מדמעות.
תבחרו איזה צד שאתם רוצים: בסופיה ופיטר, שנעלבו מהחלטתה של אלכס לשמור בסוד את פרטי המשא ומתן שניהלה ואת העובדה שקיבלה יותר כסף, ורצו להשתדרג כספית; או באלכס שנשארה לבד מול הזוג הטרי ומול המנכ"ל, שביקש להרוויח כמה שיותר כסף מפה הג'ורה שלה; או בדייב, שלקח את הסיכון והחתים שתי בחורות אלמוניות והפך אותן לסנסציה. אבל בקרב הזה, שמתנהל במילים גסות ועל פני כל הרשתות החברתיות, הפסידו החברות, ההצלחה והנאמנות. המנצחים היחידים הם הגולשים צמאי הדם, הסקרנים והחרמנים. היי, זה אנחנו!