שתף קטע נבחר

השחקן איאן הולם (בילבו באגינס) הלך לעולמו

השחקן הבריטי איאן הולם הלך לעולמו בגיל 88. הולם היה מועמד לאוסקר, זכה בשני פרסי באפט"א וכיכב ב"שר הטבעות", "הנוסע השמיני", "האלמנט החמישי" ועוד

השחקן הבריטי איאן הולם הלך היום (ו') לעולמו בגיל 88. הולם כיכב ב"הנוסע השמיני" והיה ידוע בתור ההוביט בילבו באגינס מטרילוגיית "שר הטבעות". "הולם מת בשלווה בבית החולים מוקף במשפחתו. כובש, אדיב ומוכשר, הוא יהיה חסר לנו מאוד", כך נמסר מהסוכנות שייצגה אותו. עוד נמסר כי מותו קשור במחלת הפרקינסון, שממנה סבל.

 

איאן הולם ב
איאן הולם ב"שר הטבעות"(צילום מסך)

 

הולם נולד ב-1933 באסקס שבאנגליה. מגיל צעיר הוא נמשך לעולם המשחק ואת דרכו המקצועית החל בתיאטרון כחבר בקבוצת שייקספיר המלכותית. לאורך הקריירה שלו שיחק בתפקידים הכי גדולים של שייקספיר ועבד עם טובי הבמאים והמחזאים באנגליה, כמו הרולד פינטר ופיטר הול. במקביל שיחק בקולנוע ובטלוויזיה הבריטית, ואף זכה בפרס באפט"א לשחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו בסרט The Bofors Gun ב-1969. בשנת 1976, אחרי הצלחה גדולה בעולם התיאטרון שכללה פרסים רבים, הוא לקה בפחד קהל, אותו תיאר כסוג של "התמוטטות עצבים" וחוויה ש"נחרטה בזיכרון ולעולם לא תעזוב". בעקבות אותו אירוע הוא נטש את עולם התיאטרון והחליט להתמקד רק בקולנוע וטלוויזיה. אל הבמה הוא חזר רק ב-1997, כדי לגלם את המלך ליר בהצגה שזכתה לשבחים רבים.


איאן הולם (צילום: GettyImages)
איאן הולם(צילום: GettyImages)

 

את הפריצה הגדולה שלו בעולם הקולנוע הוא חייב לרידלי סקוט, שליהק אותו לתפקיד האנדרואיד אש במותחן המצליח "הנוסע השמיני". תפקיד זה סלל את דרכו של הולם בהוליווד ובעקבותיו הוא כיכב בתפקידי משנה רבים בסרטים כמו "האלמנט החמישי", "ברזיל", "רטטוי" ועוד. ב-1982 הוא היה מועמד לאוסקר על תפקיד המשנה ב"מרכבות האש" של יו הדסון, תפקיד עליו זכה בבאפט"א השני שלו. בשנת 1999 פיטר ג'קסון ליהק אותו לתפקיד איקוני נוסף - ההוביט ההרפתקן בילבו באגינס בטרילוגיית "שר הטבעות" וב"הוביט".

 

הולם היה נשוי ארבע פעמים והותיר אחריו חמישה ילדים מנשים שונות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך
איאן הולם בילבו שר הטבעות
צילום מסך
לאתר ההטבות
מומלצים