בתקופה נורמלית כבר היינו בעיצומה של עונת הפרסים ההוליוודית, עם הפנים קדימה לקראת ההימורים לאוסקר הבא. אבל מגפת הקורונה שינתה את חוקי המשחק ואת תעשיית הקולנוע העולמית. רוב הסרטים החדשים יצאו ישירות לשירותי הסטרימינג השונים (או נדחו כליל) והטלוויזיה תפסה את מרבית הפוקוס. זאת בדיוק גם המגמה שאפשר לראות כשמסתכלים על המועמדים לפרסי גלובוס הזהב, שנבחרו על ידי תא הכתבים הזרים בהוליווד והוכרזו היום (ד').
הטקס עצמו יתקיים ב-28 בפברואר, אחרי דחייה של כמעט חודשיים מהתאריך המקורי (וישודר ב-1 במרץ לפנות בוקר ב-yes), במתכונת וירטואלית בהנחיית טינה פיי ואיימי פולר, שכבר הנחו את הטקס בעבר. הכותרת הכי גדולה היא כמובן המועמדות של שירה האס על תפקידה במיני סדרה "המורדת", אבל שווה לשים עין גם על שאר הקטגוריות.
3 צפייה בגלריה
שירה האס המורדת
שירה האס המורדת
שירה האס המורדת
(צילום מסך)
שלא כמו באוסקר, בגלובוס הזהב אין קטגוריה אחת לסרט העלילתי המצטיין של השנה והסרטים מחולקים לסרטי דרמה וסרטי קומדיה ומיוזיקל. על פרס סרט הדרמה הטוב ביותר מתחרים "מאנק", "ארץ נוודים", "אישה צעירה מבטיחה", "משפט השבעה בשיקגו" ו-The Father, בעוד שעל פרס הסרט הקומי/מיוזיקל מתחרים "בוראט 2", "פאלם ספרינג", "הנשף", "מוזיקה" והמחזמר המצולם "המילטון".
מבחינת קטגוריית הבימוי ניתן לראות שינוי מגמה מבורך, כששלוש במאיות מועמדות לפרס - מספר שיא היסטורי בקטגוריה שלרוב סובלת מתת-ייצוג נשי. קלואי ז'או מועמדת על "ארץ נוודים", רג'ינה קינג על "לילה אחד במיאמי" ואמרלד פנל על "אישה צעירה מבטיחה". מולן יתחרו הבמאים הוותיקים דיוויד פינצ'ר על "מאנק" וארון סורקין על "משפט השבעה משיקגו". מלבד העובדה ששלוש מתוך חמשת הבמאים המועמדים הן נשים, שווה לציין כי רג'ינה קינג וקלואי ז'או הן גם לא נשים לבנות - עדות נוספת לשינוי שהוליווד עוברת בשנים האחרונות.
3 צפייה בגלריה
מתוך "ארץ נוודים"
מתוך "ארץ נוודים"
מתוך Nomadland
בקטגוריות המשחק אין הפתעות מיוחדות, אבל שווה לציין את צ'דוויק בוזמן המנוח שמועמד על "הבלוז של מא רייני" בקטגוריה הדרמטית. בנוסף, סשה ברון כהן מועמד לשני פרסי משחק השנה: על תפקידו הראשי ב"בוראט 2" ועל תפקיד המשנה ב"משפט השבעה משיקגו".
בקטגוריה הדרמטית לנשים מסתמנת תחרות צמודה כשפרנסס מקדורמנד מועמדת על "ארץ נוודים", ומולה יתחרו ויולה דיוויס ("הבלוז של מא רייני"), קארי מאליגן ("אישה צעירה מבטיחה"), ונסה קירבי ("קרעים של אישה") ואנדריאה די ("ארצות הברית נגד בילי הולידיי").
בתחום הטלוויזיה בלטה העונה האחרונה של "הכתר" שזכתה לשש מועמדויות: פרס סדרת הדרמה הטובה ביותר, ומועמדויות משחק לאוליביה קולמן (שמגלמת את המלכה אליזבת, ומועמדת גם על תפקידה בסרט The Father), אמה קורין (הנסיכה דיאנה) וג'וש או'קונור (הנסיך צ'רלס), הלנה בונהם קרטר (הנסיכה מרגרט) וג'וליאן אנדרסון (מרגרט תאצ'ר). סדרות נוספות שבלטו השנה הן "אוזרק" עם שלוש מועמדויות (סדרה דרמה ומשחק לשני השחקנים הראשיים) "אמילי בפריז" עם שתי מועמדויות (סדרה קומית ומשחק) ו"גמביט המלכה" עם שתי מועמדויות (מיני סדרה מצטיינת ומשחק). בזווית הישראלית אפשר לציין גם את בריאן קרנסטון שזכה למועמדות משחק על העיבוד האמריקני ל"כבודו".
3 צפייה בגלריה
מתוך "הכתר"
מתוך "הכתר"
מתוך "הכתר"
(באדיבות נטפליקס)

רשימת המועמדים המלאה:

קולנוע

סרט דרמה: "ארץ נוודים" "מאנק" The Father "אישה צעירה מבטיחה" "משפט השבעה משקיגו"
סרט מוזיקה או קומדיה: "בוראט 2" "המילטון" "מוזיקה" "פאלם ספרינגס" "הנשף"
בימוי: אמרלד פנל, "אישה צעירה מבטיחה" דיוויד פינצ'ר, "הבלוז של מא רייני" קלואי ז'או, "ארץ נוודים" רג'ינה קינג, "לילה אחד במיאמי" ארון סורקין, "משפט השבעה משיקגו"
תסריט: ארון סורקין, "משפט השבעה משיקגו" קלואי ז'או, "ארץ נוודים" פלוריאן זלר וכריסטופר המפטון, The Father ג'ק פינצ'ר, "מאנק" אמרלד פנל, "אישה צעירה מבטיחה"
הסרט הבינלאומי הטוב ביותר: Another Round (דנמרק) La Llorona (גואטמלה/צרפת) The Life Ahead (איטליה) Minari (ארה"ב) Two of Us (צרפת/ארה"ב)
השחקן הטוב ביותר - דרמה ריז אחמד, "צלילי המטאל" צ'דוויק בוזמן, "הבלוז של מא רייני" אנתוני הופקינס, The Father גארי אולדמן, "מאנק" טהר ראמין, "המאוריטני"
השחקנית הטובה ביותר - דרמה ויולה דיוויד, "הבלוז של מא רייני" אנדריאה די, "ארצות הברית נגד בילי" פרנסס מקדורמנד, "ארץ נוודים" קארי מאליגן, "אישה צעירה מבטיחה" ונסה קירבי, "קרעים של אישה"
השחקן הטוב ביותר - מיוזיקל או קומדיה סשה ברון כהן, "בוראט 2" ג'יימס קורדן, "הנשף" לין-מנואל מירנדה, "המילטון" אנדי סמברג, "פאלם ספרינגס" דב פטאל, "ההיסטוריה האישית של דיוויד קופרפילד"
השחקנית הטובה ביותר - מיוזיקל או קומדיה מריה באקלובה, "בוראט 2" קייט הדסון, "מוזיקה" מישל פייפר, "יציאה צרפתית" רוזמונד פייק (I Care a Lot) אניה טיילור-ג'וי, "אמה"
שחקן המשנה בסרט סשה ברון כהן, "משפט השבעה משיקגו״ דניאל קאלויה, Judah and the Black Messiah ג'ארד לטו, The Little Things ביל מאריי, On the Rocks לזלי אודום ג'וניור, "לילה אחד במיאמי"
שחקנית המשנה בסרט גלן קלוז, "יומני האפלצ'י" אוליביה קולמן, The Father ג'ודי פוסטר, "המאוריטני" אמנדה סייפרייד, "מאנק" הלנה זנגל, News of the World
פסקול מקורי אלכנסדר דספלאט, "שמי חצות" לודוויג גורנסון, "טנט" ג'יימס ניוטון האוורד, News of the World טרנט רזנור, אטיקוס רוס וג'ון בריסט "נשמה" טרנט רזנור ואטיקוס רוס, "מאנק"

טלוויזיה

סדרת טלוויזיה - דרמה "המנדלוריאן" "הכתר" "ארץ לאבקראפט" "אוזרק" "ראצ'ד"
סדרת טלוויזיה - קומדיה "אמילי בפריז" "טד לאסו" The Flight Attendant "שיט'ס קריק" The Great
מיני סדרה או סרט טלוויזיוני "אנשים נורמלים" "גמביט המלכה" "היית צריכה לדעת" Small Axe "המורדת"
השחקן הטוב ביותר - סדרת דרמה
ג'ייסון בייטמן, "אוזרק" ג'וש או'קונור, "הכתר" בוב אודנקירק, "סמוך על סול" מת'יו ריס, "פרי מייסון" אל פאצ'ינו, "ציידים"
השחקנית הטובה ביותר - סדרת דרמה
אוליביה קולמן, "הכתר" ג'ודי קומר, "להרוג את איב" אמה קורין, "הכתר" לורה ליני, "אוזרק" שרה פולסון, "ראצ'ד"
השחקן הטוב ביותר - סדרת קומדיה
דון צ'ידל, Black Monday יוג'ין לוי, "שיט'ס קריק" ניקולס הולט, The Great ג'ייסון סודייקיס, "טד לאסו" ראמי יוסף, "ראמי"
השחקנית הטובה ביותר - סדרת קומדיה
לילי קולינס, "אמילי בפריז" קיילי קוקו, The Flight Attendant אל פנינג, The Great קתרין או'הרה, "שיט'ס קריק" ג'יין לוי, "הפלייליסט של זואי"
השחקן הטוב ביותר - מיני סדרה או סרט טלוויזיוני
בריאן קרנסטון, "כבודו" ג'ף דניאלס, The Comedy Rule איתן הוק, The Good Lord Bird יו גרנט, "היית צריכה לדעת" מארק רפאלו, "שומר אחי"
השחקנית הטובה ביותר - מיני סדרה או סרט טלוויזיוני
אניה טיילור-ג'וי, "גמביט המלכה" שירה האס, "המורדת" ניקול קידמן, "היית צריכה לדעת" קייט בלאנשט, "מיסיס אמריקה" דייזי אדגר-ג'ונס, "אנשים נורמלים"
שחקן המשנה הטוב ביותר - סדרה, מיני סדרה או סרט טלוויזיוני
ג'ון בויגה, Small Axe ברנדן גליסון, The Comedy Rule דן לוי, "שיט'ס קריק" ג'ים פרסונס, "הוליווד" דונלד סאת'רלנד, "היית צריכה לדעת"
שחקנית המשנה הטובה ביותר - סדרה, מיני סדרה או סרט טלוויזיוני
ג'יליאן אנדרסון, "הכתר" הלנה בונהם קרטר, "הכתר" ג'וליה גרנר, "אוזרק" אנני מרפי, "שיט'ס קריק" סינתיה ניקסון, "ראצ'ד"