לא כולם מרוצים מהחלטת האחים וורנר, לפיה כל סרטי החברה שייצאו ב-2021 לבתי הקולנוע, יעלו במקביל לשירות הסטרימינג של החברה, HBO מקס, בשל מגפת הקורונה. מבחינה היסטורית, מדובר בצעד תקדימי, שלראשונה מבטל את הבלעדיות של בתי הקולנוע בהקרנת סרטים חדשים.
2 צפייה בגלריה
כריסטופר נולאן
כריסטופר נולאן
כריסטופר נולאן
(צילום: AP)
הבמאי המוערך כריסטופר נולאן ("התחלה", "דנקרק"), שסרטו "טנט" נדחה פעם אחר פעם בעקבות המגפה, התבטא אמש (ב') באופן נחרץ נגד הצעד. "כמה מיוצרי הסרטים הכי גדולים וכוכבי הקולנוע הכי חשובים בתעשייה שלנו הלכו לישון במחשבה שהם עובדים עם אולפן הסרטים הכי גדול - וכשהתעוררו הם גילו שהם עובדים עם שירות הסטרימינג הכי גרוע", אמר ל"הוליווד ריפורטר".
נולאן הוסיף כי "האחים וורנר עבדו כמו מכונה מופלאה, הייתה להם היכולת להביא את העבודה של היוצרים לכל מקום - גם לאולמות וגם לבתים, והם מפרקים אותה בעודנו מדברים. הם אפילו לא מבינים מה הם מפסידים. ההחלטה שלהם נטולת כל היגיון כלכלי".
2 צפייה בגלריה
מתוך "מטריקס"
מתוך "מטריקס"
מתוך "מטריקס"
אמירותיו של נולאן מצטרפות לדבריהם של גורמים רבים בתעשייה, הרואים בצעד של האחים וורנר טעות עצומה שפוגעת ביוצרים, בבתי הקולנוע ובצופים גם יחד. בנוסף, הלילה נודע כי חברת ההפקות לג'נדרי אינטרטיינמנט, שהשתתפה בהפקת הסרטים המדוברים "חולית" ו"גודזילה נגד קונג", שוקלת לפתוח בצעדים משפטיים נגד האחים וורנר. לפי "וראייטי", גורמים בחברה מספרים כי כלל לא היו מעורבים בהחלטה המשמעותית, ובכך איבדו למעשה את השליטה על אופן הפצת סרטיהם.
בין הסרטים שייצאו במקביל בבתי הקולנוע ובסטרימינג, ניתן למצוא גם את "מטריקס" ו"וונדר וומן 1984" החדשים, ו-17 סרטים בסך הכל. עבור HBO מקס, שעלה בחודש מאי האחרון ומתחרה בענקיות כמו נטפליקס, דיסני פלוס, אמזון פריים, אפל TV פלוס, הולו ועוד - מדובר בצעד שהופך אותו לשחקן משמעותי בענף. אולם עבור בתי הקולנוע בארצות הברית, שנמצאים במצב אנוש, מדובר במכה קשה - ואולי אף קטלנית. בנוסף, נזכיר כי כרגע, השירות זמין בארצות הברית בלבד, ובשאר המדינות, בהן ישראל, יופצו הסרטים בבתי הקולנוע - בהנחה שאלה כבר ייפתחו לאחר השבתה ממושכת בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.