השחקן והבדרן טוביה צפיר, שאובחן אמש (ו') בתור חולה קורונה, מספר היום ל-ynet מביתו בו הוא שוהה באשפוז ביתי כי הוא אופטימי. "יש שיפור מאוד גדול", אמר הבדרן, "כבר יומיים שהחום יורד לאזור 36 מעלות, וההרגשה הכללית הרבה יותר טובה".
הקורונה מסוכנת בעיקר למבוגרים, אתה חושש? "אני רגוע כי לא עישנתי מימי. חוץ מהסרט 'הלהקה', שם עישנתי כמו קטר בשביל התפקיד - בחיים לא עישנתי. אני לא מוטרד כי גם לא השתעלתי ולא היה לי קוצר נשימה. הסיכון הגדול ביותר זה מחלות ריאה, ממה שאמרו לי, ולכן לא חששתי".
טוביה צפיר מרגיע את עוקביו ברשתות
צפיר ככל הנראה נחשף לקורונה באירוע יום הולדת שנערך לפני כשבועיים. "לפני ההגבלות החמורות היינו באירוע בבית של חברים. היו שם מעל 40 איש וייתכן שנדבקתי שם".
מתי התחלת להרגיש רע? "בערך יומיים אחרי האירוע היה לי חום גבוה, סחרחורות וכאבי שרירים. אבל לא היה לי שיעול או קוצר נשימה. חשדתי שנדבקתי בקורונה. החום שתקף אותי היה מאוד גבוה יחסית למה שאני מכיר - בכל הקריירה שלי היה לי 37.3, אבל פתאום זה עלה מעל 38".
ואיך פעלת? "התחננתי לבדיקת קורונה, בכל זאת, אני משרת ציבור. צילצלתי למגן דוד אדום בצורה פשוטה והסברתי. הם שאלו אם חזרתי מחו"ל או הייתי חשוף. אמרתי שלא, כי לא ידעתי שהייתי חשוף ואמרו לי שאין צורך בבדיקה. אחרי שהפעלנו קצת קשרים, עשו לנו בדיקה. אם לא הייתי מפעיל קשרים - כנראה שעד עכשיו לא היו עושים לי בדיקה".
צפיר מספר כי במקביל לבדיקת הקורונה הוא עשה גם בדיקות כלליות, כדי לבדוק את מחלות הרקע - וכל אלה יצאו מעודדות, אבל אמש הגיעה התוצאה של בדיקת הקורונה. "אני אופטימי. אם אמשיך במגמה של היומיים האחרונים, שהחום יורד, אעשה בדיקה נוספת בעוד כמה ימים ונוספת בעוד שבוע. אם התוצאה תהיה שלילית זה יהיה מאחורי".