בינואר האחרון, השחקן כריס סאליבן חשף באינסטגרם כי הוא ואשתו רייצ'ל מצפים לילד ראשון. בעזרת רצף דימויים פאליים למדי שהוא הוסיף בהומור, גם היה אפשר להבין שמדובר בבן בכור. צופי "החיים עצמם" היו יכולים לדמיין שבשלב זה, סאליבן כבר בעל ניסיון נכבד בחוויה הזאת - טובי דיימון, הדמות שהוא מגלם בתוכנית מאז 2016, עבר אתגרים רציניים הנוגעים להיריון ולידה עם בת זוגו הטלוויזיונית, קייט פירסון (אותה מגלמת בכישרון רב כריסי מץ). ועל אף כל אלה, דבר לא הכין אותו לבידוד ביתי עם אישה הורמונלית בהיריון מתקדם. "בהחלט יש עליות ומורדות רגשיות ונפשיות, אבל זה מתחיל להתאזן", הוא ממהר להרגיע, בשיחה מביתו שבלוס אנג'לס.
סאליבן מתוך "החיים עצמם"
(באדיבות yes)
אתה משתמש בקורונה כתירוץ להתחמק מהתמודדות עם חשקים מוזרים? "האמת שלא", הוא צוחק, "אני יוצא לסופר פעם בשבוע כדי לקנות את כל מה שאנחנו צריכים, אז זה לא בעיה. מבחינתי, כל עוד רייצ'ל בריאה - הכל בסדר. המשימה עכשיו היא שגם אני אשאר בריא, כדי שאוכל להיות כאן בשבילה, ולעזור לה בכל דבר שהיא צריכה. אבל זאת אכן תקופה מעניינת".
בעוד נגיף הקורונה אילץ סדרות רבות לעצור את צילומיהן, "החיים עצמם" (yes) הצליחה לחמוק מכך בזמן עם סיום צילומי העונה הרביעית מבעוד מועד. אך למרבה ההפתעה, את זמנו הפנוי סאליבן לא מנצל למנוחה לפני צילומי העונה החמישית או לקראת בואו של התינוק החדש למשפחה. למעט תיחזוק צמד הכלבים שלהם הריסון וסאלי ("שלפחות מאלצים אותנו קצת לזוז ולצאת מהבית"), השחקן בן ה-39 מבלה דווקא ברשת - באתר Cameo, המאפשר הזמנת ברכות מצולמות ממפורסמים תמורת כסף. לא, הוא לא מנסה את מזלו כדקל וקנין האמריקני וזוהי גם אינה חלטורה להשלמת הכנסה, אלא דווקא פרויקט לאיסוף כספים שכל הכנסותיו - 299 דולר לברכה אישית, למקרה שתהיתם - מועברות לאנשים שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה.
7 צפייה בגלריה
כריס סאליבן
כריס סאליבן
מעביר את ימי הקורונה בניסיון לרצות את אשתו ההרה. כריס סאליבן
(צילום: AP)
"רק אתמול עברנו את ה-25 אלף דולר", הוא מספר בהתרגשות. "אנחנו נתרום את הכסף הזה לארגונים שונים, לעסקים קטנים ולאנשים שאיבדו את ההכנסה שלהם. אז הימים די עמוסים. אני גם עוזר לחברים שלי שעובדים כמורים, ומבדר את התלמידים אונליין, מקריא להם דברים ועונה להם על שאלות. אז אני בסך הכל מנסה לעשות מה שאפשר בזמן הזה".
העונה הבאה הייתה אמורה לעלות לקראת סוף ספטמבר, אבל נראה שתעשיית הבידור מתקשה לחזור לשגרה. זה משהו שעלול לדעתך להשפיע על המשך הסדרה? "הכל יושפע, אנחנו פשוט לא יודעים עדיין איך. דברים משתנים כל כך מהר שקשה לדעת, ואין עדיין תוכניות לתחילת הצילומים. אבל על תוכן הסדרה אני בספק שזה ישפיע".
אז אף אחד ממשפחת פירסון לא בדרך לבידוד? רבקה לא נדבקה בקורונה? "אני לא יודע, אני מקווה שלא!".
נראה שיש לכם מספיק דרמה בסדרה גם בלי הנגיף. "זה בטוח", הוא מתלוצץ.

"להיות מודל להשראה זה לא משהו שמגיע עם חוקים"

דרמה היא בהחלט מילת המפתח בסדרה שיצר דן פוגלמן. בני משפחת פירסון - ובראשם שלושת הגדולים, האחים רנדל, קווין וקייט - כבר ידעו די הרבה כאב, אתגרים ומכשולים בחייהם (וכן, זוהי אזהרת ספוילר). מאובדן אב המשפחה האהוב ג'ק (בגילומו של מיילו ונטימיליה מ"בנות גילמור") שהלך לעולמו עוד כשהיו נערים מתבגרים, דרך התגברות על הפרעות אכילה ומערכות יחסים אלימות ועד התמודדות עם התקפי חרדה ופוסט טראומה. גם טובי מתמודד עם קשיים משלו, כשבעונה השלישית נחשף שהוא סובל מדיכאון, בזמן שהוא וקייט ניסו להיכנס להריון - צעד שאילץ אותו להפסיק ליטול נוגדי דיכאון ודרדר אותו למשבר נפשי קשה.
7 צפייה בגלריה
מתוך "החיים עצמם" עונה 4
מתוך "החיים עצמם" עונה 4
לא הכין אותו לקראת התינוק האמיתי. מתוך "החיים עצמם"
(צילום: Ron Batzdorff/NBC באדיבות yes)
"האמת שממש התרגשתי מקו העלילה הזה, כי הרעיון שכל אדם או דמות הוא 'רק דבר אחד' הוא פשוט שגוי", אמר בעבר בריאיון ל"הוליווד ריפורטר". "לאנשים יש עליות וירידות, יש להם את הרגעים האפלים שלהם אבל גם את הבהירים". בהמשך, כשבנם הטרי של טובי וקייט, ג'ק, סוף-סוף נולד והם מגלים כי הוא סובל מלקות ראייה שגובלת בעיוורון - טובי מתמודד עם משבר נוסף ומתקשה לעכל את הבשורות, ובמיוחד את השלכותיהן על המשך חייו של בנו.
סאליבן הודה בעבר כי גם הוא התמודד עם דיכאון וחרדות, אך כשהוא נשאל אם חוויית האבהות של טובי השפיעה על מחשבותיו כאבא לעתיד, הוא דווקא מפתיע. "האמת? עדיין לא התמודדתי עם חרדה כלשהי בנוגע להגעה לעולם של הבן שלנו. אני לא יודע למה, כי אני מרגיש שאני אמור", הוא משתף, ספק מהורהר-ספק משועשע.
אתה לא מוצא את עצמך חרד ומודאג בנוגע לבריאות שלו? חושב על תרחישים אפשריים? "אם הייתי מדבר על עצמי בגוף שלישי, הייתי אומר 'כן, אני בטוח שהוא חרדתי לגמרי לגבי זה!', ואני פשוט.. לא. ואני אסיר תודה על זה, שאני חי עם זה בשלום. אני בטוח שהכל ישתנה כשזה באמת יקרה, וזה משתנה על בסיס יומי, אבל אני די מתרגש לגבי ההגעה שלו".
נראה שעם השנים, סאליבן למד להפסיק להשקיע אנרגיה בדברים שליליים - בייחוד אחרי ארבע עונות של "החיים עצמם", שגרמו לו להרים ידיים ולהשלים עם הפיכתו למושא לדיון ציבורי בשיח על משקל עודף. אך כשבאחד מפרקי העונה הרביעית טובי הוריד את החולצה והימם את קייט (כמו גם את שאר הצופים) עם גזרה מעט חטובה יותר - המחמאות התחלפו מהר מאוד בביקורת קשה. הסיבה: הם גילו כי השחקן לא השיל ממשקלו לטובת התפקיד, אלא עטה במהלך הצילומים חליפת השמנה שתהפוך אותו לגדול יותר מכפי שהוא במציאות. "הם לא יכלו למצוא שחקן לבן שהוא באמת פלאס-סייז?!", שאלו טוקבקיסטים באכזבה ובכעס.
7 צפייה בגלריה
כריס סאליבן וכריסי מץ ב"החיים עצמם"
כריס סאליבן וכריסי מץ ב"החיים עצמם"
חטף בגלל חליפת ההשמנה. סאליבן ומץ ב"החיים עצמם"
(צילום: Ron Batzdorff/NBC באדיבות yes)
בעבר, כשנשאל על כך, הוא גילה פחות סבלנות כלפי התגובות. "אני מרגיש שאנחנו חיים בתרבות שבה לזעום הפך לתחביב עבור חלק מהאנשים, ואם הם לא מזועזעים ממשהו - הם משועממים לגמרי", אמר בעבר למגיש אנדי כהן. אך בשיחה הנוכחית איתו, הוא נשמע מפויס בהרבה. "אני חושב שכל דבר שאנשים חשים כלפיו תגובה רגשית כלשהי - שווה את הדיון עליו".
ובכל זאת, זה לא שבחרת להיות נושא הדגל של גברי הפלאס-סייז על המסך. זה ודאי מתסכל. "זה מעניין שאנשים מאמינים שלהיות מודל להשראה לקבוצה מסוימת זה משהו שמגיע עם חוקים, כשזה לא. אני גם חושב שהדבר שאנשים לא מבינים זה שטובי לא תמיד היה במשקל עודף כמו שהכרנו אותו בתחילת התוכנית. הוא העלה במשקל בגלל הגירושים שלו, ואז בעלילה הוא מאבד את המשקל די מהר. כך שזה די הכרחי שאלבש תלבושת שתהפוך אותי לכבד יותר ממה שאני. הסדרה נעה כל הזמן קדימה ואחורה על ציר הזמן - כך שאני חייב שתהיה לי האפשרות להשיל את המשקל ולעלות אותו בחזרה במהירות. זה אותו הדבר כמו עם רבקה (דמותה של אם המשפחה, בגילומה של מנדי מור, נ"ב) - היא צריכה לנוע בזמן ולהזדקן מהר מאוד, אז אנחנו משתמשים באיפור ובתחפושות כדי לספר את החלק שלה בסיפור. אני לא חושב שיש איזושהי מחויבות לדמות בדיונית להתנהג בצורה כזו או אחרת".
7 צפייה בגלריה
כריס סאליבן  ב"החיים עצמם"
כריס סאליבן  ב"החיים עצמם"
"אנשים לא מבינים שטובי לא תמיד היה עם משקל עודף". סאליבן ב"החיים עצמם"
(צילום: Ron Batzdorff/NBC באדיבות yes)
הציפייה, כידוע, היא לא רק מהדמויות הבדיוניות - אלא גם מהמפורסמים שמאחוריהן. אדל, למשל, הותקפה לאחרונה בגלל הרזייתה, רק כי במשך תקופה ארוכה היא הייתה ידועה בגזרה מלאה יותר. "לחלוטין. לאנשים צריכה להיות האוטונומיה להחליט על גופם. אנחנו, כחברה, אוהבים לעשות שיימינג לאנשים בכל הקשור למראה חיצוני, במיוחד אם אלה אנשים שהם בעין הציבור. בכל פעם ששחקן או שחקנית יעלו במשקל לאנשים יהיו דעות לגבי זה, ואם הם יורידו יותר מדי משקל - לאנשים תהיה דעה גם לגבי זה. אבל בסופו של דבר, זה בסדר שלכל אחד תהיה הדעה שלו".

"לקח לי הרבה זמן להבין למה אני משחק"

על אף הפופולריות המתמשכת של הסדרה, שבמרוצת השנים זיכתה את כוכביה בפרסי אמי, סאג וגלובוס הזהב, יוצר הסדרה דן פוגלמן הודיע מראש על נקודת הסיום שלה, כשחשף כי העונה השישית תהיה גם האחרונה. אבל עד שזה יקרה, הוא דואג להייפ סביב העונה הקרובה והכריז כי "יקרה משהו גדול בפרק הבכורה של העונה", לקראת יום הולדתם ה-40 של השלישייה. "אני לא בטוח איך יראה הפרק, כי לא קיבלנו עדיין תסריטים", מצנן סאליבן את ההתלהבות, "אבל אני בעצמי חוגג 40 ביולי הקרוב, וזה די אירוני. מאז שהצטרפתי לתוכנית, החיים שלי התחילו לקבל את אותן התפניות כמו של האחים, אז זה די כיף לצאת להרפתקה ביחד איתם. בינתיים נאלץ לחכות ולראות מה דן והכותבים מכינים לנו".
7 צפייה בגלריה
מתוך "החיים עצמם"
מתוך "החיים עצמם"
"כיף לצאת להרפתקה איתם". מתוך "החיים עצמם"
(צילום: Ron Batzdorff/NBC באדיבות yes)
אחת הנחמות הגדולות של מעריצי הסדרה היא המבנה הייחודי שלה, שמאופיין בקפיצות קדימה ואחורה בזמן, ומאפשר להם לקבל הצצות קצרות ומרומזות למה שעתיד לקרות למשפחת פירסון על שלל נגזרותיה - מה שמעלה לא מעט סימני שאלה לגבי עתיד הדמויות. שאלה מרכזית שצפה כתוצאה מכך קשורה לגורל הקשר של טובי וקייט, ויותר מכך, לגורלה של קייט עצמה שנעדרת מההצצות לעתיד, ממש כמו טבעת הנישואים של טובי. סאליבן, כצפוי, טוען שאינו יודע מה פוגלמן מתכנן, אך ממהר באותה הזדמנות להוסיף כי הוא בטוח ש"העונה הזאת תיתן לנו הרבה מהתשובות שאנחנו מחפשים".
ניצנים למשבר הגדול נצפו כבר בתחילת העונה, אז גילתה קייט כי טובי מסתיר ממנה דברים. מאז, חטפה הזוגיות של השניים לא מעט חבטות, ולרגע היה נדמה שהם שרויים במשבר אמון עמוק ממנו יתקשו לצאת, אך בפרק הסיום זכינו לאור קטן בקצה המנהרה, כשקיבלו החלטה לאמץ ילד נוסף - אח או אחות קטנה לג'ק הבכור. סאליבן די חיובי לגבי הצעד הזה. "אם לשפוט על פי הפלאש-פורוורד, נראה שג'ק ואחותו אוהבים מאוד אחד את השני, אז נראה שזאת הייתה החלטה טובה עבור טובי וקייט. מה זה אומר לגבי העתיד שלהם? אנחנו עדיין לא בטוחים".
7 צפייה בגלריה
כריס ורייצ'ל סאליבן
כריס ורייצ'ל סאליבן
"לקח לי הרבה זמן להבין למה אני משחק". כריס ורייצ'ל סאליבן
(צילום: AP)
בניגוד לנהוג בתעשייה, סאליבן התחיל את הקריירה שלו בגיל די מאוחר - 25, כשהשתתף במגוון סרטים קצרים ועלומים, כולל אחד בהפקת אשתו (שמאז הספיקה לעשות הסבת מקצוע ולהקים סוכנות לייעוץ וניהול מותגים). רק כשמונה שנים לאחר מכן, ב-2014, הוא זכה לתפקיד המשמעותי הראשון שלו כשלוהק ל"הניק" של סטיבן סודרברג. "ידעתי מאז התיכון שאני נהנה לשחק, אבל לקח לי הרבה זמן להבין למה אני עושה את זה, מה התכלית", הוא מספר. "עכשיו, במיוחד עם 'החיים עצמם', הבנתי שמאחורי כל צורה של אמנות - מוזיקה, משחק, ציור או כל דבר אחר - ישנו אמן שמבקש לאתגר את צורת המחשבה של הקהל שלו, או את מערכת האמונות והרגשות שלו. וזאת הייתה הבנה נחמדה בשבילי, להבין שזה חלק מהתכלית שלי כאמן".
בין לבין, סאליבן הופיע בתפקידי אורח בסדרות כמו "אלמנטרי", "האמריקנים", "הטובות לקרב" ו"דברים מוזרים", השתתף ב-Camping של ג'ניפר גארנר ובמקביל תחזק קריירה בברודוויי, עם מחזות כמו "לומברדי" ו-Nice Work If You Can Get It, לצד ג'ודית לייט ומתיו ברודריק. אך עבור השחקן, חובב מדע בדיוני ומעריץ מושבע של "מלחמת הכוכבים", אחת האטרקציות האמיתיות הגיעה ב-2017, כשנכנס לפנתיאון מארוול עם קבלת התפקיד של טייזרפייס ב"שומרי הגלקסיה 2". "לצלם את הסרט הזה היה אחת ההנאות הגדולות שלי בחיים. זה היה כל כך כיף לגלם חייזר. בכלל, כל מה שקשור למדע בדיוני, אקשן, אימה, מותחנים - אלה הז'אנרים האהובים עליי בקולנוע, אז אני אשמח ממש להשתתף ביותר סרטים כאלה".
7 צפייה בגלריה
מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 2"
מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 2"
"אחת ההנאות הגדולות שלי בחיים". סאליבן מתוך "שומרי הגלקסיה: חלק 2"
אז אם הבמאי טאיקה וואיטיטי מציע לך תפקיד ב"מלחמת הכוכבים" הבא - התשובה שלך חד משמעית. "ברור!", הוא צוחק, "שמישהו יגיד לטאיקה שירים לי טלפון!".
בהנחה שהעונה השישית של "החיים עצמם" היא האחרונה - זה דווקא ישאיר אותך עם לא מעט זמן פנוי. יש לך כבר תוכניות ליום שאחרי? "אני לא חושב שיש לי איזה 'תפקיד חלומות' שאני מכוון אליו, אבל כבר תקופה ארוכה שהאחים דופלאס, ג'יי ומארק, הם שניים מהיוצרים האהובים עליי שעובדים בתעשייה היום, ואני אשמח לעבוד עם אחד מהם - אם כבמאים או כשחקנים. בכל צורה שאוכל לעבוד איתם על פרויקט, זאת תהיה מתנה מדהימה. ואני אשמח לעבוד שוב עם סטיבן סודרברג, אחרי ששיחקתי אצלו ב'הניק'. זאת הייתה אחת החוויות המדהימות שהיו לי בחיים. יצא לנו לדבר על רעיון לפרויקט לפני שנתיים, אז אולי עוד מעט כש'החיים עצמם' תיגמר נוכל סוף סוף להגיע לזה".