דסטין דיאמונד, כוכב "הצלצול הגואל", הלך לעולמו אמש (ב') בגיל 44, פחות מחודש לאחר שאובחן כחולה סרטן. כעת מתברר שעל ערש דווי סיפר לחבריו מה הן שתי משאלותיו האחרונות - ושתיהן קשורות ביצירות שאהב במיוחד.
2 צפייה בגלריה
דסטין דיאמונד
דסטין דיאמונד
דסטין דיאמונד
(צילום: AP)
לפי הדיווח במגזין ה"סאן", הרופאים העריכו בפני דיאמונד כי נותרו לו שבועות ספורים לחיות או שנתיים לכל היותר בתרחיש האופטימי. נוכח הבשורות הקשות אמר לחבריו כי יותר מכל היה רוצה לבקר במתחם המוקדש לסרטי "מלחמת הכוכבים" בפארק השעשועים דיסניוורלד שבפלורידה ולשוחח על מוזיקה עם ג'סטין צ'נסלור, הבסיסט של להקת המטאל האהובה עליו, "טול".
"דסטין למד לנגן כמה שירים של 'טול' ורצה להקים להקת מחווה. הוא התחיל לעבוד על זה לפני שאובחן. הוא נהג לנגן על גיטרת הבס שלו בעודו צופה בסרטוני יוטיוב", סיפר אחד מחבריו של דיאמונד למגזין הבריטי, בשיחה שנערכה טרם מותו. החבר הוסיף: "הוא גם מעריץ מושבע של 'מלחמת הכוכבים', ואנחנו מקווים שנוכל למצוא דרך להביא אותו לפארק".
2 צפייה בגלריה
סרטון תדמית דיסניוורלד דיסני
סרטון תדמית דיסניוורלד דיסני
מתוך סרטון תדמית של דיסניוורלד
(Walt Disney World )
נציגו של דיאמונד מסר אמש כי בשבועיים האחרונים מצבו התדרדר בעקביות. "בפרק הזמן הזה הסרטן התפשט במהירות ברחבי המערכת שלו. דסטין לא סבל. הוא לא נאלץ לשכב כשהוא שקוע בכאב. על כך, אנו אסירי תודה". לפי הדיווחים, דיאמונד אובחן כחולה בסרטן ריאות מסוג קרצינומה של תאים קטנים.
"הצלצול הגואל" שודרה במשך ארבע עונות בין השנים 1989-1993, וזכתה להצלחה רבה. בשנים שאחרי רדתה מהמסך הפציעו צמד סדרות בת נוספות במסגרת הזיכיון, ובנוסף הופקו גם שני סרטי טלוויזיה. דיאמונד, בן למשפחה יהודית מקליפורניה, גילם בה את סמואל "סקריץ׳" פאוור - החנון של בית הספר, וללא ספק הדמות הצבעונית והמזוהה ביותר בה. כשהיה בן 11 לוהק לתפקיד מתוך אלפי מועמדים.
דמותו של סקריץ' פרסמה אותו ברחבי העולם, אך מחוץ ל"הצלצול הגואל" ותוכניות הבת שלה לא הצליח דיאמונד לשחזר את ההצלחה, ונאבק לשמר את מקומו בתעשייה. בין היתר ניסה את מזלו כסטנדאפיסט, והשתתף בכמה תוכניות ריאליטי ודוקו-ריאליטי, כולל גרסת ה-VIP הבריטית של "האח הגדול", שם היה המודח הרביעי. בשנת 2001 הודיע על פשיטת רגל.