נתנאל נגר, אחד הקולות היפים והמוערכים בז'אנר הים-תיכוני, מתמודד כבר חודשים ארוכים עם גידול סרטני בראשו. הזמר שחתום על הלהיט "ילדה של אב", השתחרר לביתו מבית החולים בילינסון שם הוא מטופל והערב (א'), הוא יעלה על הבמה במופע שארגן למענו המפיק נדב צוברי. בערב הזה צפויים להשתתף חבריו של נגר כמו בועז שרעבי, יואב יצחק, חיים משה ואחרים - שיודעים עד כמה חשובה לו ההופעה הזו וההזדמנות לעלות שוב על הבמה ולעשות את הדבר האהוב עליו - לשיר.
2 צפייה בגלריה
נתנאל
נתנאל
נתנאל
(צילום: אביגיל עוזי)
השיחה איתו מתנהלת בחלקים, הגידול פגע ביכולות הקוגנטיביות שלו אבל לא בתקווה שהוא נאחז בה - גם אחרי שהרופאים כבר שלחו אותו לביתו. "הייתי אצל הרב קנייבסקי והוא בירך אותי. אני איש מאמין אז מי אני שאתווכח עם גדול הדור היום? אני עובר ניסיונות מאוד גדולים כעת אבל בטוח שיהיה בסדר", הוא אומר בשכנוע עצמי עמוק.
בסוף השבוע השתחררת הביתה. מה אמרו לך לגבי מצבך? "הרופאים אמרו שהגידול חזר ובגדול. הפסיקו עם הטיפולים וחזרתי הביתה אבל אני שומר על האופטימיות ומאמין באלוהים. אולי יש בכל זאת עוד טיפול שינסו לתת לי עכשיו".
ואיך עוברים הימים עם הידיעה הזו? בלתי נתפס לדמיין מה עובר עליך. "אתה יודע כמה אהבה אני מקבל? איפה שאני לא הולך חיבוקים ונשיקות ומי לא מתקשר אליי ומבקר. יואב יצחק, חיים משה, יוסי גיספן. מי לא. אני לא זוכר טוב בגלל הגידול אז יש עוד הרבה שמות. מחזקים אותי חבל על הזמן".
וכשאתה עם עצמך? "אני לא דואג ולא חושב על כלום יותר. האמונה מחזיקה אותי ובעיקר אישתי המופלאה שזכיתי בה והיא הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. אדם צריך להעריך, להוקיר ולכבד את מה שיש לו בבית והיום אני מבין עד כמה".
יש לכם גם שני פעוטות. בני שנתיים ושלוש. "החיים שלי הילדים האלה ואני אוהב אותם אהבת נפש. אל תשכח גם את שתי הבנות הגדולות שלי שהן מצליחות ואני גאה בהן מאוד. ילדות של אבא".
2 צפייה בגלריה
נתנאל
נתנאל
נתנאל
(צילום: באדיבות המצולם)
הילדות של האבא כפי שהוא קורא להן, גדלו בצל השיר המפורסם שכתב דידי הררי והלחין שמעון בוסקילה - "ילדה של אב", הלהיט הכי גדול של נגר בן ה-55. אבל לאורך השנים הוא הקפיד תמיד לבחור ולשיר חומרים מצוינים עם טקסטים איכותיים ולחנים מרגשים - בחירות שהפכו אותו לאחד האמנים המוערכים גם אם המפוספסים בז'אנר הים-תיכוני עם הלהיטים: "כוח", "בלילות", "כלב בוכה", "אם תבואי" ועוד.
"'ילדה של אב' הפך לשיר לאומי שכל אבא לבנות מתרגש ממנו", הוא מספר. "מה לא עשה לי השיר הזה ולאן לא לקח אותי. זכיתי שיש לי נכס צאן ברזל כזה ותדע שלא כל אחד זוכה לקלאסיקה כזו".
בסוף השבוע האחרון השמיעו אותו לראשונה בגלגלצ. "זה ריגש אותי מאוד שסופסוף השמיעו את השיר הזה שם. אני לא יודע אם השמיעו בגלל מה שאני עובר ואם זאת הסיבה שעכשיו הם בחרו להשמיע, אבל העיקר שהשמיעו דווקא בתחנה הזו. לאמן כמוני זה לא מובן מאליו. חבל רק שבנסיבות האלו אבל אין ספק שפתאום הדברים מקבלים נופך אחר בעקבות מה שאני עובר. בכל אופן, זה עשה לי את השבת ומרגש אותי נורא".
מה היית רוצה שאנשים ידעו עליך? "שהייתי אמיתי ונקי ושלא ישכחו את השם שלי ומה שעשיתי ותרמתי. שלא ישכחו".
נתנאל נגר יופיע הערב עם חבריו במופע "חוגגים עם נתנאל" בפטיפון בראשון לציון.