למרות שאולמות התרבות עדיין סגורים, האופרה הישראלית משיקה את עונת 2021-2020 שלה עם הפקות מותאמות לימי הקורונה ועל פי הנחיות משרד הבריאות.
בעקבות מגבלות הקורונה, ההפקות העונה תהיינה אופרות קצרות או מקוצרות ויתקיימו ללא הפסקה. כמות המשתתפים על הבמה תהיה מוגבלת וללא מקהלה, ותזמורת קטנה מהרגיל תלווה את המופעים, על מנת לשמור על מרחק בין הנגנים.
2 צפייה בגלריה
בית האופרה תל אביב
בית האופרה תל אביב
בית האופרה בתל אביב
(צילום: באדיבות האופרה הישראלית)
לקראת השלב הראשון של פתיחת אולמות התרבות, וההבנה כי רק קהל בהיקף קטן יוכל לצפות במופעים, האופרה הישראלית מתכננת שתי הפקות ייחודיות ל-200 איש שישבו בסידור מיוחד על בימת האופרה: "שיקוי האהבה" של דוניצטי, בגרסה חדשה בבימוי עידו ריקלין ובניצוחו של איתן שמייסר ו"המדיום" מאת ג'אן קרלו מנוטי, שתעלה בפעם הראשונה על בימת האופרה הישראלית בבימוי שירית לי וייס ובניהולה המוזיקלי של יעל קרת.
בהמשך, כאשר משרד הבריאות יאפשר את הגדלת מספר הצופים (תוך שמירה על מרחק בין היושבים באולם), האופרה תעלה ארבע הפקות: "רומיאו ויוליה" של בליני, בבימוי חנן שניר ובניצוחו של יובל צורן; "האיטלקיה באלג'יר" של רוסיני, בניצוח דן אטינגר ובבימויו של עידן ריקלין; "חנוך לוין באופרה" - מופע בבימוי עידו רוזנברג הכולל מערכונים ושירים מאת המחזאי הנודע שהולחנו על ידי חמישה מלחינים ישראלים; ו"אמהות" - אופרה מקורית מאת דוד זבה עם סולניות האופרה ושחקניות מתיאטרון גשר.
2 צפייה בגלריה
שירית לי וייס עידו ריקלין האופרה הישראלית
שירית לי וייס עידו ריקלין האופרה הישראלית
בין הבמאים העונה: שירית לי וייס ועידו ריקלין
(צילום: יוסי צבקר, לירן לוי)
על פי צח גרניט, מנכ"ל האופרה הישראלית, התוכנית מוכנה ורק מחכה לאישור הממשלה לפתיחת אולם האופרה. "אחרי שבעה חודשים של ישיבה בבית, עובדי האופרה משתוקקים לשוב וליצור" הוא אומר. "הסולנים, נגני התזמורת, מנהלי ההצגה, המלבישות, המאפרות, הפאניות, טכנאי הבמה, התאורה והסאונד – כולם ממתינים לקבל מממשלת ישראל אור ירוק לפתיחת בית האופרה, בהתאם למתווה התו הסגול למוסדות תרבות שאישרה הממשלה בתחילת ספטמבר".
עם קבלת אישור הממשלה, האופרה הישראלית תפרסם את מועדי ההופעות ותחל במכירת כרטיסים.