בזמן שהוליווד מעבדת עוד ועוד ספרים לסדרות ולסרטים, קוונטין טרנטינו בוחר לצאת במגמה הפוכה - והופך את סרטו "היו זמנים בהוליווד" לספר חדש, שיתפרסם גם כספר דיגיטלי ובגרסה מוקלטת.
אתר "דדליין" מדווח כי הבמאי המצליח, שהביא לאחרונה בן לעולם עם דניאלה פיק, חתם על חוזה לפרסום שני ספרים בהוצאת הארפר קולינס. הראשון, כאמור, יהיה רומן שיפורסם בקיץ 2021 ויפיח חיים בדמויות של הלהיט הקולנועי מ-2019, "היו זמנים בהוליווד", שהיה לחביב טקסי הפרסים, וקיבל 10 מועמדויות לאוסקר, מתוכן זכה בראד פיט בפרס שחקן המשנה.
3 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "היו זמנים בהוליווד"
מתוך הסרט "היו זמנים בהוליווד"
מתוך הסרט "היו זמנים בהוליווד"
בהכרזה שפרסם, סיפר טרנטינו כי בצעירותו נהג לקרוא באדיקות את העיבודים הכתובים שליוו סרטי קולנוע חדשים. "אלה היו הספרים ה'בוגרים' הראשונים שקראתי", אמר, "עד היום יש לי חיבה ענקית לז'אנר. אז כמעריץ, אני גאה להכריז על 'היו זמנים בהוליווד' - התרומה שלי לתת הז'אנר השולי אך האהוב הזה בספרות. אני גם נרגש לחקור לעומק את הדמויות שלי ואת עולמן במסע ספרותי, שיתיישב בתקווה עם מקבילתו הקולנועית".
הסרט, כזכור, מתרחש בלוס אנג'לס של 1969 ועוסק במעלליהם של כוכב סדרות מערבונים לשעבר בשם ריק דלטון (ליאונרדו דיקפריו) וחברו הטוב, קליף בות' (בראד פיט), שעבד כפעלולן הכפיל שלו ומאז הוא מובטל. במקביל, הסרט עוקב אחר השחקנית שרון טייט (מרגו רובי), ואחר חבורתו הרצחנית של צ'רלס מנסון, שלימים הביא לרציחתה.
3 צפייה בגלריה
קוונטין טרנטינו
קוונטין טרנטינו
קוונטין טרנטינו
(צילום: AP)
הפרסום השני של הבמאי יהיה ספר עיון בשם Cinema Speculation, שתואר כ"צלילה עמוקה לסרטים של שנות ה-70, שילוב עשיר של מאמרים, ביקורות, כתיבה אישית והשערות 'מה אם', מאת אחד מיוצרי הקולנוע המפורסמים בעולם ומעריציו הנאמנים ביותר".
3 צפייה בגלריה
היו זמנים בהוליווד
היו זמנים בהוליווד
היו זמנים בהוליווד
הבשורות אינן מגיעות כהפתעה לחובבי הבמאי, שבמהלך השנים רמז כי הוא שוקל להתחיל לכתוב על יצירותיו הקולנועיות כהסבת קריירה, לאחר שיפרוש מתחום הבימוי עם יציאת סרטו העשירי. כמו כן, טרנטינו חשף בעבר כי כחלק מהתחקיר לסרט, הוא כתב שישה פרקים מסדרת המערבונים של ריק דלטון (אותו גילם ליאונרדו דיקפריו), Bounty Law, ואף הביע רצון להפוך אותם למיני-סדרה.