כבר יותר מחמישה חודשים שרון שובל לא מופיע על במות. אחת הפעמים היחידות שהופיע מאז פרוץ הקורונה הייתה ביום העצמאות, על משאית בקריית אונו. "זאת הייתה אחת ההופעות המרגשות בקריירה שלי", הוא אומר בריאיון ל-ynet. למרות הפגיעה בכיס, הוא משתדל לקחת מהחודשים האחרונים בעיקר את הדברים הטובים. "אומנם לנו האמנים אין פרנסה, ואני מת להופיע ולשמח אנשים, אבל אני חייב לומר שהיה לי באלאנס בתקופת הקורונה. לקחתי דברים בפרופורציות. אנשים כל היום במרדף סביב הקריירה וההצלחה, ובסוף מה הכי חשוב? הבריאות. אין תחליף לזה".
רון שובל ב"גולסטאר"
(מתוך התוכנית)
למה ההופעה בקריית אונו ביום העצמאות כל כך ריגשה אותך? "בכל שכונה שהגעתי אליה, אנשים ירדו מהבתים, הגיעו לרחבה במרחק מסוים, והיינו יחד עד כמה שאפשר במסגרת המגבלות. אהבה כזאת גדולה וכל כך חזקה. זה היה מדהים. היו לי דמעות בעיניים. אתה יודע, אנשים רצו להתאוורר ולחוות קצת שמחה בתקופה הקשה הזאת. זה רגע שאני לא אשכח מתוך 30 שנות קריירה. בתוך הנשמה זה הרגיש יותר טוב מקיסריה".
הופעת פעם בקיסריה? "לא".
איך זה? קריירה של 30 שנה, בכל זאת. "לא חיפשתי לעשות קיסריה רק כדי להראות שאני עושה. זה הכול פונקציה של כסף - תשלם, תשכור את המקום, תחלק כרטיסים והכול טוב. אבל זה לא העניין. צריך לעשות את זה ברגע הנכון. אפשר גם פשוט להופיע בזאפה וברידינג, לא הכול חייב להיות נוצץ. לפני כמה שנים אירחתי את בעז שרעבי וכולם התפלאו. אני לא מנסה להוכיח משהו לאף אחד. בחיים צריך לעבוד לאט לאט, לא לקפוץ".
3 צפייה בגלריה
רון שובל
רון שובל
קבע טרנדים, בזמנו. רון שובל
(צילום מסך, HOT)
במבט לאחור, היית עושה משהו אחרת בקריירה שלך? "קשה להריץ עכשיו בראש כל כך הרבה שנים. אבל תחשוב שהיו כאלה שהתחילו בתקופה שלי, ונעלמו. אני עדיין נמצא במקצוע שאני אוהב ומתפרנס משירה - זה בשבילי ניצחון. ברור שהיו תקופות לא קלות, אבל זה חלק מהעניין. חמין יוצא טעים כשמבשלים אותו על אש קטנה".
אילו תקופות לא קלות? "בגדול אני לא מצטער על כלום, אבל היו תקופות שלא הופעתי ולא היה לי ניהול. זה לא פשוט. כולם מחמיאים לך שאתה זמר טוב עם פוטציאל - אבל משהו לא עובד. אתה חושב לעצמך, 'מה אני צריך לעשות? אולי לא השתלבתי במקומות הנכונים?'".
קח אותי לרגע חלש אחד שממנו יצאת מחוזק. "ב-2002 הוצאתי את השיר 'מסובבת אותי'. לפני כן היו 3-4 שנים שלא הייתי מבוקש, ובזמן הזה גרתי אצל אמא שלי. אבל אני בן אדם שמאמין. לפעמים הפכתי את העצב להומור כדי להתמודד וזה לא תמיד עזר, אבל לקחתי את זה למקום חיובי, השתדלתי. אני לא מתבייש בזה, וגם לא בזה שלא הופעתי בקיסריה אחרי 30 שנות קריירה. זמר לא יכול להישאר בפיק למשך שנים. אל תשכח שגם התחלתי טרנדים - כשהוצאתי את 'מסובבת אותי' זה היה טרנד של מזרחית ודאנס ואחריו יצא 'בלבלי אותו'. אחרי זה עשיתי שיתוף פעולה עם סאבלימינל והצל, ונוצר שיתוף פעולה בין מזרחית להיפ הופ. בימים ההם לא היה אינסטגרם ולא היה הכול מיידי כמו היום. היה את ערוץ 24, והצלחתי להפוך מדינה. אני עם הרגליים על הקרקע ובגובה העיניים ומבין את העולם הזה. העיקר לא לקפוא בראש".
3 צפייה בגלריה
גם בשביל הכסף. רון שובל ב"הישרדות"
גם בשביל הכסף. רון שובל ב"הישרדות"
גם בשביל הכסף. רון שובל ב"הישרדות"
(צילום: מיכה לובטון)
שובל בן 47, נשוי לדקלה ואב לנתנאל, שחגג בשנה החולפת בר מצווה. חוץ מהמוזיקה, נראה שהוא מחבב גם תוכניות ריאליטי: ברזומה שלו עונה אחת של התוכנית "המטבח", שבינתיים כבר נשכחה, העונה הראשונה של "גולסטאר", והשתתפות ב"הישרדות" ו"הקודחים". כעת הוא חוזר לעונת האולסטאר של "גולסטאר", שמשודרת ב-HOT.
"גם כשאני בתוכניות טלוויזיה אני לא זונח את המוזיקה שלי, ושם אותה במקום הראשון. לפני הכול אני זמר", הוא אומר. "ל'הישרדות' הלכתי גם בגלל הכסף. לא הכרתי את התוכנית ולא כל כך רציתי להשתתף, אבל שכנעו אותי. חשבתי שאשתלב הרבה יותר. בסוף זה היה קשה מאוד, והייתי שם שבר כלי. חסר אונים. התוכנית הזאת פגעה בי ולא הביאה אותי למקומות שרציתי להגיע אליהם. גם בעד מיליונים אני לא חוזר ל'הישרדות'".
אבל ל"גולסטאר" כן חזרת. "'גולסטאר' זה עולם אחר. זה פאן, זה מצחיק, זאת תוכנית של אהבה. אני אדם שאוהב חוש הומור וכדורגל. זו התוכנית הכי כיפית בעולם, ובכלל, עונת האולסטאר צולמה בברזיל, אז מה רע? חשבתי שאולי גם אכיר קצת קרובי משפחה. בכל זאת, תימני אתה יודע - וברזיל זה לא נורבגיה", הוא צוחק.
3 צפייה בגלריה
רון שובל
רון שובל
רון שובל
(צילום: עידו ארז)
בעונה החדשה של "גולסטאר", שעלתה השבוע לשידור ( א'-ד', 19:00 ב-HOT REAL ,HOT VOD וב-NEXT TV), שובל מככב לצד נבחרת הכוכבים מכל הזמנים בהם איציק זוהר, אנדי רם, לאון שניידרובסקי, נירו לוי, דודו כהן מעפולה, טום קשתי, חיים שועי, רז זהבי ודורון מירן. המאמנים הם אייל גולן ושייע פיגנבויים. "התחברתי לכולם בגדול. כולם אנשים מקסימים, ובאופן טבעי יש מי שיותר התחברתי ויש מי שפחות. פגשתי גם כמה אנשים שלא הייתי קרוב אליהם קודם, כמו אנדי רם המקסים, שהיה השלווה שלי שם, וגם לאון שניידרובסקי הצחיק אותי בטירוף".
בזמן הצילומים בברזיל, היית בקשר עם המשפחה? "בטח. בפן הזה היה לי קשה מאוד. אשתי המקסימה תומכת מאוד. זה היה לפני הבר מצווה של הבן שלי, וכל הזמן הייתי בארגונים עם האולם והסידורים. בסוף הספקנו לחגוג".