יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, אסר את פרסום קטע הופעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתוכנית "סטנד-אפ ניישן" בערוץ רשת, שהיה אמור להיות משודר הערב (ג'). המשיבים מצד ראש הממשלה והליכוד טענו כי יש לדחות את העתירה על הסף מאחר שהעותר לא הביא ראיות להוכיח שבתוכנית תתקיים תעמולת בחירות ותכלית התוכנית הינה בידור.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם משתתפי התכנית
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם משתתפי התכנית
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם משתתפי התכנית
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של רשת)
בעתירה, שהוגשה על ידי עו"ד שחר בן מאיר, נטען כי לאור תזמון הופעתו של ראש הממשלה - שלושה שבועות לפני הבחירות - שידור הקטע ישמש כתעמולת בחירות. מצד רשת נטען כי מבנה התוכנית בנוי כך שבנוסף לקומיקאים הקבועים, מדי שבוע מתארח אדם מפורסם שאינו קומיקאי וכך הפעם הוזמן ראש הממשלה, שהסכים להשתתף. עוד הסבירו כי אורך הקטע שבו מופיע נתניהו הינו תשע דקות וחצי ובעריכתו שמו דגש שלא תהיה תעמולת בחירות ושידור הפרק הערב לא מתקיים בצמוד לבחירות.
הקטע הערוך הועבר לשופט פוגלמן ואחרי שצפה בו החליט כי יש לקבל את העתירה, בטענה שהתוכן אכן ישמש כתעמולת בחירות ולכן אסר על שידורו. בהחלטה כתב פוגלמן כי "לאורך הקטע כולו שזורים מסרים שנוגעים במישרין לסוגיות שנמצאות בימים אלה על סדר היום הפוליטי, ובכלל זאת הטיפול במשבר הקורונה והיציאה ממנו, החיסונים למחלה, הצגת המורכבות ב'ראש ממשלה חליפי' והסכמי השלום. בעיני הבוחר הסביר, אמירות אלו עשויות להשפיע על ההצבעה". עוד כתב השופט כי "חלק מהמסרים ממוקדים בהתפארות בהצלחות עבר – שיקול שנוטה לטובת הקביעה כי מדובר בתעמולת בחירות".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יתר מכך, טען השופט פוגלמן כי במידה והיו בתכנית פוליטיקאים רבים ממפלגות אחרות ייתכן שהיה פוסק אחרת, אך ראש הממשלה הוא היחיד שקיבל חשיפה שכזו בתכנית ולכן הוא קובע כי יחס זה אינו שוויוני ולא מייצר איזון אצל הצופה. עם זאת, רשת תוכל לשדר את הקטע בו מופיע נתניהו לאחר הבחירות, אולם לא לפני כן.
בתגובה להחלטת פוגלמן, מפלגת הליכוד פרסמה ציוץ בנושא: "אנחנו נערער על ההחלטה לצנזר את ראש הממשלה נתניהו הערב בערוץ 13. אותנו מצנזרים בזמן שלא מצנזרים את הראיונות המלטפים של כל יתר הפוליטיקאים בתוכניות אירוח כמו 'אופירה וברקו', או את התעמולה הפוליטית ב'ארץ נהדרת'. לא ייתכן שיהיה דין אחד לליכוד ודין אחר לכל השאר!".
מרשת נמסר בתגובה כי "ועדת הבחירות המרכזית לא אישרה לצערנו את שידור קטע מהתכנית 'סטנדאפ ניישן' בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, אנחנו מבטיחים לכם תוכנית מצחיקה, מבדרת ומהנה במיוחד".