בוקר טוב, אסקופות דור 5 שכמוכם. אם גם אתם, כמו הנוסעים בטיסת החלל של דאגלס אדאמס שעושים את דרכם למסעדה שבסוף היקום, נמנמתם את חצי השנה האחרונה - בוודאי תשמחו לדעת שכמעט 50 פרקים של העונה הזאת כבר עברו. תאריך לגמר (שגם הוא בטח יתפרש על פני שבוע-שניים גג) כבר נקבע, תודה לאל, עוד מעט תעבור הדיילת ביניכם ותחלק לכם מגבונים לחים וחמים כדי לסייע לכם להתעורר, בעיקר אם צפיתם בפרק של אמש (ד'), שבו קיבלנו חמש דקות של דו-קרב "הישרדות" ו-20 דקות של "יום בחיי" רגב הוד.
אין לי מושג מהו שם החיה ששודרה אצלי אתמול בטלוויזיה כשהיא מסווה את עצמה בג'ונגל של רשת כפרק של "הישרדות", אני רק יודעת שמישהו ניסה את מכונת הזמן שלו קצת מוקדם מדי, וחשב שאחרי המנה הראשונה נאכל כל מה שיגישו לנו. יוג' מיסטייק, רבותי, ביג. תרשו לי להזכיר לכם בעדינות שגם בתוכנית שממנה אתם מקבלים כל כך הרבה השראה, "האח הגדול", הדיירים לא מעניינים אף אחד שנייה אחרי שהם יוצאים מהבית. לכן הם נאבקים כל כך להישאר שם, כולל ראיונות ל"אל ג'זירה", החלפת עקיצות עם יאיר לפיד בכנסת וכל השבנג.
מאזן הכוחות החדש נתן את אותותיו אתמול, ואת המחיר שילם, כאמור, האו"מניק רגב הוד - להלן הבחור הכי לא מתחייב ביקום, רגב "יש מצב שאני אצביע ישראל, את אמרת, לא אני" הוד. בלכתו ציווה לאסי את הבדידות, משום שמעכשיו איש לא יחמם את צידו השמאלי במועצות שבט, ובלילות הקרים איש לא יתרפק עליו בהכנעה ויפזר אחריו עלי כותרת של ורדים בכל צעד. אסי נותר גלמוד בברית השועלים המפוקפקת מול ישראל ואלה, זאת לא מרוצה שאסי דרש ממנה שימוש בקלף שהיא שומרת קרוב לחזה והוא כבר מתחיל להרים את הראש ולבחור צד. נכון, אסי כבר הצהיר בפני עידן שהוא מעדיף את חברי הברית שלו במושבעים ולא לצידו בגמר, אבל הוא לא תכנן את מתווה "רגב תחילה". הוא היה מעדיף את ישראל, או אם היה חושב קצת יותר רחוק, את אלה שמסרבת לסור למרותו, מחזיקה ביתרון משמעותי ומחזקת את היריב הכי מסוכן שלו במשחק – חתול הרחוב המצחקק.
3 צפייה בגלריה
אלה איילון
אלה איילון
מסרבת לסור למרות אסי. אלה איילון
(מתוך "הישרדות VIP")
בינתיים אלה היא כנראה המפסידה הגדולה של "הישרדות" 2020. כל שנייה שלה על המסך גורמת לצופים לסלוד ממנה, תוצאה הרסנית לדוגמנית שהגיעה לאי בעיקר כדי להתפרסם ולקטוף קמפיינים. אפילו מול דמויות לא קלות לחיבוב כמו בני היא מצליחה לחרב את עצמה תדמיתית. ההפקה עוד איכשהו ניסתה את ברירת המחדל והניחה לאלה לספר את סיפורה המרגש – הבנות לא אהבו אותי והרחיקו אותי מהבנים שהיו אמורים לשמור עליי כי אני יפה, ולכן הייתי ילדה בודדה – כדי לקושש עבורה מעט אמפתיה, אבל מעט מדי ומאוחר מדי, והאמת גם פתטי מדי. אני מצטערת, אלה. אין מספיק פסנתרים בעולם כדי לגרום לי לרחם עלייך בשלב הזה, לא אחרי הרשעות והאווילות שהפגנת במהלך העונה. תצטרכי הרבה יותר מ"בנות קינאו בי ולכן לא היו לי חברות" כדי לגרום לי להאמין שמתחת לדמעות האלו מתחבאת אישיות מלבבת שרק צריכה ליטוף כדי לפרוץ החוצה. לא קונה, לא מעוניינת בפרטים, לא מתקרבת בלי מסכה.
איפה היינו? אה. מועצת השבט השבוע אכן הייתה רגע של נחת, לא רק בגלל ההעדפות האישיות שלי בנוגע למערך הכוחות במשחק, אלא גם כי שמחתי לראות את ירדן ממתנת את התפיסה הרגשית שלה ונותנת קצת מקום לאסטרטגיה. הוויתור שלה על שרשרת החסינות לטובת בני היה חכם מכל מיני סיבות, והיצמדות אליה הייתה עלולה להירשם כטעות ילדותית. נכון, כשבני הציע את הרעיון החכם הזה (בני!) היא זכרה בעיקר את שלוש השעות שבהן היא נתלתה על עמוד עץ, אבל מותק, מה היה דחוף לך לשרוף שלוש שעות על עמוד בתחרות עם בן הברית שלך על שרשרת חסינות? למה להתיש את שניכם במשחק שבו כל קלוריה חשובה, במקום להחליט למי תלך השרשרת ולקפוץ למים? כבר אימצתם יחד פסלון חסינות בעבר, בהורות משותפת שהוכיחה את עצמה במאני טיים, שניכם יחד החלטתם לבזבז אותו לחינם במועצת השבט. למה לא לעשות אותו הדבר עם שרשרת החסינות?
3 צפייה בגלריה
רגב הוד, מתוך הישרדות VIP
רגב הוד, מתוך הישרדות VIP
בלכתו ציווה לאסי את הבדידות. רגב הוד
(צילום מסך, רשת)
אבל ניחא. ג'רבי התעשתה והבינה ששרשרת החסינות קונה לה הרבה יתרונות. ראשית, וחשוב מכל, היא חסכה מבני מבחן אש שבו – לטס פייס איט – היה מפסיד גם אם ההפקה הייתה מטביעה את שערות הקוקוס שלו בדלק מטוסים, ושמרה על היתרון המספרי הבטוח של הברית שלה למועצות הקרובות, לפחות בתיאוריה. שנית, היא קנתה את בני סופית, ושלישית, היא רשמה מעשה אצילי וחכם בקרב המושבעים והמושבעים טו קאם, שהתווסף לרשימת המהלכים ברזומה של האלופה. היא גם בלבלה את ברית השועלים שלא האמינה שבני יהיה מוגן במועצה, ויעיד הקול של אלה שהצביעה לעידן במקום לירדן (אלא אם כן מדובר בניסיון להתחבר לירדן ולמרוד באסי, וגם אז, קצת מאוחר מדי לרכוב על הכוח הנשי, יקירתי).
שבעה שחקנים נותרו במשחק, כולל אחת בבקתה שאולי אפילו תחזור אליו, מתוכם ארבעה יגיעו לגמר. עם כל הרצון שלי לראות את ישראל ואלה בחוץ, אני מקווה שהפרקים הבאים לא יהיו מטווח ברווזים של ברית השועלים, ושנקבל קצת ערבובים כדי שנגיע לגמר מעניין ושהטוב או הטובה ביותר ינצחו. גמר של אסי, עידן, ירדן ואלינה בהחלט היה מספק אותי מבחינת איכות המשחק, אבל זה אומר ניצחון קל לאסי, ואני עוד לא מוכנה להישבע בילדיי שהוא השחקן הטוב ביותר בעונה הזאת. המהלכים הקרובים הם אלו שיכריעו את הכף, מה שבטוח הוא שעיטור השחקנית הגרועה ביותר בעונה הזאת הולכת בקלות להפקה.
3 צפייה בגלריה
רגב הוד ואלינה לוי, מתוך הישרדות VIP
רגב הוד ואלינה לוי, מתוך הישרדות VIP
המהלכים הקרובים יכריעו את הכף
(צילום מסך, רשת)