יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל לשנת התש"פ - 2020 ייפתח הערב (יום ב') בשעה 19:55 בשידור ישיר בערוצים המרכזיים מהטקס הרשמי ברחבת הכותל בירושלים. כנהוג, במהלך הערב ולאורך מחר, ישודרו סרטים ותוכניות המספרים את סיפורי הנופלים במלחמות ישראל.

כאן

שני, 21:00: שרים לזכרם.
שני, 22:30: "מאז שנדב". סיפור התמודדתם של אבי ויובל ריימונד, אשר שכלו את בנם סמ"ל נדב ריימונד ששירת בחטיבת הצנחנים ונפל במבצע צוק איתן. הסרט מתעד את הוריו של נדב בהתמודדות עם הכאב, והרצון של יובל, אימו של נדב, להביא ילד נוסף בגיל 47.
(באדיבות כאן 11)

שני, 23:25: "סליחה על השאלה". פרק מיוחד שמוקדש לילדים לחללי צה"ל שעונים על השאלות בתשובות חשופות.

קשת

שני, 21:00: "זוכרים, מספרים, שרים". טקס יום הזיכרון בהשתתפות: איתי לוי, שירי מימון, אברהם טל, אמיר דדון, נתן גושן, אסתר רדא, עדן אלנה, עדן חסון, דויד דאור, ישי ריבו ולהקת שלווה.
שני, 22:10: "שרים לזכרם". טקס הזיכרון הרשמי של הכנסת, בהשתתפות: ישי ריבו, מירי מסיקה, משה פרץ, אגם בוחבוט, בניה ברבי, דקלה, עדן אלנה, רביב כנר ואליעד נחום.

רשת

שני, 21:00: "במותם ציוו". משדר ערב יום הזכרון מפארק ראשון לציון בהשתתפות: ליאור נרקיס, אסתר רדא, מירי מסיקה, עילי בוטנר וילדי החוץ, שלומי שבת, יובל דיין, עברי לידר, נסרין קדרי ואברהם טל.
שני, 22:20: "אחרי שהלכת". ארבעה יתומי צה"ל: ענת הראל, אסף אמיתי והאחיות יהודית דורנבוים ורחלי דוד ידברו על התחושות שמלוות אותם מאז שנודע להם כי אביהם נהרג. המגישה ענת הראל תספר על אביה, סרן משה ברעם ז"ל שנהרג כשהייתה בת 5 וחצי; אסף אמיתי, שמשמש בתור לוחם בצנחנים ישתף בתחושותיו מאז גיל 7, אז נודע לו שאביו רס"ל ירון (יורי) ז"ל הלך לעולמו במלחמת לבנון השנייה; והאחיות יהודית דורנבוים ורחלי דוד, שנשלחו אחרי מות אביהן לולו סולומון ז"ל במלחמת ששת הימים, לגדול בנפרד אצל סבן וסבתן. הסרט בבימויה של ציפי ביידר.

HOT

כבכל שנה, תוקדש רצועת השידורים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה לעשרות סרטים וקליפים מיוחדים שהופקו בידי משפחות הנופלים ולזכרם.
רצועת הסרטים תחל היום בשעה 15:00 ותשודר בערוצים 3HOT ו-HOT8 עד צאת יום הזכרון. בין הסרטים שישודרו השנה, סיפורו של סרן עמרי טל ז"ל, מפקד מחלקת הסיור בגדוד 53, חטיבה 188 בשריון, שנפל במבצע צוק איתן כתוצאה מפגיעת פצמ"ר בחבל אשכול. גם סיפורו של רס"ן צפריר בר אור שנפל במבצע צוק איתן ביולי 2014 ישודר, כמו גם סרט לזכרה של רס"ר קרן טנדלר ז"ל שעשתה היסטוריה והייתה הטכנאית המוטסת הראשונה בצה"ל. באוגוסט 2006 טרם הפסקת האש במלחמת לבנון השנייה, התרסק מסוק היסעור שבו שהתה. בנוסף ישודר סרט לזכרה של סגן עדי רוזן שנרצחה בפיגוע בבית ליד ב-1995.
1 צפייה בגלריה
עמרי טל ז"ל
עמרי טל ז"ל
עמרי טל ז"ל
(צילום מסך)

yes

במהלך יום הזיכרון ישודרו הסרטים: "הלוחמים", "בופור", "לבנון", "כיפור", "יוסי וג'אג'ר", "מצור", זעם ותהילה", "התגנבות יחידים" ועוד. ערוצים הסרטים יתאחדו עם ערוץ הקולנוע הישראלי.
בנוסף, תיפתח קטגוריה מיוחדת ב-VOD kids עם תכנים לילדים, ביניהם "ספיישל יום הזיכרון" עם רבקה מיכאלי, "ילדים של החיים", ביקורו של השחק דין מירושניקוב במחנה של ארגון יתומי ואלמנות צה"ל, ועוד.

סלקום

בשיתוף פעולה עם העמותה להנחלת מורשת הצנחנים ישודרו סרטי זיכרון על נופלים ששירתו בחיל הצנחנים, בסדיר ובמילואים. בנוסף ישודרו 40 סרטוני הנצחה באנימציה בשיתוף עם עמותת בית אבי חי.

פרטנר

בין היתר ישודרו סרטי קולנוע ישראלים: "כיפור", "לבנון", "שתיקת הצופרים". בנוסף ישודרו סרטים דוקומנטרים בשירות ה-VOD כמו "הדבק – אגדה דרוזית", שמספר את סיפורו של יוסף מועדי ז"ל אשר נפל במבצע עופרת יצוקה מפגיעת פגז שנורה בשוגג מטנק ישראלי, ו"הגוטליב האחרון", על שלושה חברים שפוקדים מדי שנה את קברו של חבר ילדתם יואל גוטליב ז"ל, שאיש לא נותר ממשפחתו.