פסטיבל ונציה לקולנוע הגיע לסיומו הערב (שבת), עם שורה ארוכה של זוכים מרחבי העולם. בפרס אריה הזהב לסרט הטוב ביותר זכה Nomadland מארצות הברית, בבימויה של הבמאית קלואי ז'או.
2 צפייה בגלריה
מתוך "ארץ נוודים"
מתוך "ארץ נוודים"
הזוכה הגדול. Nomadland
Nomadland מספר על קהילה של אנשים החיים בוואנים, והמטיילים במרחבים הפתוחים של מערב ארצות הברית. השחקנית פרנסס מקדורמנד מככבת בו בתפקיד הראשי, כאלמנה בשנות ה-60 לחייה שמחליטה להצטרף לחיי הנדודים. שמה של ז'או, במאית ממוצא סיני, עלה השנה לכותרות בהקשר של "הנצחיים" - סרט גיבורי העל של מארוול שביימה, ושאמור לצאת לאקרנים בחודשים הקרובים. לפני כן ביימה מערבון עכשווי בשם "הרוכב".
פרס חבר השופטים, בהובלתה של השחקנית קייט בלאנשט, הוענק השנה למותחן New Order של הבמאי המקסיקני מישל פרנקו, ופרס אריה הכסף לבמאי הטוב ביותר הוענק ליפני קיושי קורוסאווה על הדרמה התקופתית Wife of a Spy. פרס השחקנית הטובה ביותר הוענק לוונסה קירבי האנגלייה, על תפקידה ב-Pieces of a Woman, ופרס השחקן הטוב ביותר הוענק לפיירפרנצ'סקו פאבינו האיטלקי על Padrenostro.
2 צפייה בגלריה
בכורה לילה בחיפה פסטיבל ונציה
בכורה לילה בחיפה פסטיבל ונציה
בכורה "לילה בחיפה" פסטיבל ונציה
(צילום: ASAC)
בזווית הישראלית, נרשם בטקס הישג משמח עם זכייתם של היוצרים הישראלים מיכל ואורי קרנות בפרס עבור הפרויקט הטוב ביותר במציאות וירטואלית (Best VR). שמה של היצירה הזוכה הוא The Hangman at Home: An Immersive Single User Experience. לצד זאת, נרשמה גם אכזבה כאשר סרטו של הבמאי הישראלי עמוס גיתאי, "לילה בחיפה", יצא בידיים ריקות לאחר שקיבל ביקורות פושרות במהלך הפסטיבל.
פסטיבל ונציה התקיים השנה לאחר שיתוק ממושך בתעשיית הסרטים העולמית, והיה למעשה טקס הפרסים המשמעותי הראשון של תקופת הקורונה. כזכור, בשנה שעברה זכה בפרס אריה הזהב הלהיט הקופתי "ג'וקר" של טוד פיליפס, שהפתיע את מבקרי הקולנוע ונחשב לסרט הקומיקס הראשון שקוטף את הפרס המרכזי בפסטיבל בינלאומי.