בגיל 90, הלך היום (שבת) לעולמו כוכב הקולנוע זוכה האוסקר, שון קונרי, והותיר את הוליווד המומה מצער. עם היוודע הבשורה, מגוון שחקנים, יוצרים וקולגות ביקשו להיפרד מהשחקן הסקוטי ולהוקיר את תרומתו לעולם התרבות.
2 צפייה בגלריה
שון קונרי מתוך "ג'יימס בונד"
שון קונרי מתוך "ג'יימס בונד"
שון קונרי מתוך "ג'יימס בונד"
(צילום מסך)
השחקן יו ג'קמן היה מהראשונים להיפרד. "כשגדלתי הערצתי את שון קונרי. אגדה על המסך, אך לא רק", שיתף בעמוד הטוויטר שלו והוסיף, "נוח על משכבך בשלום".
מטעם קרוביו של רוג'ר מור, שהיה מממשיכי דרכו של קונרי בסאגת "ג'יימס בונד" ונפטר בשנת 2017, נכתב: "עצוב לאין שיעור לשמוע את החדשות שסר שון קונרי הלך לעולמו. הוא ורוג'ר היו חברים במשך עשורים רבים ורוג'ר תמיד טען ששון היה הג'יימס בונד הטוב ביותר בהיסטוריה".
הוא היה שחקן משובח ולדברי רבים, בחור טוב", כתב הסופר סטיבן קינג, והוסיף תמונה של קונרי מתפקידו כמתאגרף בסרט "רקוויאם למתאגרף".
סאם ניל, שכיכב לצדו בסרט "המרדף אחר אוקטובר האדום" ב-1990, כתב: "כל יום על הסט עם שון קונרי היה שיעור משחק מול מצלמה. אבל כל הכריזמה והעוצמה האלה - הם היו בהחלט ייחודיים לשון. נוח על משכבך, אדם נהדר, שחקן גדול".
2 צפייה בגלריה
שון קונרי
שון קונרי
שון קונרי
(Getty Images)
"הוא היה הג'יימס בונד של אבא שלי, אז אבא תמך בקריירה של מר קונרי במשך כל חייו, תמיד לקח אותי לראות כל סרט שבו כיכב השחקן האהוב עליו", סיפר הבמאי קווין סמית' ("מוכרים בלבד"). "יש לי זיכרון מתוק של אבא שלי צופה באייקון הקולנועי שלו. אז המוות של שון קונרי מרגישה עבורי כמו אובדן אב, שוב. נוח על משכבך בשלום, ד"ר ג'ונס".
ליאם קנינגהאם (דאבוס מ"משחקי הכס") ביקש להיפרד מקונרי, עימו שיחק בסרט "ראשון האבירים" בשנת 1995: "האיש הזה היה ממש טוב אליי. הם אומרים 'אל תפגוש את הגיבורים שלך'. הוא עלה על כל הציפיות".
"שון קונרי, הבונד היחיד", נפרד השחקן האנגלי קרי אלווס ("הנסיכה הקסומה"), "מסקוטלנד באהבה ובלב שבור". היוצר פול פייג ("מסיבת רווקות") הוסיף ואמר: "מעטים היו מגניבים יותר, מעטים היו אדיבים יותר, מעטים יותר היו נטולי מאמץ ממנו. הוא הראה לכולנו איך עושים את זה נכון, וריגש ובידר אותנו במשך כל הזמן הזה".
ג'ורג' טאקיי ("מסע בין כוכבים"), נפרד גם הוא והצטרף למחמאות: "שון קונרי היה אגדת קולנוע, אפילו בשנות הזהב שלו. ה'בונדים' החזקים ביותר שלנו עוצבו על ידיו... גיבור משובח עד הסוף".