לאורך הקריירה הארוכה שלו, שהחלה עוד בסוף שנות ה-60 והגיעה לשיאה בשנות ה-70 וה-80, סטיבי וונדר עסק בשני נושאים: אהבה ומחאה פוליטית. שני השירים החדשים שהוציא השבוע ממשיכים את אותו רצף רעיוני ומשלימים זה את זה. הראשון, Where Is Our Love Song המנחם והנינוח, הוא בלדה יפה שבה מלווה את וונדר הגיטריסט הוותיק גרי קלארק ג'וניור. השני, Can't Put It In The Hands of Fate, כבר מציג את וונדר הזועם והמקפיץ ואיתו שרים רפסודי, קורדי, צ'יקה ובאסטה ריימס. התוצאה היא כמעט שבע דקות של חגיגת היפ הופ עכשווית, על מצע הפאנק החם והמוכר שוונדר יצר ושיכלל לאורך הסבנטיז.
2 צפייה בגלריה
סטיבי וונדר בהלוויתה של ארית'ה פרנקלין
סטיבי וונדר בהלוויתה של ארית'ה פרנקלין
חוזר לשיר. סטיבי וונדר
(צילום: AP)
החיבור בין וונדר, שחגג לפני כחצי שנה את יום הולדתו ה-70, ליוצרים צעירים ממנו הוא לא חדש, ואי אפשר לראות בו רק ניסיון של האמן הוותיק לקרוץ לקהל צעיר יותר שלא גדל על הקלאסיקות שיצר. וונדר, מהאמנים המסומפלים ביותר בתולדות ההיפ הופ, נמצא כל הזמן על הרדאר של כוכבי הז'אנר, כך שאפשר לראות בשיתוף הפעולה החדש הזה גם סוג של הצדעה שלהם לאחד היוצרים הראשונים במוזיקה שלא חשש למחות בקול ברור כנגד הגזענות והשנאה בארצות הברית.
15 שנים חלפו מאז האלבום האחרון של וונדר, שכבר אז התקשה לשחזר את השיאים שיצר בעבר. השיר האחרון שהוציא כסינגל היה הדואט Faith עם אריאנה גרנדה, ב-2016. תאריך לאלבום החדש עדיין אין, אבל וונדר הצהיר ששירי האלבום המתקרב, שייקרא Through the Eyes Of Wonder, כבר מוכנים.
שני השירים החדשים יצאו דרך הלייבל החדש שהקים הזמר, So What the Fuss Records, אחרי שסיים סוף סוף את החוזה בן הכמעט 60 שנה שלו עם חברת התקליטים מוטאון, בה חתם כשהיה בן 11. וונדר, האמן הכי מזוהה עם לייבל המוזיקה השחורה החשוב מדטרויט, אמר אתמול לתקשורת כי"למרות שנפרדתי ממוטאון, מעולם לא עזבתי אותו. אני בטוח שנמצא דרך להמשיך ולשתף פעולה".
אחרי שהוריד פרופיל בשנים האחרונות, בין היתר בשל בעיות רפואיות (בשנה שעברה עבר בהצלחה השתלת כליה), וונדר מאותת כאן כי לא רק שהוא חוזר לעסקי המוזיקה באופן מלא, אלא שיש לו גם הרבה מה להגיד על האקלים הפוליטי בארצות הברית. השירים החדשים שלו מתכתבים עם המחאה של הקהילה השחורה האמריקנית לאחר רצח ג'ורג' פלויד, ואי אפשר שלא לקשור את יציאתם לבחירות לנשיאות שיתקיימו בחודש הבא. וונדר, פילנתרופ ידוע, כבר הודיע שההכנסות מהסינגלים החדשים יתרמו לעמותה Feeding America, המאכילה יותר מ-46 מיליון אמריקנים רעבים בשנה.
2 צפייה בגלריה
סטיבי וונדר
סטיבי וונדר
השתחרר סוף סוף ממוטאון. סטיבי וונדר
(צילום: Hulton Archive/GettyimagesIL)
וונדר, אחד המוזיקאים החשובים והמשפיעים בהיסטוריה, החל את הקריירה שלו בראשית שנות ה-60 וזכה עד היום ב-25 פרסי גראמי - שיא לאמן יחיד, וגם באוסקר ובגלובוס הזהב בזכות הלהיט I Just Called to Say I Love You מהסרט "אישה באדום". תקופת השיא של וונדר כיוצר הייתה בשנים 1972-1976, בהן הוציא לא פחות מחמישה אלבומי מופת, ובראשם Songs in the Key of Life מ-1976.