אמילי בפריז

מתי ואיפה: 2 באוקטובר, נטפליקס.
מה הסיפור: אם התגעגעתם ל"סקס והעיר הגדולה" ואהבתם את "יאנגר", תשמחו לשמוע שדארן סטאר משיק סדרה חדשה ונוצצת לא פחות - "אמילי בפריז". לא, למרבה הצער זה לא המשכון על מעלליה של המתמחה אמילי מ"השטן לובשת פראדה" אלא דרמה קומית מבית נפליקס, שעוקבת אחר אמילי קופר, מנהלת שיווק צעירה ואמביציוזית שעוברת מארצות הברית לפריז בשביל עבודה חלומית.
"אמילי בפריז" - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
אך מה שנראה כמנצנץ וזוהר מרחוק מתגלה מקרוב כמאתגר במיוחד. אמילי, שהתקבלה לעבודה החדשה כדי לספק נקודת מבט אמריקנית לעסק, מתקשה להתאים את עצמה לשוק הצרפתי הקשוח. במקביל, היא מנסה להתאקלם בעיר זרה, להכיר חברים חדשים, ועל הדרך גם כמה בני זוג - והכל בלוקים אופנתיים בחסות פטרישה פילד, המלבישה האגדית של "סקס והעיר".
10 צפייה בגלריה
מתוך "אמילי בפריז"
מתוך "אמילי בפריז"
מתוך "אמילי בפריז"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: לילי קולינס מגלמת את אמילי, ולצדה תמצאו גם את קייט וולש ("האנטומיה של גריי"), כוכבת מחזות הזמר מברודוויי אשלי פארק ("המלך ואני", "ילדות רעות") ולוקאס בראבו, שימלא את תקן החתיך החודשי של נטפליקס.

שקט, לומדים (Deaf U)

מתי ואיפה: 9 באוקטובר, נטפליקס.
מה הסיפור: סדרת דוקו חדשה ומסקרנת של נטפליקס, אותה יצר הדוגמן, השחקן והאקטיביסט החירש, נייל דימרקו, שבעבר אף זכה ב"טופ מודל הבא של אמריקה" וב"רוקדים עם כוכבים". "שקט, לומדים" - שבמקור זכתה לשם המצוין Deaf U - עוקבת אחר קבוצה של סטודנטים מאוניברסיטת גלודט - אוניברסיטה פרטית בוושינגטון די.סי לחירשים ולכבדי שמיעה.
"שקט, לומדים" - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
על אף שהיא עושה רושם של סדרת פיל-גוד טיפוסית מתוצרת ענקית הסטרימינג, לסדרה יש מטרה: להזכיר שאנשים חירשים הם בני אדם כמו כולם - וגם בעולמם יש לא פחות דרמות, פלירטוטים, צרות בחיי האהבה, חששות בנוגע לעתיד ושאר לבטים שמעסיקים כל סטודנט באשר הוא.
10 צפייה בגלריה
מתוך "שקט לומדים"
מתוך "שקט לומדים"
מתוך "שקט לומדים"
(צילום: באדיבות נטפליקס)

מי מתגורר באחוזת בליי

מתי ואיפה: 9 באוקטובר, נטפליקס.
מה הסיפור: לפני שנתיים הייתה זו "מי מתגורר בבית היל" שהקריפה את כל צופי נטפליקס, ואחרי ציפייה לא קצרה מגיעה היורשת שלה באנתולוגיית האימה. הטיימינג לא מקרי - "מי מתגורר באחוזת בליי" מהווה סנונית ראשונה לכל תכני האימה של האלווין שיגיע בסוף החודש, ואם לסמוך על הבטחתו של הבמאי מייק פלאנגן ("דוקטור סליפ", Hush, "המשחקים של ג'ראלד") - היא עתידה להיות מפחידה בהרבה ממה שראינו ב"בית היל".
"מי מתגורר באחוזת בליי" - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
"אחוזת בליי" מבוססת באופן רופף על רומן האימה של הנרי ג'יימס מ-1898, "בטבעת החנק" (The Turn of the Screw), שזכה בעבר למגוון עיבודים קולנועיים כושלים למדי - כולל אחד שיצא רק בתחילת 2020. הסדרה מתרחשת באנגליה של שנות ה-80 ומספרת את סיפורה של אומנת צעירה שנשכרת על ידי גבר לטפל באחיינו ואחייניתו בבית כפרי מרוחק, לאחר שאלה איבדו את הוריהם והועברו לאחריותו. עם הגעתה לאחוזת בליי, נראה שהיא מתחילה לאבד אחיזה במציאות, בעקבות התגלויות חוזרות ונשנות של רוחות שלכאורה רודפות את המקום. פלאנגן הגדיל לעשות ושילב בסדרה אלמנטים נוספים מסיפוריו האחרים של ג'יימס, בהם The Romance of Certain Old Clothes, על שתי אחיות המתחרות על ליבו של מושא אהבה משותף - מאבק שנגמר בטרגדיה, אלא מה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "מי מתגורר באחוזת בליי"
מתוך "מי מתגורר באחוזת בליי"
מתוך "מי מתגורר באחוזת בליי"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: על אף ששתי העונות לא יהיו קשורות זו לזו, כמה מחברי הקאסט של "בית היל" יחזרו גם הפעם: ויקטוריה פדראטי שגילמה את נל (ואת לאב בעונה השנייה והמקריפה לא פחות של "את") חוזרת לתפקיד הראשי בתור דאני קלייטון ולצידה אוליבר ג'קסון-כהן ("בלתי נראה") שגילם את אחיה, קייט סיגל (אשתו של היוצר פלאנגן, שגם כיכבה ב-Hush שלו) שגילמה את אחותה, והנרי תומאס (לנצח אליוט מ"אי.טי"), שגילם את אב משפחת קריין. טניה מילר ("השנים") היא משתתפת חדשה, ומי יודע - בקצב הזה אולי נפגוש אותה גם בסדרה השלישית.

דייב

מתי ואיפה: 10 באוקטובר, yes TV COMEDY ו-yes VOD.
מה הסיפור: אחד מהראפרים היותר אהובים, מוכשרים ומתוקים של השנים האחרונות הוא ללא ספק דייב בורד, ליל דיקי בשבילכם, שבשנה החולפת החליט להרחיב אופקים ולקחת את יכולות המשחק שלו מהקליפים המצוינים לטלוויזיה. התוצאה היא סדרת טלוויזיה שעלתה במאי האחרון ברשת FFX (רשת בת של FX), בה הוא מגולל באופן סמי-בדיוני את קורות חייו המסקרנים, שהביאו בחור יהודי לבן מהמעמד הבינוני-גבוה לשאוף להיות הדבר החם הבא בעולם הראפ.
"דייב" - טריילר
(yes)
דייב (שמגולם על ידי דיקי עצמו) הוא בחור נוירוטי בשנות ה-20 המאוחרות לחייו, שמשוכנע שהוא נועד להיות אחד מהראפרים הטובים ביותר בכל הזמנים, אבל מוותר על החלום כדי ליצור תוכנית טלוויזיה מצליחה על בחור שרוצה להיות אחד מהראפרים הטוב ביותר בכל הזמנים. בקיצור, מאוד מטא, ולמרות זאת - רוב המבקרים די חיבבו אותה (מה שאכן הפך אותה לתוכנית די מצליחה, וזיכה אותה בעונה שנייה). פלוס, הוא הופיע רק לפני שלוש שנים בישראל, אז מי אנחנו שלא נפרגן לבן משפחה?
10 צפייה בגלריה
מתוך "דייב"
מתוך "דייב"
מתוך "דייב"
(צילום: באדיבות yes)
מי בפנים: ליל דיקי כאמור מגלם את עצמו, יחד עם גאטה, ההייפ-מן שלו בהופעות שיגלם את אותו התפקיד בדיוק גם בסדרה. עוד פרצופים שאולי תזהו, אבל כנראה שלא, הם אלה של אנדרו סנטינו ("מת על הבמה") וכריסטין קו ("הוואי 5-0").

המהפכה (La Révolution)

מתי ואיפה: 16 באוקטובר, נטפליקס.
מה הסיפור: דרמה אפית חדשה שמציגה גרסה חדשה ועל טבעית למדי של המהפכה הצרפתית, כזו שמלאה באלימות ובדם - דם כחול, אם לדייק, ולא במובן המטאפורי. "המהפכה", שמתרחשת ב-1787 של המלך לואי ה-16, מובאת מנקודת מבטו של ז'וזף גיוטן, ממציא הגיליוטינה, שחוקר סדרת מקרי רצח מסתוריים ומגלה וירוס מסתורי שמתפשט בקרב בני האצולה הצרפתית.
"המהפכה" - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
הסימפטומים של המגפה הם רק מעט יותר גרועים מאלה של הקורונה - הנדבקים בה מקבלים דחף בלתי נשלט לרצוח את פשוטי העם, ודמם מקבל גוון כחול. קבוצה של מקומיים מחליטה לאחד כוחות כדי לשים סוף למסע ההרג הבלתי פוסק, אך האריסטוקרטים הרצחניים לא מתכוונים לוותר כל כך בקלות - ובלי שיישפך הרבה הרבה הרבה דם.
10 צפייה בגלריה
מתוך "המהפכה"
מתוך "המהפכה"
מתוך "המהפכה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: שחקנים צרפתים כמו אמיר אל קאסם, גאיה וייס ("ויקינגים"), ליונל ארדוגן ("גרייס ממונקו"), מרילו אוסיו, לורן לוקאס ("נא") וז'וליאן פריסון.

גרנד ארמי

מתי ואיפה: 16 באוקטובר, נטפליקס.
מה הסיפור: באופן מפתיע למדי, דרמת התיכון "גרנד ארמי" מבוססת גם היא על יצירה קודמת, אך הפעם אין זה ספר או קומיקס - אלא המחזה Slut: The Play, שעבר אדפטציה טלוויזיונית בעזרתם של התסריטאי בו ווילימון ("בית הקלפים") והמפיק ג'ושוע דונן ("נעלמת"). לדברי קייטי קפיילו, מחברת המחזה, היא ביססה אותו על שיחות ארוכות שניהלה עם תלמידי בית ספר בנושאים שונים. "זה מבוסס על שנים של הקשבה לתלמידים, שנים של הליכה לבר ובת מצוות, שנים שבמהלכן ילדים מתקשרים אליך כי הם לא יודעים איך ישלמו את שכר הלימוד, ואת רק יכולה לנסות לעזור להם לעבור את זה ולחשוב על תוכנית פעולה".
"גרנד ארמי" - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
"גרנד ארמי", לדבריה, היא התוצאה של כל מערכות היחסים הללו והשלכה שלהן על דמויות של חמישה תיכוניסטים שונים לחלוטין זה מזה בתיכון ציבורי בברוקלין, בהם ליילה הסינית שאומצה על ידי הורים יהודים, סידהארטה ההודי חובב הספורט, שמנסה להשלים עם נטיותיו המיניות, ג'ייסון האפרו-אמריקני שחולם להפוך למוזיקאי מצליח ועוד. החמישה מתמודדים לא רק עם החוויות שלהם כבני נוער באמריקה, אלא גם עם הקשיים שמגיעים מעצם היותם בני מיעוטים. הטוויסט המאכזב? במהלך העבודה על התוכנית הספיקו לעזוב כמה תסריטאים את ההפקה, בטענה ל"ניצול גזעני והתעללות" ושכר נמוך לתסריטאית לטינית.
10 צפייה בגלריה
מתוך "גרנד ארמי"
מתוך "גרנד ארמי"
מתוך "גרנד ארמי"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: רוב הקאסט אנונימי למדי, ועבור כולם מדובר בתפקיד ראשון, למעט מאליק ג'ונסון, ששיחק לאחרונה ב"כשהם רואים אותנו" וב"סקין" של זוכה האוסקר הישראלי, גיא נתיב.

הלסטרום

מתי ואיפה: 16 באוקטובר, הולו.
מה הסיפור: בזמן שהסרטים שלהם נדחים עוד ועוד למעמקי 2021, מארוול יכולים לסמן לפחות וי על סדרת טלוויזיה חדשה. "הלסטרום" ממשיכה את הקו האפל של מארוול ואף מהווה חלק מהפרנצ'ייז שלה להולו, Adventure into Fear (בזמן שסדרה אחרת מאותו קו ייצור, "גוסט ריידר", חוזלשה).
"הלסטרום" - טריילר
(Hulu)
"הלסטרום" מבוססת על הקומיקס שעוסק בסיפורה של משפחת הלסטרום. לא מדובר במשפחה שגרתית, שכן אב המשפחה הוא רוצח סדרתי ידוע לשמצה, או בקצרה: השטן. במרכז הסדרה אפשר למצוא דיימון, פרופסור לאתיקה בבוקר וצייד שדים בלילה, ואחותו אנה (קיצור של Satana, כמובן), מעין באפי שבניגוד אליו דווקא מאמצת אל ליבה עולם האופל ממנו הגיעה. השניים מתאחדים כשהם מגלים כי ישות מרושעת השתלטה על אימם, אישה מקוללת, שמאושפזת מזה 20 שנה בבית חולים פסיכיאטרי. הם מחליטים לשלב כדי להציל אותה, ואולי גם לנקום בכמה אנשים רעים על הדרך.
10 צפייה בגלריה
מתוך "הלסטורם"
מתוך "הלסטורם"
מתוך "הלסטרום"
(צילום: באדיבות HULU)
מי בפנים: לנעלי האחים נכנסים טום אוסטן (The Royals) וסידני למון (שהפציעה לרגע ב"יורשים"), בעוד שאת אימם מגלמת אליזבת מארוול (הנשיאה אליזבת קין מ"הומלנד").

גמביט המלכה

מתי ואיפה: 23 באוקטובר, נטפליקס.
מה הסיפור: מותחן פסיכולוגי המבוסס על ספרו של וולטר טוויס מ-1983, ששאל את שמו ממהלך מוכר במשחק השחמט. גמביט הוא מושג שמתאר הקרבת כלי בפתיחת משחק, במטרה להשיג יתרון עמדתי, לרוב על ידי עיכוב פיתוח הכלים של היריב. ייתכן שהתיאור הזה מתאים גם לחייה של בת' הרמון, גיבורת הסדרה, שהקדישה את חייה מילדותה למשחק השחמט, במטרה להפוך לרב אמנית.
"גמביט המלכה" - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
"גמביט המלכה", המתרחשת בשנות ה-50, מתחקה אחר הרמון מגיל שמונה ועד גיל 22 - עם הפיכתה מילדת פלא בבית יתומים, לנערה מתבגרת שמרוויחה את מקומה באליפות הלאומית, ולבסוף גם לאמנית מצליחה בתחומה, כשבדרך היא נאבקת בחרדות, בבדידות ובהתמכרויות לכדורי הרגעה ולאלכוהול. במהלך השנים נעשו מספר ניסיונות להפוך את הספר לסרט, כשהאחרון שבהם היה אמור לשמש כהופעת הבכורה הבמאית של הית' לדג'ר, שגם תוכנן לככב בסרט לצד אלן פייג'. אך מותו בטרם עת הביא להקפאת הפרויקט, שלבסוף נזנח.
10 צפייה בגלריה
מתוך "גמביט המלכה"
מתוך "גמביט המלכה"
מתוך "גמביט המלכה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: את הרמון מגלמת אניה טיילור ג'וי, ילדת פלא בעצמה שבלטה בשנים האחרונות בסרטים כמו "ספליט" ו"אמה". לצדה מככבים גם תומאס סאנגסטר ("הרץ במבוך", "אהבה זה כל הסיפור"), ביל קאמפ ("פרשת המים") והארי מלינג (דאדלי מ"הארי פוטר").

היית צריכה לדעת (The Undoing)

מתי ואיפה: 26 באוקטובר, ב-HOT, yes וסלקום tv.
מה הסיפור: איך אפשר לפתוח חודש בלי לפחות סדרה אחת של HBO עם פוטנציאל ענק ללהפוך ללהיט? אי אפשר, ולכן באוקטובר הם משיקים את "היית צריכה לדעת", מיני סדרה בת שישה פרקים המבוססת על רומן של ג'ין האנף קורליץ (You Should Have Known), שיצא ב-2014. מי שאמונים עליה הם היוצר דיוויד אי. קלי ("שקרים קטנים גדולים", "אלי מקביל") והבמאית סוזן ביר ("קופסת הציפורים", "מנהל לילה") - כך שגודל הציפיות בהתאם, והוא מאסיבי.
"היית צריכה לדעת" - טריילר
(HBO)
"היית צריכה לדעת" מתמקדת בגרייס פרייזר, שחיה את החיים שחלמה עליהם - היא תרפיסטית מצליחה שמתגוררת באושר ובעושר עם בעלה ובנם הצעיר, שלומד בבית ספר פרטי בניו יורק. בעוד מספר שבועות היא עתידה לפרסם את ספרה הראשון, שמעודד נשים להקשיב לאינטואיציות שלהן כלפי גברים, אך כל תוכניותיה משתנות עם התרחשותו של מוות אלים, שקורה בדיוק כשבעלה נעלם - וכך מתחילה שרשרת של גילויים שיהפכו את חייה. גרייס, שנותרת לבדה במוקד של אסון מתוקשר, מבינה כי עליה לפתוח פרק חדש עבורה ועבור בנה, והמומה שדווקא היא מבין כולן לא הקשיבה לאינטואיציה שלה. היא הרי הייתה צריכה להבין שזה יקרה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "היית צריכה לדעת"
מתוך "היית צריכה לדעת"
מתוך "היית צריכה לדעת"
(צילום: באדיבות HBO)
מי בפנים: לא פחות ולא יותר מיו גרנט וניקול קידמן, עם עוד פאה שנויה במחלוקת שמצטרפת לרשימה ארוכה. אם זה לא מספיק, תקבלו גם את דונלד סאת'רלנד ("משחקי הרעב"), אדגר רמירז ("הרצח של ורסצ'ה: סיפור פשע אמריקאי"), נואה ג'ופ ("ילד דבש" של עלמה הראל), לילי רייב ("אימה אמריקנית") ונומה דומוזווני ("הנער שרתם את הרוח").

Truth Seekers

מתי ואיפה: 30 באוקטובר, אמזון פריים.
מה הסיפור: עזבו אתכם מילדי השטן ואריסטוקרטים רצחניים, אמזון פריים מקדישים את ההאלווין הקרוב דווקא למפלצות אולדסקול. קומדיית האימה החדשה Turth Seekers עוקבת אחר גאס, מתקין פס רחב שמשתמש בג'וב הזה כדי לכסתח על עבודתו האמיתית: חוקר מקרים על טבעיים. הוא הגיע לתחום הזה בעקבות אדם קרוב שמת, ולכן על הדרך הוא גם מנסה ליצור עימו קשר.
Truth Seekers – טריילר
(אמזון פריים)
כשמצרפים אליו טכנאי מתלמד, אין לו ברירה אלא להכניס גם אותו לעסקי חיפוש הרוחות ברחבי אנגליה. הם לא ממש מסווגים, אלא מתועדים בסרטונים שמשודרים אונליין ברשת. הביקורים שלהם בכנסיות רדופות, בונקרים תת קרקעיים ובתי חולים נטושים מביאים מפגשים יותר ויותר תכופים עם ישויות על טבעיות מרושעות וקטלניות, אך גרוע מכך - הם חושפים מזימה שעלולה לגרום להחרבת המין האנושי.
10 צפייה בגלריה
מתוך Truth Seeker
מתוך Truth Seeker
מתוך Truth Seeker
(צילום: Amazon Prime)
מי בפנים: ניק פרוסט וסיימון פג, הצמד המוכר מסרט הקאלט "מת על המתים" (ולמתקדמים, מטרילוגיית הקורנטו), הם יוצרי הסדרה, שגם מככבים בתפקידים הראשיים. מלקולם מקדואל האיקוני ("התפוז המכני") מככב גם הוא, לצד סוזאן ווקומה ("אנולה הולמס") ואחרים.