האמריקאים

בתום שש עונות מוצלחות, "האמריקאים" כונתה על ידי רבים (וגם על ידי המבקר שלנו) בתואר "סדרת הריגול הטובה ביותר שראינו", כך שאם טרם צפיתם בה - ממתינה לכם הנאה טלוויזיונית צרופה. מותחן הריגול מ-2013 בכיכובם של קרי ראסל ("פליסיטי") ומת'יו ריס ("אחים ואחיות") מתרחש במהלך המלחמה הקרה, ועוקב אחרי סיפורם של אליזבת ופיליפ ג'נינגס, צמד סוכנים סובייטים של הקג"ב שמתחזים לזוג אמריקני נשוי המתגורר בפרבר בוושינגטון די.סי, עם שני ילדיהם. הסדרה חוקרת את הקונפליקטים שבין מטה ה-FBI בוושינגטון לזה של הקג"ב, באמצעות מבט על סוכנים משני הצדדים - זאת, בין היתר, הודות לסטאן בימאן, סוכן FBI שמתגורר דלת ממול לג'נינגסים. בצורה מקורית ומחוכמת, "האמריקנים" הופכת מפרק לפרק לדרמת יחסים אינטליגנטית שבוחנת את נאמנותם של בני משפחת ג'נינגס. לסדרה קהל מעריצים אדוק ולקראת סיומה היא גם זכתה בפרסי האמי וגלובוס הזהב המתבקשים.
רואים ב-HOT
5 צפייה בגלריה
מתוך "האמריקנים"
מתוך "האמריקנים"
סדרת הריגול הטובה ביותר שידענו. מתוך "האמריקאים"
(צילום: באדיבות yes)

דויטשלנד 83 (HOT)

כפי שניתן לנחש משמה, "דויטשלנד 83" היא סדרה גרמנית-אמריקנית שזכתה לביקורות נלהבות מהצופים והמבקרים כאחד, שהשוו אותה ל"אמריקנים" והגדירו אותה כאחת הסדרות הטובות שיצאו ב-2015 (וכדי לסבר את האוזן, זו השנה שבה הגיעו למסך גם "מר רובוט", "סמוך על סול" ו"נרקוס"). הסדרה מתרחשת ב-1983 ועוקבת אחר מרטין (יונאס ניי), בחור בן 24 ממזרח גרמניה, שמתגורר עם אימו החולה ועובד במשמר הגבול. עולמו מתהפך כאשר דודתו והבוס שלה מגייסים אותו לסוכנות הביון הזרה של השטאזי ומעניקים לו זהות גנובה של חייל גרמני שנרצח לפני כן במהלך התנקשות ברכבת. מרטין נשלח כמרגל להסתנן לשורות צבא מערב גרמניה והופך ליד ימינו של הגנרל הבכיר, אך כטירון בתחום, ההחלטות שהוא מקבל בשטח מסכנות את סיפור הכיסוי שלו בכל פעם מחדש - ומאלצות את השטאזי לכבות את השריפות. לסדרה יש גם עונה שנייה בשם "דויטשלנד 86" שיצאה ב-2018, והשלישית בסדרה - "דויטשלנד 89", שמתרחשת לאחר נפילת חומת ברלין - עתידה לעלות במהלך השנה הקרובה.
רואים ב-HOT
5 צפייה בגלריה
מתוך "דויטשלנד 83"
מתוך "דויטשלנד 83"
בקרוב גם בעונה שלישית. מתוך "דויטשלנד 83"
(צילום: Laura Deschner/UFA Fiction)

מקביל

מותחן המדע הבדיוני שבו השחקן זוכה האוסקר, ג'יי קיי סימונס ("וויפלאש"), משחק בתפקיד כפול אומנם בוטלה אחרי שתי עונות. אך הן נחשבות לאהובות מספיק כדי שתיתנו לה צ'אנס לבינג' זריז ומהנה. הווארד סילק הוא אדם פשוט, שקט ועדין שעובד מזה 30 שנה כפקיד בסוכנות האו"ם בברלין. עם זאת, התפקיד שלו זוטר מכדי שיספרו לו מה המשמעות האמיתית של העבודה שלו, הכרוכה בהחלפת מסרים מטופשים שהוכתבו לו מראש. מה שהוא לא יודע, זה שהמחלקה שהוא עובד בה בעצם מפקחת על נקודת מעבר מהעולם שלהם לעולם מקביל שנוצר ב-1987, במהלך ניסוי של מדענים ממזרח גרמניה. מפה לשם, הבועה של סילק מתפוצצת כשהוא פוגש את המקביל שלו מהעולם ההוא - סוכן מודיעין קר, אכזר ואם להודות, מעט שיידי. סילק מגלה כי בצד השני התמודדו עם וירוס קטלני שהרג מאות מיליונים מתושביו - וירוס שעל פי החשד הופץ על ידי גורמים מהעולם שלו וגרם למלחמה קרה בין שתי העולמות, בעקבותיה נשלחו מקבילים לצד האחר כמרגלים וסוכנים רדומים. בין סילק למקבילו נוצר קשר מיוחד, אך כמתבקש, עם הזמן נחשפים עוד ועוד סודות - והכול מסתבך.
רואים ב-yes
5 צפייה בגלריה
מתוך "מקביל"
מתוך "מקביל"
זה הסימונס הטוב או הרע? מתוך "מקביל"
(צילום: Michael Moriatis/Starz)

המתופפת הקטנה

איך אפשר להרכיב רשימת ריגול ללא נציגות סמי-ישראלית? "המתופפת הקטנה", מיני סדרה שהיא בעצם עיבוד טלוויזיוני לרומן של ג'ון לה קארה מ-1983, עוקבת אחר צ'ארלי, שחקנית בריטית אלמונית צעירה שבמהלך טיול ביוון, אי שם בסוף שנות ה-70, פוגשת גבר מסתורי שמגייס אותה, ללא ידיעתה, לשורות המוסד. היא מתבקשת לנצל את כישורי המשחק שלה כדי להסתנן לתא טרור פלסטיני שמתכנן פיגועים באירופה, ואיך זה נגמר? תצטרכו לצפות כדי לגלות. הייצוג המקומי לא מסתכם בעיסוק בסכסוך הישראלי-פלסטיני, אלא גם נמשך ברשימת הליהוק כשבין השחקנים אפשר למצוא את מיכאל מושונוב, דניאל ליטמן, שלמה בראבא, אמיר חורי וג'ף וילבוש (מוישה מ"המורדת", בשבילכם), לצד כוכבים הוליוודים כמו פלורנס פיו ("מידסומר"), אלכסנדר סקארסגארד ("שקרים קטנים גדולים") ומייקל שאנון ("צורת המים").
רואים ב-HOT
5 צפייה בגלריה
המתופפת הקטנה
המתופפת הקטנה
מצטרפת לשורות המוסד, לא בדיוק בידיעתה. מתוך "המתופפת הקטנה"
(צילום: באדיבות HOT)

להרוג את איב (HOT ו-yes)

רבות כבר נאמר על "להרוג את איב", דרמת המתח והביון הקומית שחיברה בין שלוש מהנשים האהובות על המסך הקטן - סנדרה או (ד"ר יאנג מ"האנטומיה של גריי"), ג'ודי קומר (שהפחידה אותנו כבר בסדרה "13") ופיבי וולר ברידג' ("פליבג"), שאומנם לא מככבת בה אך כתבה את עונתה הראשונה. קומר מגלמת את וילאנל, רוצחת שכירה מיומנת, קרה ופסיכופתית למדי שפועלת בשליחותו של ארגון מסתורי ומחסלת את מטרותיו בדרכים יצירתיות ביותר כשהיא לבושה באאוטפיטים מעוררי קנאה. או היא איב פולסטרי, חוקרת מודיעין זוטרה בסוכנות הביון הבריטית שמקבלת את המשימה ללכוד אותה. ככל שהמרדף מתקדם נוצרת אובססיה הדדית ולא צפויה בין השתיים, שנעה על הציר שבין מתח מיני לנקמות קטלניות (כי כאמור, מדובר בפסיכופתית). מאז שעלתה הפכה הסדרה להצלחה בינלאומית, צמד השחקניות הראשיות גרפו את הפרסים המתבקשים וצילומי העונה הרביעית כבר בתכנון - אך על הולד, הודות לקורונה. אם טרם צפיתם בה, זאת ההזדמנות להשלים פערים ולהתרגש כשתגלו בעונה השלישית את יבגניה דודינה בתפקיד מפתיע.
רואים ב-HOT, yes
5 צפייה בגלריה
גרפו את כל הפרסים המתבקשים. או וקומר מתוך "להרוג את איב"
גרפו את כל הפרסים המתבקשים. או וקומר מתוך "להרוג את איב"
גרפו את כל הפרסים המתבקשים. או וקומר מתוך "להרוג את איב"
(צילום: באדיבות HOT HBO)