בוקר טוב, תינוקות שנשבו שכמוכם. אפשר לברך א-מחייה, כי אמש (ג') האסטרטגיה הרימה את ראשה היפה בעונה המכוערת הזו של "הישרדות", וסוף סוף קיבלנו טעימה מהפורמט המקורי. כן, ככה נשמעת שיחת אסטרטגיה הגיונית בין שני שחקנים שמחושקים כל אחד לברית משלו אבל יודעים שבאופק מחכה להם הגמר ומבינים שהם צריכים להתחיל לארוז לקראת מועצת השבט האחרונה. אסי ועידן, כל אחד בצד שלו, העמידו כמעט את המשחק בראש סדר העדיפויות ונשאו עיניים לניצחון. שניהם ראויים לו ואני לא אתנגד לראות את שניהם בגמר.
מתוך "הישרדות VIP"
(באדיבות רשת)
עכשיו הם שומרים אחד על השני, משילים מעצמם את העור השבטי ומתחילים להזדחל קדימה בגרסת האינדיבידואל. כן, גם אם זה אומר לוותר על חברי הברית שלהם. כאן המשחק לוקח פנייה מחשיבה בריתית לחשיבת מושבעים, וכאן מתחילה ההליכה על החבל הדק בין הפיכת שורדים למושבעים אבל באופן שלא יגרום להם לתעב אותך בבואם לשים את הקול הזוכה בקלפי האחרונה בהחלט (למרות שאתם יודעים איך זה, תמיד אפשר לעשות עוד בחירות, לא ככה?).
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך, רשת)
אני כמובן מעדיפה שג'רבי או עידן ינצחו את אסי או ישראל, אבל אם ג'רבי, עידן ואסי ימצאו את עצמם בגמר, זה אומר ניצחון בטוח לאסי. ובבחירה בין ג'רבי לעידן, האחרון מנצח בנקודות ולו רק בזכות תפיסת המשחק הנקייה שלו, והוכחה נוספת קיבלנו גם בפרק של אתמול - השיחה של ג'רבי עם אסי הבהירה שהיא רוצה לשחק אבל עדיין נצמדת לקונספט לפיו הדחת מתחרה, גם אם הוא בן ברית שלך, היא לא מוסרית. אז לא. מגיע שלב שבו מתמודד צריך להחליט מי הוא רוצה שישב לידו בגמר, מול מי יש לו את הסיכוי הכי טוב לנצח, ומשלב זה והלאה להשקיע את ההון שלו במניה הזאת. אז נכון, בחירת המתמודדים החזקים מהברית השנייה היא לא קלאסית, היה עדיף לאסי לשבת ליד איזו עדי ביטי במקום להמר על האדם העדין והחבוב הזה, עידן חביב, אבל כרגע המבחר שלו די מצומצם והוא מנסה את כל האפשרויות.
בינתיים, בבקתה, אלינה לוי כנראה מציבה רף חדש של חירפון בקתתי, שמביס בקלות את זה שקבעה אילנה אביטל. נדמה שהיא עושה את דרכה בשני כיוונים מנוגדים - אין ספק שהבקתה עשתה לה טוב ונתנה לה שקט. עכשיו, כשהיא לא נתונה לטרור של המפלצת הדו-ראשית, אלה וישראל, היא מדפדפת בקלות את ההשפלות שלהם ובמשימה על הקול של רגב היא הפגינה ריכוז מפחיד ממש. מצד שני יש בעליצות שלה משהו גבולי שהקצין קצת אחרי הזמן לבד בבקתה, ואני רק מקווה שהיא תחזור משם לפני שנגלה שהיא מילאה את החוף בציורים של התקציב הדו שנתי.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך, רשת)
ההדחה של אלינה הייתה מבאסת, אין ספק. גם בזבוז של פסל החסינות היקר בלי להביא להדחה של מישהו מהברית היריבה ובעיקר העובדה שהפעם אלינה אחראית כמעט בלעדית להדחה שלה - הבחורה היא השרה הממונה על משרד האורז ובכל זאת היא לא הצליחה אפילו להדליק כמה שערות של קוקוס עם אבן אש. אני לא יודעת עד כמה רגב מנוסה בזה, אבל אלא אם ניתנה לאלינה אבן אש עלובה במיוחד או שההפקה הרטיבה לה את הזרדים, אין לאלינה ולנו אל מי לבוא בטענות. מה גם שזה ידוע שישראל השנייה מיודדת יותר עם אלוהים, ויכול להיות שהוא שמע את הקריאה של רגב במהלך מבחן האש, ברמת דחיפות של מישהו שמינימום מוציא את בני ישראל מהמדבר עכשיו והמצרים רודפים אחריו, והגיע כדי לשים יד.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך, רשת)
מה ג'רבי ועידן היו יכולים לעשות אחרת? כנראה שכלום. גם אם בני סיפר להם שאלינה נמצאת על הכוונת של השועלים (איזה בזבוז של כינוי יפה), וקרוב לוודאי שהוא סיפר, הם בטח למדו את הלקח שלהם מהפעם הקודמת ולא סמכו עליו מספיק כדי להעביר אל אלינה את הפסלון. את ההגנה של עידן על ירדן גם הבוזגלוס יכלו לצפות, וככה הם השלימו את הנקמה שלהם באלינה ושלחו אותה למבחן האש. טוויסט הבקתה יצר מצב מוזר בו הבריתות מעדיפות להדיח דווקא את השחקנים החלשים כדי לא להתמודד עם בקתה עוצמתית מדי במשימות, מה שמנקה את המשחק מהעיזים האופציונאליות, השחקנים הפסיביים שהשורדים החזקים יעדיפו לקחת קדימה כדי שלא יהוו עליהם איום בגמר. כך או כך, נשאר רק לקוות שהמשחק עולה על פסים קצת פחות מייאשים. בפרק הבא: השורדים ינסו לקנות קצת אבק חייזרים במכירה הפומבית. תהיו חזקים.