המפיק גיא בסר, מנכ"ל חברת ההפקות בלוסטון, האחראי בין היתר על הבאתם לארץ של בון ג'ובי, גאנז אנד רוזס ובקסטריט בויז התראיין הבוקר (ד') באולפן ynet ומתח ביקורת על התנהלות הממשלה במשבר הקורונה: "אם אנחנו עוסקים בהתקהלויות ופותחים את הים, הקניונים ואתרי הטבע, והרחוב פתוח והחנויות פתוחות - אז אני מצפה שיטפלו במתווה מאוד ברור גם לעולם התרבות והאירועים ולא יגידו 'זה סגור'. אנחנו לא צריכים לספוג עונש קולקטיבי כי אין פתרונות. צריכים לשבת, לבחון איתנו את הפתרונות ולראות איך מיישמים אותם".
גיא בסר באולפן ynet
(צילום: נדב אבס, ירון ברנר)
בסר סיפר כי הציע מגוון פתרונות יצירתיים, בהם שימוש בטכנולוגיות חדישות של בדיקות בכניסה להופעות ופיצול קהל לקפסולות עם מרחקים ברורים. לדבריו, מתווה הדרייב אין, המאפשר קיום הופעות רק בשטחים פתוחים ובישיבה בכלי הרכב – אינו כלכלי ולא יחזיק מעמד לאורך זמן, ולכן יש צורך בחשיבה אחרת. "המתווה מרגיש לי מחורר כמו גבינה שווייצרית", הסביר. "הוא צריך לתת מענה כלכלי גם, ולא רק איזושהי אמירה של 'תפתחו ותביאו 50 איש, או תשבו 200 איש בתוך רכב כדי לראות הופעה'. אלו דברים גם לא כלכליים וגם לא בהכרח מייצרים חוויה וישימים - כי הקהל בסוף לא יגיע".
לדבריו, סגירת עולם התרבות התעלמה באופן גורף מהקשיים של עובדי התעשייה. "אפילו לא שמו אותנו על השולחן. זה היה נוח לכולם להגיד: 'סגרנו, להתראות, ביי'. אבל זה לא יעבוד יותר, זה לא יקרה בדרך שהם רוצים. התעשייה הזאת רוצה לעבוד, העם צריך תרבות, האמנים רוצים להופיע, צריך לייצר אירועים במדינת ישראל". בסר אף פנה לפרופ' רוני גמזו: "עיני התעשייה נשואות אליו ומחכות למוצא פיו בנושא שלנו. אני קורא לו מכאן - בוא להקים איתנו שולחן עגול. תביאו את אנשי המקצוע שלכם, נביא את אנשי המקצוע שלנו. אל תעשו את הטעות שהייתה בפעם הקודמת".
1 צפייה בגלריה
גיא בסר
גיא בסר
גיא בסר
(צילום: נדב אבס, ירון ברנר)
פרופ' סיריל כהן, ראש המעבדה לאימונותרפיה מאוניברסיטת בר-אילן, שהתארח גם הוא באולפן, חיזק את דברי המפיק ואמר: "אם שומרים על מסכות, אם זה באוויר הפתוח ואם שומרים על מרחק, אני הייתי בהחלט בעד מאמץ כזה שדואג לכך שמחזירים את התעשייה הזאת לפעולה". ד"ר ברוך ברזון, מומחה לרפואה דחופה בבית החולים אסותא אשדוד, הביע גם הוא הסכמה עם הדברים: "אני חושב שיש פה פן מאוד חשוב, הפן הפסיכולוגי של האנשים. אני חושב שאם התרבות היא באמת חשובה לאנשים, אז אם אנחנו נחזיר את התרבות זה חלק מרכישת אמון הציבור".
פורסם לראשונה: 12:08, 29.07.20