התו שגנב את ההצגה: הזמרת הישראלית באירוויזיון עדן אלנה מעוררת עניין בעקבות רגע אחד בשיר שלה Set Me Free - בישורת האחרונה של השיר נגעה אלנה בתו סי הגבוה באוקטבה השלישית (B6). במשלחת הישראלית טוענים כי על פי נתוניהם היא שוברת את השיא של התו הגבוה ביותר באירוויזיון מזה 25 שנה, של הזמרת מיה בלגדן, נציגת קרואטיה באירוויזיון 1996. "הבנתי שבאירוויזיון מספרים ששברתי את השיא לתו גבוה בהיסטוריה", אמרה אלנה. "זה חתיכת וואו. מאוד גאה, עבדתי על העלייה הזו המון".

מי שעבדה עם אלנה על הרגע הזה היא המורה שלה לפיתוח קול בשלוש השנים האחרונות, נעמה אופק לוי, שמלווה בין היתר גם את נועה קירל ונרקיס. את היום הזה לפני ההכנה הן החלו בשיעור פיתוח קול בזום כבר בחמש בבוקר. "היא הייתה מלאת ביטחון" מספרת אופק לוי, "היום בחמש בבוקר עשינו חימום דרך הזום, ושאלתי אותה 'איך את היום? איך הגרון?'. היא ענתה לי 'מעולה. אני זמרת מעולה'".
איך זה התחיל בכלל? הרי בגרסה המקורת של השיר התו הזה לא היה. "זו לא הייתה הכוונה שלנו להגיע לתו הגבוה ביותר. הרעיון הגיע כשעשינו גרסה חדשה לשיר וחיפשנו אילתור חזק שיחזק את הביצוע עוד יותר. בלי קשר, אני מלמדת את עדן כבר שלוש שנים, ולפני כמה חודשים היא שלחה לי בהתלהבות הקלטה קולית קורעת מצחוק שהיא גילתה וויסל נוט - צליל כמו שריקה, יש את זה לבנות בלבד, ורק מי שממש נולדה עם האפשרות הזאת בגרון יכולה לבצע את זה. בישראל אני לא מכירה זמרות משתמשות בזה. בחו"ל מריה קארי משתמשת בזה המון".
יש בזה סיכון? "הסיכון היחיד של עדן הוא שזה יחסית חדש, הגילוי הזה בגרון. זה כמו כל סיכון כשמישהו שר. הסיכון היה בכל תו".
1 צפייה בגלריה
עדן אלנה בחזרה השנייה ברוטרדם
עדן אלנה בחזרה השנייה ברוטרדם
עדן אלנה בחזרה השנייה ברוטרדם
(צילום: EBU/ANDRES PUTTING)
באירוויזיון עדיין לא אישרו באופן רשמי שמדובר בשיא חדש, אולם במשלחת הישראלית כבר חוגגים. "זה התו הכי גבוה וזה שיא חדש. בוודאות", אמר גורם במשלחת.
על כך אמרה אופק לוי: "מעריצי האירוויזיון גילו את זה אחרי שחקרו וראו שזה צליל יותר גבוה. זה מחמיא לי מאוד, אני עפה על זה. אני חושבת שהביצוע של הגמר היה פנומנלי, לעומת הביצוע של חצי הגמר שהיה קצת לא יציב. בגמר היא שרה כמו דיסק".
אילו הכנות נדרשות לצליל כזה? "היא מאוד שמרה על עצמה. היא אכלה נכון, לא צעקה סתם, לא בזבזה אנרגיה".