דווקא בעונה השישית והאחרונה שלה, "שיט'ס קריק" (Schitt$ Creek) קיבלה מהאוסקר של הטלוויזיה, להלן טקס פרסי האמי, את הכבוד וההכרה שמגיעים לה - תשעה פרסים בטקס אחד (מתוכם שבעה בטקס המרכזי ששודר אמש), שלראשונה בהיסטוריה נוחתים בחיקה של סדרה אחת באותה העונה. דני לוי, היוצר, התסריטאי, הבמאי, הכוכב, מעצב התלבושות (ואל תתפלאו אם הוא גם נערת המים של הסדרה), לא נתן למועמדויות לפרסים לסחוף אותו אל כתיבת עונות חדשות. לפני כשנה הוא הכריז שהעונה השישית תהיה גם האחרונה, קצת לפני שהסדרה זכתה בארבעה פרסי אמי, כולל לקומדיה הטובה ביותר.
שיט'ס קריק
(באדיבות: Pop TV)

את הרעיון לסדרה (שאינה משודרת בארץ) קיבל לוי, הבן של השחקן יוג'ין לוי (האבא בסרטי "אמריקן פאי"), כשצפה בסדרת ריאליטי בטלוויזיה. "מה היה קורה אם בנות הקרדשיאנס היו מאבדות את כל הכסף שלהן ועוברות לגור בעיירה קטנה?" הוא תהה לעצמו, והמציא את משפחת רוז, משפחת עשירים שיורדת מנכסיה בעקבות מעילה של מנהל החשבונות שלה ונאלצת לעבור לגור בעיירה קטנה ונידחת. הוא נזכר שבסוף שנות ה-80 קים בייסינגר קנתה עיירה קטנה, והעלה את הרעיון שאב המשפחה בסדרה, ג'וני רוז, יקנה את העיירה הדמיונית שיט'ס קריק לבן שלו, דיוויד, כבדיחה ליום הולדתו ה-16. לוי, שמעולם לא עבד עם אביו, עשה לו פיץ' וביקש את חוות דעתו. "כבר ראיתי את הנושא של משפחה שמאבדת הכל בכל מיני סיטקומים וסדרות אמריקניות", הוא אמר בראיון ל-NPR, "אבל מעולם לא בקומדיה ריליאסטית שאבא שלי עושה כל כך טוב". את השם "שיט'ס קריק", אגב, הגה לוי האב במהלך ארוחת ערב משפחתית.
4 צפייה בגלריה
מתוך "שיט'ס קריק"
מתוך "שיט'ס קריק"
משפחה בהפרעה. "שיט'ס קריק"
(צילום: PopTV)
את הרעיון הם הציעו לכל רשתות הברודקאסט והכבלים בארה"ב אבל כולן וויתרו, למעט רשת ABC שהביעה עניין, אבל האב והבן לוי החליטו לוותר בהתחשב בשם שיצא לרשת כמי שנוהגת לבחוש אמנותית בפרויקטים שהיא מעלה. בסופו של דבר הגיע הרעיון לפתחה של רשת CBC הקנדית שאימצה אותו. בהמשך פגש דיוויד בבראד שוורץ, שקיבל אותו שנים קודם לכן לעבודה ב-MTV קנדה. שוורץ ניהל באותה תקופה ערוץ טלוויזיה אמריקני קטן בשם POP TV והוא ולוי סיכמו על שידור הסדרה בערוץ. במהלך השלבים המוקדמים של העבודה על הסדרה ביקשה CBC לשנות את שמה כדי שהיא תשמע פחות וולגרית, אבל דיוויד ויוג'ין התעקשו ש'שיט' (Schitt) הוא שם משפחה לגיטימי בארה"ב. כדי להוכיח את הטענה, הם צילמו דפים מספר טלפונים של אנשים שונים עם שם המשפחה שיט ושלחו אותו אל הרשת. אנשי CBC נכנעו, אבל השם עדיין נתקל בהתנגדויות במהלך קידום העונה בתוכניות בארה"ב, כשחלק מהן מרשות לעצמן לקצר או לשנות אותו.
יוג'ין לוי לוהק לתפקיד ג'וני, אב המשפחה, והוא זה שהביא לסדרה את הקומיקאית קת'רין אוהרה לתפקיד מוירה, אם המשפחה ואת להקת הפאות הנוכריות שלה, אותה היא מכנה "הבנות" - משהו בין קריס קרדשיאן ללוסיל (ג'סיקה וולטר) מ"משפחה בהפרעה". אוהרה סירבה בהתחלה לתפקיד בטענה שהיא "עצלנית מכדי להתחייב לפרויקט ארוך טווח", אבל דניאל ויוג'ין המשיכו לחזר אחריה, עד שהסכימה להשתתף בפיילוט מבלי להתחייב לעונה שלמה. דניאל ייעד לעצמו את תפקיד דיוויד, הבן הגיי של משפחת רוז ולתפקיד אחותו, אלקסיס, לוהקה אבי אליוט, שהצטלמה לפיילוט אבל פרשה בעקבות מחויבויות אחרות. מאות שחקניות עברו באודישנים לתפקיד אלקסיס עד שהגיעה אנני מרפי, שחקנית אנונימית שכבר עמדה על סף פרישה מהחלום ההוליוודי אחרי שנתיים בהן לא מצאה אף תפקיד. למרפי היה שיער חום ויוג'ין חשב שהיא לא תתאים לתפקיד, אבל דניאל אהב את האודישן שלה.
4 צפייה בגלריה
דניאל ויוג'ין לוי בטקס האמי
דניאל ויוג'ין לוי בטקס האמי
הביא את אבא לעבודה. דניאל ויוג'ין לוי בטקס האמי
(צילום: AP)
"על הנייר משפחת רוז מאוד לא חביבים, ואם רק קוראים את התסריט אין סיבה לצפות בזה", הסביר לוי ל-NPR. "השחקנים חייבים להביא איתם את הדבר הזה שגורם לצופה לחבב אותם. ראינו בנות במשך יומיים והן נכנסו לבושות כמו פריס הילטון ושיחקו את מה שהיה כתוב על הנייר, ורק אנני הביאה את מה שחיפשתי, שזה החן הטבעי של בנאדם למרות שהוא מרוכז בעצמו באופן מחריד". מרפי חומת השיער צבעה את השיער לבלונדיני ויוג'ין הסיר את התנגדותו. ב-2018 סיפרה מרפי שהיא צפתה ב"משפחת קרדשיאן" כדי לקבל השראה לדמות שלה. היא אימצה עבור אלקסיס חלק מהגינונים והאינטונציות, כמו הדרך המסוימת שהם מחזיקים בה ידיים או אוחזים בתיקים ובארנקים שלהם על הכתף, "עם פרק היד השבור".
הרוז'ס הלכו והתבססו בשיט'ס קריק, וההומור נבע בעיקר מהפער בין הראוותנות הצעקנית של המשפחה ובין הפרגמטיות של תושבי העיר. אבל מה שהתחיל כבדיחה על עשירים שמנושלים מעושרם הפך לסדרה רומנטית, מחממת לב, מעוררת חיוכים ורגשות חיוביים. משפחת רוז הפכה ממשפחה גרוטסקית למשפחה אמיתית. מוירה מצטרפת לחבורת הזמר של העיר ומביימת מחזה, אלכסיס מתאהבת וחוזרת לבית הספר, דיוויד פותח חנות וג'וני מצטרף לצוות הניהול של המלון לצד סטיבי. כמו שאוהרה ניסחה את זה במהלך הצילומים, "אנחנו כמו חייזרים שלומדים להיות אנושיים".
4 צפייה בגלריה
מתוך "שיט'ס קריק"
מתוך "שיט'ס קריק"
הבגדים מספרים את הסיפור
(צילום: PopTV)
דניאל לוי, גיי בעצמו שיצא מהארון בפני ההורים שלו בגיל 18 ("ההורים שלי חשדו כבר מזמן וחיכו שאני אספר להם בעצמי, אבל אמא שלי לא הצליחה להתאפק ובסוף היא פשוט שאלה אותי"), הקפיד להכניס לקו העלילה את הרומן המקסים של דיוויד עם פטריק המקומי, ואחד ההישגים שנרשמו לסדרה היא נרמול יפהפה של יחסים להט"בים. הקשר בין דיוויד ופטריק הוא פשוט מקסים ונורמלי מכל בחינה. לוי עצמו ציין לא פעם כמה היה חשוב לו להציג באופן שפוי יחסים להט"בים, ואם תצפו בו בתוכנית דוקו שנעשתה על הסדרה, מייבב כשהמנחה מקריא לו מכתב שהגיע מקבוצת אמהות לילדים להטב"ים, תמצאו את עצמכם מייבבים לצדו. האמהות ביקשו להודות לו על כל מה שהסדרה עשתה עבור הילדים שלהן. "הנכונות שלך לחקור, ליידע ולהציג יחסים בין בני אותו המין באופן מבדר ועדיין מכבד וחיובי, נתנה טון שלעתים קרובות חסר בטלוויזיה", נכתב שם, בין היתר.
אפיון נוסף של "שיט'ס קריק" היה ההקפדה על בגדי המעצבים והמלתחות היקרות שמשפחת רוז לקחה איתה לחדרי המוטל בהם התגוררה בעיירה. תקציב ההלבשה של הסדרה היה רחוק מלהצדיק את המלתחה הזאת ובתי אופנה לא בהכרח שיתפו פעולה, כך שהרבה מהבגדים הגיעו מאיביי או מחנויות יד שניה שהמפיקים הצליחו להניח עליהם יד. "הבגדים מספרים את הסיפור", מסביר יוג'ין. "אנחנו לא צריכים לכתוב דיאלוגים גרועים שמסבירים כמה אנחנו מתגעגעים לחיים הקודמים שלנו, אפשר פשוט לראות את זה". הלוק המזוהה עם הסדרה, בעיקר עם מוירה, השיג אמירה ביקורתית על העשירון העליון, אבל גם נתן למעריצים משהו להתגבש סביבו. מרפי מספרת שכשהם עשו סיבוב הופעות ברחבי ארה"ב, חלק גדול מהקהל הגיע לבוש בבגדי מעצבים, בעיקר בהשראתה של מוירה, או עם גבות עבות מודבקות לפנים - מחווה לגבות המרשימות של הגברים במשפחת לוי. עבור מרפי, זו הייתה הפעם הראשונה שהיא פגשה פנים מול פנים מעריצים של הסדרה (שמכנים את עצמם Schittgeads). "ידענו שהמומנטום נבנה. אבל לשבת באולם שבו כל הקהל לבוש בהתאמה לסדרה היה משהו אחר", היא אמרה. "הם היו שם. מחויבים לסדרה".
4 צפייה בגלריה
מתוך "שיט'ס קריק"
מתוך "שיט'ס קריק"
נרמול יפהפה של יחסים להט"בים
(צילום: PopTV)
"שיט'ס קריק", שעלתה ב-2015, הלכה וצברה צופים בהתמדה, ובין העונה הראשונה לרביעית הרייטינג שלה ב-POP TV הוכפל, בין היתר הודות לשיווק אינטנסיבי ברשתות החברתיות, עם רפרנסים לסדרה וגם לעובדה שלשני הכוכבים שלה – יוג'ין לוי ואוהרה – היו חשבונות טוויטר פעילים שהלהיבו את המעריצים. חשבון הטוויטר של הסדרה, שיצר בקביעות ממים וגיפים (כשהוכרזה המועמדות לאמי צויץ מם שבו מכריזה מוירה שהעונה האהובה עליה היא "פרסים"). ב-2017 הוסיפה אותה נטפליקס לשורותיה (לא בישראל), ועשתה לה את מה שהיא עושה לסרטים וסדרות נידחים – העניקה לה את מתת המיינסטרים והפכה אותה לפופולרית ממש.
החל מהעונה החמישית, הקאסט התחיל לשים לב לשינוי במודעות לסדרה. מרפי שמה לב שיותר אנשים מזהים אותה בציבור. יוג'ין שם לב שאנשים שניגשים אליו ברחוב כבר לא רוצים להתבדח איתו על התפקיד שלו ב"אמריקן פאי". "עכשיו זה הכל 'שיט'ס קריק'", אמר לניו יורק טיימס, "ככה אני יודע שהסדרה מחלחלת הרבה יותר עמוק". צילומי החוץ צולמו כולם בעיירה גודווד באונטריו, קנדה. בעונה הראשונה המקומיים הביאו כיסאות למדשאה כדי לצפות בצילומים, ונראה שהעיירה אימצה את האלטר-אגו שלה, כי למשך חודש שלם, שמה של קבוצת הבייסבול המקומית שונה מ"גודווד ברז" ל"קריק ברז".
כבר בסוף העונה השלישית החל דניאל לוי לחשוב על סיום הסדרה, אבל הצעה מ-CBC לשתי עונות נוספות גרמה לו לדחות את הקץ. העונה השישית היא גם המאתגרת ביותר, אליבא דה לוי. הרוזס כבר התאקלמו בעיירה שהם קוראים לה בית, למעשה הם משגשגים באופן מקצועי וגם מערכות היחסים שלהם פורחות. "
אני יודע שהסדרה תקבל בעונה השישית שלה תשומת לב רבה מכפי שהיא קיבלה אי פעם, אבל אני יודע גם שטוויסטים מהממים ותפניות חדות בעלילה הם לא החומר ממנו עשויה 'קריק'", אמר לוי לניו יורק טיימס. עם סיום צילומי העונה השישית (ששודרה באפריל האחרון) התקבצו בגודווד כמה עשרות מעריצים שהגיעו לשם כדי להיפרד מהצוות והקימו את הפנינג ה'שיטקון' (SchittCon). "כל מה שאני רוצה בשביל הסוף של הסדרה זה פרק טלוויזיוני מעולה", סיכם לוי. "אני יודע שהצופים שלנו לא צריכים תצוגת זיקוקים בסוף, הם רק רוצים לדעת שהכל יהיה בסדר עם הדמויות שהם אוהבים".