לשנה הבאה ברייקיאוויק: בתום ערב צבעוני, שמח ומורט עצבים, ניצחה איסלנד לראשונה בתולדותיה בתחרות האירוויזיון שנערכה אמש (שבת) ברוטרדם. השיר האיסלנדי, Think About Things של דאדי פרייר, הגיע ל-504 נקודות, ועקף בפער קטן את השיר הבולגרי שהוביל לכל אורך ההצבעה – אך סיים רק במקום השני. למקום השלישי הגיעה שווייץ, ואחריה ניצבו רוסיה, מלטה ואזרבייג'אן.
3 צפייה בגלריה
השנה שלא הייתה התשף אירוויזיון הולנד פייק
השנה שלא הייתה התשף אירוויזיון הולנד פייק
לראשונה אי פעם - האירוויזיון טס לאיסלנד. הזוכה דאדי פרייר
בניגוד לתחזיות הקודרות, ישראל הגיעה למקום ה-8 עם 287 נקודות. הנציגה הישראלית, עדן אלנה, ריגשה את הקהל וזכתה לתשואות רבות כשסיימה את הביצוע שלה בקריאה באמהרית "אנחנו שווים". בסיום הערב סיפרה אלנה ל-ynet: "אני מרוצה מהתוצאה שהגעתי אליה. היה לי חשוב להעביר מסר ולייצג את הקהילה האתיופית, בתור האתיופית הראשונה שעולה על במת התחרות. זאת הייתה חוויה שאזכור כל חיי".
3 צפייה בגלריה
השנה שלא הייתה התשף אירוויזיון הולנד פייק
השנה שלא הייתה התשף אירוויזיון הולנד פייק
"חוויה שאזכור כל חיי". עדן אלנה
(צילום: עמית שאבי)
שיא נוסף של הערב היה הופעתם של ויל פארל ורייצ'ל מקאדמס, כוכבי הסרט "תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של Fire Saga" ששרו את שירם מהסרט והפכו את הערב לחגיגה איסלנדית. בלטה בהיעדרה מהגמר מדינה סקנדינבית אחרת, שבדיה, שזכתה בתחרות שש פעמים ונחשבת למעצמת אירוויזיון בשני העשורים האחרונים – אך לא הצליחה להעפיל לגמר לראשונה מאז 2010.
3 צפייה בגלריה
רייצ'ל מקאדמס ווויל פארל
רייצ'ל מקאדמס ווויל פארל
ויל פארל ורייצ'ל מקאדמס הופכים את הערב לחגיגה איסלנדית
(צילום: באדיבות נטפליקס)
למקום האחרון בתחרות הגיעה דנמרק, אחרי שבמהלך הביצוע של הצמד בן וטן לשירם Yes התפרץ לבמה ילד בתלבושת ויקינג וצעק No. מאוחר יותר התראיין הילד לעיתונות המקומית והסביר כי רצה להביע מחאה נגד בחירת השיר, שלא הייתה לטעמו. נראה שגם הקהל האירופי לא התרגש – והשיר לא קיבל מהקהל אף לא נקודה אחת.