יוזמת הזמרת ירדנה ארזי לעידוד השמעה ושידור של יצירה ישראלית תופסת תאוצה: חברת HOT הודיעה כי תגדיל בחמישים אחוזים את התכנים הישראלים בערוץ HOT3 ותפתח ספריית יצירה ישראלית בשיתוף מועדוני הזאפה, שהכנסותיה יועברו לעובדי הבמה והסט.
"אנו קוראים לקהל הישראלי שאוהב את היצירה, התרבות והאמנות המקומית, לפעול מתוך סולידריות ולעמוד לצד האנשים שמאפשרים את קיומה של תרבות בישראל", אמרה מנכ"לית החברה, טל גרנות גולדשטיין.
2 צפייה בגלריה
ירדנה ארזי
ירדנה ארזי
מברכת על ההתגייסות. ירדנה ארזי
(צילום: עידו לביא)
בנוסף, הודיעו היום (א') גם שר התרבות חילי טרופר ושר התקשורת יועז הנדל כי יפעלו להגברת מינון היצירה הישראלית, ורתמו את יו"ר הרשות השנייה, מפקד גלי צה"ל ויו"ר התאחדות תחנות הרדיו ליוזמה.
במקביל, גם קבוצת קניוני עזריאלי הודיעו כי יצטרפו ליוזמה וישמיעו רק מוזיקה ישראלית במתחמי הקניונים שלהם.
2 צפייה בגלריה
טל גרנות גולדשטיין
טל גרנות גולדשטיין
"קוראים לקהל הישראלי לעמוד לצד אנשי התרבות". טל גרנות גולדשטיין
(צילום: אוהד רומנו)
מי שעומדת מאחורי היוזמה, ירדנה ארזי, אמרה היום: "אני מברכת על התגייסותם של שרי התרבות והתקשורת למען יוזמת אמני ישראל. רק אתמול יצאו עשרות אלפי אזרחים לרחובות, נציגות ונציגים של כל הענפים והמקצועות שספגו פגיעה קשה בחודשים האחרונים, בדרישה משותפת למעשים ולא לדיבורים, והנה דוגמה חיובית לשני שרים שחוברים יחד והופכים את הקריאה של 250 זמרים, יוצרים, שחקנים, מפיקים ונגנים לתכנית פעולה. זו רוח גבית חשובה וצעד משמעותי בדרך לשינוי. אני מאמינה בכל לבי בסולידריות חברתית ומאמינה שזה הזמן למצוא כל דרך אפשרית לחזק את התרבות הישראלית ולסייע לעשרות אלפי האזרחים והאזרחיות שהקדישו לה את חייהם".