בשנת 2016 צ'דוויק בוזמן אובחן עם סרטן המעי הגס בשלב 3. הוא הסתיר את המחלה מהציבור הרחב, ובזמן הטיפולים הקשים המשיך לעבוד בסרטים התובעניים ביותר בהוליווד, כמו "הפנתר השחור" בהובלתו ושני סרטי "הנוקמים" האחרונים. ביום שישי האחרון הוא הלך לעולמו בגיל 43, ידיעה שהכתה בתדהמה מעריצים, קולגות ואנשי ציבור מהקהילה השחורה שספדו ונפרדו בצער רב מהשחקן.
1 צפייה בגלריה
צ'דוויק בוזמן
צ'דוויק בוזמן
צ'דוויק בוזמן
(AP Images)
בשעות שלאחר מותו ראיונות עבר שלו צפו מחדש, וכשקוראים אותם היום קשה שלא להצטמרר ולמצוא רמזים למצבו הבריאותו. כך למשל, ציטוט מתוך ריאיון ל"הפינגטון פוסט" מ-2017 הפך לוויראלי בטוויטר, לאחר שנראה כי בוזמן מדבר בו על מחלת הסרטן שלו. בריאיון, הכתב מדבר עם בוזמן על השינויים הגופניים שנדרשו ממנו במעבר בין שני סרטי מארוול לסרט הדרמה "מרשל" שבו גילם את ת'ורגוד מרשל, עורך דין שהפך לשופט האפרו-אמריקני הראשון בבית המשפט העליון.
"סיימת פרויקט של 'הפנתר השחור', עשית את 'מרשל' ואז חזרת לסרט של 'הפנתר השחור', האם התחטבת, רזית ואז התחטבת שוב?", שאל הכתב. בתגובה בוזמן אמר: "נכון, כן, כן, כן". שאלת ההמשך של הכתב הייתה: "נראה שאתה סחוט". לזאת בוזמן ענה: "הו, אתה לא יודע עד כמה, אין לך מושג. יום אחד אני אחיה לספר את הסיפור הזה".
ההבטחה העצובה של בוזמן לספר יום אחד את כל הסיפור לא התגשמה. הציוץ, כאמור, הפך לוויראלי, אבל זה לא הריאיון היחיד שמוצא רמזים בין השחקן להתמודדות הפרטית שלו עם מחלת הסרטן. בוזמן אולי הסתיר את המחלה שלו, אבל בעודו התמודד איתה באופן אישי נהג לחזק ולבקר חולים במחלות אונקולוגיות.
בשנת 2018, בזמן קידום "הפנתר השחור", בוזמן נשאל על ההשפעה של הסרט על הקהילה האפרו-אמריקנית. בתגובה, הוא סיפר על שני מעריצים צעירים מהקהילה השחורה שחולים בסרטן סופני. "בזמן הצילומים דיברתי איתם, ומה שהם וההורים שלהם אמרו לי זה שהם מנסים להחזיק מעמד עד שהסרט ייצא. אתה חושב לעצמך 'לא יכול להיות שזה כל כך חשוב להם', אבל כשרואים איך העולם מתייחס אלינו, כשרואים את התנועה המתפתחת, אני מבין שהם ציפו למשהו גדול".
"זה החזיר אותי לילדות", המשיך בוזמן, "רק החוויה של שני הבנים האלה שמחכים לסרט בציפייה, וכשיום אחד גיליתי שהם…", אמר בוזמן עם דמעות בעיניים ולא הצליח לסיים את המשפט.

גם בריאיון ל-ynet שנערך ב-2019 בלונדון לרגל הסרט "21 גשרים" מתקבלת כיום פרשנות שונה לדברים שאמר בזמנו, בעיקר לנוכח העובדה שרק המעגל הקרוב אליו ידע על ההתמודדות שלו עם המחלה. המראיינית, שירית גל, שאלה את השחקן לגבי תפיסות לא נכונות של אנשים כלפיו, והוא ענה: "אתה פשוט צריך להתקדם, בכנות. אתה לא יכול לדאוג לאיך אנשים רואים דברים באופן שאינו נכון לגביך. הם לא רואים את המציאות. אתה לא יכול לחיות לפי ציפיות מזויפות. אתה חייב להישאר מקורקע לחיים האמיתיים".