אירוע השיא של קהילת הספוקן וורד בישראל, "הסלאם הגדול", מתקרב בצעדי ענק. ביום חמישי הקרוב יתכנסו (באופן מקוון, כמובן) המשוררים המובילים והצופים הנלהבים, ויבחרו את זהות הזוכה באירוע הגמר, שייצג או תייצג את ישראל לתחרות הבינלאומית בצרפת.
אלוף החרוזים. הנשיא ריבלין מתנסה בספוקן וורד
(צלם: רועי אברהם, סאונד: בן פרץ)
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הציג מחווה מחורזת משלו לקראת אירוע "הסלאם הגדול". "בכל מה שקשור בשירה ובתרבות, על נחמה הייתי מטיל אחריות. ועכשיו לפניכם אלופי השנינות, להבריק בחרוז זה לא בא בקלות. עבדכם מבקש נא גלו סלחנות, אם אחרוג מחוקי הפורמט בטעות", הוא מדקלם בסרטון המשעשע. לקראת הסוף ריבלין מוסיף: "אותי בבית-ספר לימדו ששירים כותבים וקוראים, לפעמים מזמרים. והנה לו חידוש - יש מי שמטיחים". במהלך כהונתו של ריבלין, בהשפעתה של נחמה ז"ל, הפואטרי סלאם קיבל במה מיוחדת באירועי האמנות במשכן, והאמנית צביה מרגליות אף הופיעה במספר אירועים בבית הנשיא.
1 צפייה בגלריה
יובל לוי ונעם לביא
יובל לוי ונעם לביא
ישתתפו בסלאם. יובל לוי ונעם לביא
(צילום: עומר כחלון, MUPERPHOTO)
"הסלאם הגדול", מבית תיאטרון האינקובטור, יתקיים הפעם באמצעות אפליקציה ייעודית, שתאפשר לצופים להצביע למשתתף המועדף עליהם. כפי שאפשר היה לחזות, מגפת הקורונה, שהעסיקה את העולם כולו בשנה האחרונה (ואף גרמה לכך שהגמר השנה יתקיים באופן וירטואלי), תקבל גם היא נציגות בקטעי המשתתפים. ששת המשוררים שנבחרו להתמודד באירוע הגמר השנה הם עמית צפריר, יובל לוי, נעם לביא, רונה טולדנו, לירי בר ואפרת גרבר ארן, ולצידם יופיעו גם אמני חימום נוספים מקרב הקהילה.
נילי קופלר, המנהלת האמנותית של פואטרי סלאם ישראל ואחת המייסדות אומרת כי "ההחלטה לערוך את האירוע במתכונת משודרת הייתה לא קלה, אבל הכרחית". לדבריה, "משוררים שמופיעים על במות הפואטרי סלאם רגילים לפידבק של הקהל, לאנרגיות של הופעה חיה. המעבר להופעה באולפן מול צוות מצומצם היה לא פשוט לרבים מהם". אריק אבר, גם הוא מנהל אמנותי ונמנה עם המייסדים, רואה במגבלה "הזדמנות ליצור פלטפורמה חדשה". לדבריו, "המעבר למדיום מצולם פתח אפיק ליצירתיות חדשה גם למשוררים שמשתתפים וגם לנו, בהפקה". את האירוע תוכלו לראות ביום חמישי הקרוב בשעה 20:30, באתר הייעודי. מחיר כרטיס לצופה יחיד עומד על 70 שקלים.