קונצרט התרמה מיוחד למען אוסטרליה, הנלחמת בשריפות ענק כבר חודשים, יתקיים ב-16 בפברואר באיצטדיון בסידני ויכלול כמה שמות גדולים בעולם המוזיקה. היום (ב') פורסם הסבב הראשון של האמנים שיופיעו בקונצרט, בהם קווין ואדם למברט, אליס קופר, אוליביה ניוטון ג'ון, ק.ד לאנג ואחרים. בהמשך צפויים להתפרסם שמות נוספים.
3 צפייה בגלריה
בריאן מיי ואליס קופר
בריאן מיי ואליס קופר
בריאן מיי ואליס קופר
(צילום: AP)
הקונצרט שנקרא FIRE FIGHT AUSTRALIA, יימשך לא פחות מתשע שעות וכל הכנסותיו יופנו למספר ארגונים שנלחמים בשריפות המתמשכות. 70 אלף כרטיסים יוצעו למכירה ברמות מחירים שונות (בטווח של 100-70 דולרים).
משבר האקלים באוסטרליה סוחף בשבועות האחרונים את מיטב האמנים מסביב לעולם, שנתרמים לסייע לארגונים הנלחמים בשריפות הענק. בסוף השבוע האחרון, היוצר האוסטרלי ניק קייב, שעתיד להופיע בארץ השנה, מכר במכירה פומבית עותק חתום מספרו וחליפה תמורת 10 אלפים דולרים. המכירה הפומבית AuthorsForFireys# שהתקיימה בטוויטר אורגנה על ידי סופרים אוסטרלים.

3 צפייה בגלריה
ניק קייב
ניק קייב
ניק קייב
(צילום: gettyimages)
עוד לפני כן קייב תרם חצי מיליון דולרים יחד עם וורן אליס, חבר להקת הבד סידס, "מחשבותינו ותפילותינו עם כל מי שנפגעו מהשריפות שהורסות את אוסטרליה האהובה שלנו", כתב קייב באינסטגרם.
הגדילו לעשות אלטון ג'ון וכוכב מארוול, כריס המסוורת', שכל אחד מהם תרם לא פחות ממיליון דולר למאמצים נגד השריפות בשבוע שעבר. ג'ון הכריז על תרומתו במהלך הופעה בסידני בשבוע שעבר ואמר: "יש אנשים שאיבדו את חייהם בניסיון להציל בתים, יש אנשים שאיבדו את חייהם ואת ביתם. ולבסוף ישנה הסכנה בקנה מידה תנכ"י של החיות, שאיבדו את בית הגידול שלהם וזה שובר לב". המסוורת', יליד מלבורן, הפציר בעוקבים שלו באינסטגרם לתרום לארגונים השונים והודיע על תרומתו הנדיבה.
לפני כמה ימים לאונרדו דיקפריו הודיע כי ארגונו יתרום לא פחות משלושה מיליון דולרים. גם להקת מטאליקה השתתפה בתרומות עם 750 אלף דולרים שנתרמו לשני ארגוני כבאות שונים באזור ויקטוריה. הזמרות פינק וקיילי מינוג, ילידת אוסטרליה - תרמו כל אחת חצי מיליון דולרים, וכך גם השחקנית ניקול קידמן.
3 צפייה בגלריה
קונצרט למען אוסטרליה
קונצרט למען אוסטרליה
קונצרט למען אוסטרליה
בטקס גלובוס הזהב שהתקיים בשבוע שעבר עסקו רבות בנושא השריפות באוסטרליה וההתחממות הגלובלית במסגרת נאומי הזוכים. השחקן ראסל קרואו זכה בפרס על משחקו במיני סדרה, לא הגיע לקבל את הפרס משום שנשאר לשמור על ביתו באוסטרליה. לאחר הטקס יוצרת הסדרה "פליבאג", פיבי וולר ברידג', הכריזה כי היא תציע במכירה פומבית את פסלון גלובוס הזהב שבו זכתה ואת הסכום תתרום גם כן לארגונים הנלחמים בשריפות.
השריפות באוסטרליה כבר גבו את חייהם של עשרות בני אדם ולפי הערכות מאות מיליוני בעלי חיים איבדו את חייהם באסון ומיליוני אחרים איבדו את בית הגידול שלהם. יותר מ-80 מיליון דונם, שטח הגדול משטחה של אוסטריה, עלה באש. לאחרונה מתברר כי עשן השריפות מגיע גם לערים בדרום אמריקה ומזיק להן.