על רקע הדיווחים כי תיאטרון הבימה ישלם לשחקניו משכורות באמצעות הלוואה, השחקן נתי רביץ מאשר היום (ד') כי השחקנים קיבלו סימנים ראשונים לתיקון הלנת השכר. "קיבלנו הודעות לגבי הנכונות של הנאמנים החדשים להחזיר לנו את המשכורות. היום בשמונה וחצי בבוקר מתקיימת פגישה בין הוועד ושח"ם לבין הנאמנים, כדי לוודא שאכן הכספים מועברים, קודם כל להשבת המשכורות. חלאס עם הלנת השכר".
נתי רביץ בריאיון לאולפן ynet
(צילום: אלי סגל, אביהו שפירא)
כזכור, בימים האחרונים נחשף כי תיאטרון הבימה נמצא בחובות של 72 מיליון שקלים, ושוב נשמעה טענת שחקניו כי הם סובלים מהלנת שכר מזה זמן רב. רביץ התייחס לדיווחים לפיהם גם הוא עצמו נמנה עם השחקנים שסבלו מהורדה רנדולמית בשכר, במעין "שיטת מצליח". "עשו על הגב שלי כנראה מניפולציה בלי שבכלל שמתי לב", סיפר היום בריאיון לאולפן ynet, "אמרתי להם, 'חבר'ה, יש פה טעות, תתקנו', אבל לא תמיד הם היו מתקנים וחוזרים אליי. לא ידעתי שזה שיטתי".
לדבריו, כשגילה שמדובר בשיטה, חש נבגד. "זו תחושה קשה מאוד. אני בן אדם שנותן קודם כל את אמונו בבני אדם, ובמיוחד באנשים שאני עובד מולם ואני חשוף אליהם. זה משהו שאני מניח שגם ייקח לי עוד זמן לעכל", אמר, "התחושה היא של מעילה ובגידה".
2 צפייה בגלריה
נתי רביץ בריאיון ל-ynet
נתי רביץ בריאיון ל-ynet
נתי רביץ בריאיון ל-ynet
(צילום: אלי סגל, אביהו שפירא)

עם זאת, רביץ סייג מעט את דבריו, והזכיר כי "הדברים עוד נמצאים בבדיקה. אלה דברים שצריך עוד להוכיח אותם". הוא הוסיף כי לצד הלנת השכר, "יש בעיה יותר חמורה עם התיאטרון. ההתנהלות השיטתית הזאת של שיטת מצליח זה רק חלק ונדבך, זה רק שלב, הבעיה היא יותר עמוקה ושורשית. ובאיזשהו מובן, בגלל שאני אופטימיסט חסר תקנה, אני אומר שטוב שזה קרה, שעכשיו המוגלה יוצאת ומטפלים בפצע. ואני מקווה שאנחנו יוצאים לדרך חדשה, בריאה וטובה".
השחקן אינו חושש לגורל התיאטרון, וסבור כי השופט איתן אורנשטיין פעל בחכמה "בכך שהחליט, למרות כל הקשיים ולמרות כל הבעיות והמחדלים, לא לסגור את התיאטרון, כי זו לא אשמתם של העובדים ושל הקהל". להבנתו של רביץ, התיאטרון "התנהל בצורה כזאת או אחרת מתוך השתדלות של אנשים שבאמת רצו לעשות טוב. אני מניח שזה לא אנשים שלקחו כסף לכיס הפרטי שלהם". הוא סיפר כי התיאטרון חייב לו "הרבה אלפים", אך סירב לנקוב בסכום המדויק.
2 צפייה בגלריה
תיאטרון הבימה
תיאטרון הבימה
תיאטרון הבימה
(צילום: אוראל כהן)
לדבריו, הפרשה לא פוגעת במסירותו למקצוע, אלא להיפך. "זה באיזשהו אופן אפילו מלבה את האש, כשאתה מבין שאתה נלחם על הבית ואתה במלחמת הישרדות. יש עוד יותר מוטיבציה, כי אנחנו אוהבים את המקום הזה. זה בשבילי בית של 25 שנה, עם גיחות פה ושם לתיאטראות אחרים, אבל מ-1994 אני ברומן עם התיאטרון הזה וכואב מאוד לראות מה שקורה".
האם השבתת הבמות עדיין על הפרק? לדברי רביץ, כל עוד לא יוחזרו המשכורות, "אנחנו לא נהיה מסוגלים לעלות לבמה". "העובדים והשחקנים שנותנים 150 אחוז בעבודה שלהם וסך הכל לא מתמסכנים ולא מתקרבנים, רוצים את הכסף עבור העבודה", אמר, "אל תכניסו את היד שלכם לתוך האוכל של הילדים שלנו, חלאס. אני מניח שיש הרבה חובות, וחובות צריך לסגור ונושים צריכים לקבל את הכסף שלהם, אבל יש אנשים שזה הכסף היחיד שהם מביאים הביתה. אל תתעסקו עם זה. זה פסוק בתורה, זה הלכה למשפט בישראל - לא להלין שכר בישראל. זה פשע".