ברוכים הבאים ל"אבק פיות": פודקאסט מבית ynet, על הסרטים והגיבורים של אולפני וולט דיסני, אלה שכולנו גדלנו עליהם. בכל פרק משי אייד תיקח אתכם למסע קסום בין נסיכות ואבירים, יצורים קסומים וקולות בלתי נשכחים, ובעיקר זיכרונות ילדות משותפים. לא רוצים לפספס אף פרק? הירשמו והאזינו לנו בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, או כל מקום אחר שבו אתם שומעים את הפודקאסטים שלכם. ואם פספסתם את הפרקים הקודמים - הם מחכים לכם כאן: פרק 1, פרק 2, פרק 3, פרק 4, פרק 5, פרק 6, פרק 7, פרק 8.
1 צפייה בגלריה
אבק פיות
אבק פיות
אבק פיות
(צילום: מתוך הסרט London: British Museum)
ובפרק התשיעי: מי הייתה הלוחמת הסינית האמיצה שהצילה את אביה ממלחמה ואת סין כולה? האגדה מתחילה הרבה לפני שושלת דיסני המלכותית, ומגיעה עד תקופת השושלות הדרומיות והצפוניות בסין של המאה החמישית. סיפורים, בלדות ומחזות נכתבו על חואה מולאן. כולם רצו להכיר את האישה האמיצה שעשתה את מה שאף אישה לא העזה לעשות לפניה. היום גם אתם תכירו.
כדי להכיר לעומק את הלוחמת הסינית שהפכה למפורסמת ביותר בזכות חברת וולט דיסני, אנחנו מארחים את פרופ' מיכל בירן, היסטוריונית ישראלית עטורת פרסים המתמחה בחקר סין וסביבתה. פרופ' בירן תיקח אותנו הרחק אל נבכי ההיסטוריה הסינית, שם נפגוש בחואה מולאן, אם הלוחמות הסיניות שהפכה לסמל לאומי, מי שלימדה את הבאות והבאים אחריה מהו מנהג "כיבוד האבות" ומי שיצאה בחיים מלחימה של שנים לצד גברים שלא ידעו שמדובר בנערה. האזינו לפרק.