קוונטין טרנטינו בסינמטק ירושלים
(צילום: משה מזרחי)
ארבע שנים אחרי שהגיע לסינמטק ירושלים בתור אורח הכבוד, קוונטין טרנטינו חזר לבירה. הערב (שבת) הבמאי ואשתו דניאלה פיק הגיעו להקרנה של הסרט התיעודי "שמונת הראשונים" של טארה ווד, שסוקר את הקריירה הענפה של הבמאי דרך שיחות עם יוצרים ושחקנים שעבדו איתו.
"שלום! מה נשמע?", אמר בהתלהבות בעברית כשעלה על הבמה. "אני מתרגש לראות את הסרט כי זו בעצם הפעם הראשונה שאני רואה אותו עם קהל", המשיך באנגלית.
1 צפייה בגלריה
קוונטין טרנטינו ודניאלה פיק
קוונטין טרנטינו ודניאלה פיק
קוונטין טרנטינו ודניאלה פיק
(צילום: משה מזרחי)
"מה שמעניין בסרט הזה, להבדיל מסרטים אחרים על יוצרי קולנוע, זה שהבמאית לא ביקשה לראיין אותי. אהבתי את זה וחשבתי שזה די מגניב". עוד סיפר כי בפעם הראשונה שפגש את במאית הסרט היה בפסטיבל קאן האחרון, בו הקרין את סרטו האחרון "היו זמנים בהוליווד". "היא שמה את הלב והנשמה שלה בו. כשראיתי אותו אחר כך, הסמקתי".
בסוף דבריו מנכ"לית הסינמטק נעה רגב הביאה לו מהארכיון את הפוסטר העברי של "כלבי אשמורת". "תודה! אנחנו נתלה את זה בבית שלנו בתל אביב", אמר והוסיף, "למעשה יש לי את הפוסטר בעברית של 'ממזרים חסרי כבוד', 'ג'אנגו ללא מעצורים' ו'שמונת השנואים'. העורך שלי, למרות שהוא אמריקני מתנהג כאילו הוא ישראלי, אז כל חדר העריכה שלנו מלא בפוסטרים בעברית". צפו