"משחקי הכס" אומנם הסתיימה לפני שנתיים, אך מתברר כי ישנם שחקנים שעדיין נושאים ממנה צלקות. בריאיון וידאו שנערך במגזין Collider עם האנה וודינגהאם, שמככבת כיום בתפקיד ראשי ב"טד לאסו", השחקנית חזרה לימיה בסדרת הלהיט כנזירה ספטה אונלה - הידועה גם כזו שהתהלכה מאחורי סרסיי העירומה וצעקה Shame - וחשפה חוויה טראומתית במיוחד שעברה על הסט.
לטענת וודינגהאם, ששיחקה בעונה החמישית והשישית, היא עברה במשך 10 שעות עינוי מסוג Waterboard המדמה הטבעה - שבמהלכו המעונה קשור לקרש עץ ללא יכולת לזוז עם פנים מכוסות מטלית, ונוזל שנשפך על פניו מעורר רפלקס של חנק ופאניקה.
במקור, סיפרה וודינגהאם, הסצנה מפרק 10 של העונה השישית הייתה אמורה להיות אכזרית יותר. על פי התכנון, דמותה של אונלה הייתה אמורה להיאנס על ידי גרגור קלגיין (ההר), אבל סיפרה כי היא "חושבת שהם קיבלו כל כך הרבה תלונות על האונס של סאנסה שהם בחרו לא להמשיך עם זה. באופן בלתי ייאמן, הם שינו את זה ברגע האחרון. למען האמת, אני חושבת שיש סיכוי שהם שינו את זה בזמן שהייתי על המטוס לבלפסט כי פתאום קיבלתי את ההודעות החדשות שאומרות שאני אזדקק לחלק עליון של חליפת גלישה. חשבתי שהם שלחו לי את הדבר הלא נכון".
3 צפייה בגלריה
האנה וודינגהאם ב"משחקי הכס"
האנה וודינגהאם ב"משחקי הכס"
האנה וודינגהאם ב"משחקי הכס"
(צילום: Helen Sloan/HBO)
כשהגיעה לסט, וודינגהאם הולבשה בהתאם והבינה כי זו בהחלט לא הייתה טעות. "הם אמרו, 'אה, במקום זה אנחנו נעשה סצנה של Waterboard'. עניתי, 'אבל אנחנו לא באמת הולכים לעשות את זה', והם השיבו, 'לא לא לא, אנחנו כן'". לאחר מכן, מספרת השחקנית כי היא נקשרה לשולחן עץ ברצועות גדולות במשך שעות בזמן שסרסיי (אותה מגלמת לינה הידי) שופכת יין על פניה. "חוץ מלידה, זה ללא ספק היה היום הגרוע בחיי. לינה הרגיש לא בנוח לשפוך נוזל על הפנים שלי במשך כל כך הרבה זמן...אבל באותם רגעים את אומרת לעצמך 'האם אני נותנת עבודה וממשיכה עם זה? או שאני משתפנת ואומרת 'זה לא מה שהסכמתי לו'?".
3 צפייה בגלריה
האנה וודינגהאם
האנה וודינגהאם
האנה וודינגהאם
(צילום: EPA)
בתום 10 שעות, לאחר שסיימו לצלם את הסצנה, היא מספרת כי במאי הפרק מיגל ספוצ'ניק שאל אותה לשלומה ואם היא בסדר, והיא מצידה ענתה "לא ממש". בתגובה, הוא אמר לדבריה, "'הצוות הרגע אמר לי שבאמת עברת את העינוי', ואני עניתי 'כן, אתה לא צריך לספר לי את זה!'".
כשהיא חזרה למלון באותו ערב, היא לא הצליחה לדבר, רק ללחוש, והייתה חבולה כאילו תקפו אותה, שכן לשם אמינות הסצנה ההפקה התעקשה לכרוך את הרצועות באופן הדוק לצווארה. "הם אמרו שאם המצלמה יכולה לראות אותי מרימה את הראש כדי להציל את עצמי - זה לא אותנטי. כמו שדן וייס (מיוצרי הסדרה) אמר לי: 'תראי, בתסריט כתוב שסרסיי מרוקנת את שארית כוס היין האדום שלה כדי להעיר את אונלה. אנשים לא יחשבו שזה מספיק. זה לא תגמול מספק עבור סרסיי. זה צריך להיות שלושת רבעי קנקן - אם נוכל לרמות, אפילו יותר'. הדבר היחיד שהמשכתי להזכיר לעצמי זה שחברת ההפקה לא תיתן לי למות, אז תמשיכי גם אם לא נוח לך".
בסיכום הדברים, סיפרה השחקנית כי הסצנה גרמה לה לקלסטרופוביה סביב מים, "זה די קשוח לעבור עינוי כזה במשך 10 שעות - ואז שרק דקה ו-37 שניות מתוך זה ייכנסו לסדרה". רשת HBO טרם נענתה לבקשות האתרים השונים - בהם People ו-EW - לתגובה.
3 צפייה בגלריה
האנה וודינגהאם ב"טד לאסו"
האנה וודינגהאם ב"טד לאסו"
האנה וודינגהאם ב"טד לאסו"
(צילום: +AppleTV)