לאחר הפרסומים ב-ynet לפיהם קשת צילמה תכניות עם קהל, בניגוד להנחיות הקורונה: משרד הבריאות דחה את בקשת ערוץ רשת לארח קהל בגמר תוכנית הריאליטי "הישרדות" - ואם לא יימצא אישור חריג, הגמר ייערך בחודש ספטמבר ללא קהל.
לידי ynet הגיע מכתב התשובה של מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי, שבו הוא דוחה את בקשת הערוץ לשדר את גמר התוכנית עם קהל. "לפי ההנחיות להתקהלות בתוך מבנה, נכון להיום, לא ניתן להתקהל יותר מעשרה אנשים יחד", כתב הפרוספור לוי בתשובה לערוץ.
1 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות"
מתוך "הישרדות"
מתוך "הישרדות"
(צילום מסך)
עוד כותב לוי כי "לראש שירותי בריאות הציבור ישנה סמכות לאשר חריגה ממגבלת ההתקהלויות. עם זאת, השימוש בסמכות זו נעשה בנסיבות מאוד מיוחדות (לדוגמא בטקסים לאומיים כמו טקס יום העצמאות ולא לתוכניות טלוויזיה).
מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי "בשל מצב התחלואה הקיים בישראל כיום, אין אנו רואים מקום לאפשר התקהלות שלא על בסיס ההנחיות לטובת תוכנית טלוויזיה. בהתאם לכך איני רואה מקום לאשר בקשה זו".
בכך למעשה מאשר מנכ"ל משרד הבריאות את הפרסום ב-ynet לפיו שתי תוכניות של קשת שצולמו בהשתתפות קהל היוו הפרה ברורה של ההנחיות. יש לציין כי התוכנית החדשה של קשת, "זמר במסכה", עדיין מצטלמת גם בימים אלה - ובהשתתפות קהל, ללא אישור.