רגע לפני שהמשפט הפלילי שלו מתחיל, הארווי ויינשטיין התראיין ל"ניו יורק פוסט", והפגין מידה לא מבוטלת של חוסר מודעות ואפס חמלה כלפי המתלוננות נגדו. "אני מרגיש כמו גבר נשכח", אמר, "עשיתי יותר סרטים שבוימו על ידי נשים ועל נשים מכל יוצר קולנוע אחר, ואני מדבר על תקופה מלפני 30 שנה. אני לא מדבר על עכשיו שזה באופנה. עשיתי את זה ראשון! אני החלוץ! זה נשכח בגלל מה שקרה, העבודה שלי נשכחה".
1 צפייה בגלריה
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
(צילום: David Dee Delgado/GettyimagesIL)
את הריאיון נתן בבית חולים בניו יורק בו הוא מחלים מניתוח בגב, זאת אחרי ששבוע שעבר הגיע לדיון בבית המשפט על הליכון וזכה לחוסר אמון מצד התקשורת בנוגע למצבו הבריאותי. ויינשטיין לא התייחס לאישומים נגדו ישירות, אבל טען שכל מה שעשה נמחק בעקבותיהם: "אני רוצה שהעיר תכיר בי בגלל מה שהייתי ולא בגלל מה שהפכתי להיות".
בחודש הבא ייפתח משפטו הפלילי של ויינשטיין, שמואשם באונס ותקיפה מינית בשתי נשים. מאז שהפרשה התפוצצה, יותר מ-80 נשים האשימו את המפיק בהטרדות מיניות, תקיפה ואונס. רק בשבוע שעבר דווח ב"ניו יורק טיימס" כי הוא הגיע להסכם פשרה במשפטו האזרחי עם עשרות נשים, במסגרתו חברת הביטוח שלו תפצה אותן ב-25 מיליון דולר אולם הוא לא יידרש להודות במעשיו. כאמור, בחודש הבא יפתח משפטו הפלילי, ובמידה וימצא אשם הוא עלול לרצות מאסר עולם.