25 רומנים שנכתבו על ידי נשים ופורסמו תחת שמות עט גבריים ייצאו לאור מחדש - הפעם עם שמותיהן האמיתיים של הסופרות, לרגל חגיגות 25 שנה לטקס הענקת פרס לסיפורת מאת נשים.
הפרויקט, ששמו Reclaim Her Name מאפשר לסופרות לזכות מחדש בבעלות על שמן ויצירתן וקהל הגולשים מוזמן להוריד בחינם את הספרים האלקטרונים החדשים. במסגרת הפרויקט, הספרים יזכו גם לכריכות חדשות, שעוצבו על ידי נשים. בין הספרים ישנו "מידלמארץ'" האיקוני של ג'ורג' אליוט, שלראשונה מזה כ-150 שנה יפורסם תחת שמה האמיתי של מארי אן אוונס. הספר, שפורסם בהמשכים בין 1871 ל-1872 ונחשב לאחד הרומנים הבריטים הטובים ביותר בכל הזמנים, מתמקד בעיירה דמיונית באותו השם, ועוסק בנושאים פוליטיים כמו מעמד האישה, נישואים, חינוך, אידיאליזם, דת וצביעות.
3 צפייה בגלריה
RECLAIM HER NAME
RECLAIM HER NAME
RECLAIM HER NAME
(צילום: Women's Prize For Fiction)
3 צפייה בגלריה
ג'ורג' אליוט
ג'ורג' אליוט
כתבה את אחד הרומנים הבריטיים הטובים בכל הזמנים. ג'ורג' אליוט/מארי אן אוונס
אוונס החלה להשתמש בשם ג'ורג' אליוט באמצע המאה ה-19, בתקווה שהכינוי הגברי יבטיח התייחסות רצינית יותר לעבודותיה. על פי "הגרדיאן", הסופרת טענה בעבר כי הייתה נחושה לשמר את הזהות הבדויה שלה: "הבנתי כי שם עט יבטיח שאהנה מכל היתרונות מבלי לעורר מחלוקות או לערער את המוניטין שלי".
ספרים נוספים שייצאו בפרויקט הם A Phantom Lover, רומן אימה גותי של ויולט פאג'ט - הידועה בשם ורנון לי, ו"אינדיאנה" של אמאנטין אורור דופן הצרפתייה, שבמאה ה-19 הייתה מוכרת כז'ורז' סאנד ואף נהגה ללבוש בגדי גברים ולעשן סיגרים בפומבי. כמו כן, יפורסם הספר "חייו ושירותיו של מרטין אר. דילייני" מ-1868 של פרנק איי. רולין - שמה הבדוי של פרנסס רולין וויפר, הסופרת האפרו-אמריקנית הראשונה שפרסמה ביוגרפיה.
3 צפייה בגלריה
ז'ורז' סאנד
ז'ורז' סאנד
נהגה ללבוש בגדי גברים ולעשן סיגרים בפומבי. ז'ורז' סאנד/ויולט פאג'ט
(צילום: Hulton Archive/GettyimagesIL)
יוזמת הפרס לסיפורת מאת נשים, הסופרת קייט מוס, אמרה כי זו "דרך נהדרת לחגוג" את חגיגות ה-25 של הטקס. לדבריה, הפרויקט ימשיך את תהליך "העצמת הנשים והתעוררות הדיונים בנושא, ואף תבטיח שהן יזכו להכרה שמגיעה להן".
אן פטרי, שכתבה תחת שם העט ארנולד פטרי, הייתה האישה האפרו-אמריקנית הראשונה שמכרה יותר ממיליון עותקים מספריה. כשבתה, ליז, גילתה כי ספרה של פטרי מ-1939, Marie of the Cabin Club, נכנס גם הוא לאוסף - סיפרה כי התרגשה מעצם הפנייה. "כשנשאלתי אם עבודתה של אמי יכולה להיכלל באוסף כל כך מרשים של ספרים לצד סופרות מרשימות אחרות - זה היה לי לכבוד", סיפרה ליז. "אני מאוד גאה בעבודתה של אמא ומרגש אותי שהכתבים שלה ייחשפו לקהל חדש".