לאחר שהתבטא נגד מייגן מרקל והטיל ספק בטענותיה לנטיות אובדניות במהלך הריאיון המתוקשר לאופרה ווינפרי, המגיש פירס מורגן פורש מהתוכנית "בוקר טוב בריטניה" - כך מדווחת הערב (ג') רשת ITV.
2 צפייה בגלריה
פירס מורגן
פירס מורגן
פירס מורגן
(GettyImages)
"בהמשך לדיונים עם ITV, פירס מורגן החליט כי זה זמנו לעזוב את 'בוקר טוב בריטניה'", מסרה דוברת מטעם הרשת, "ITV קיבלה את בקשתו ואין לה עוד מה להוסיף בעניין".
הבשורה מגיעה זמן קצר לאחר שרשות התקשורת הבריטית (Ofcom) הודיעה כי תחקור את התוכנית ותבדוק האם דבריו של מורגן הפרו את כללי השידור בפוגעניותם, לאחר שהתקבלו כ-41 אלף תלונות בנושא.
במהלך תוכנית הבוקר ששודרה אתמול (ב'), בבוקר שאחרי הריאיון עם ווינפרי, מורגן טען כי הוא אינו מאמין למרקל כשהיא מספרת על מחשבות אובדניות שחלפו בראשה בעקבות החדירה הקיצונית לפרטיותה על ידי כלי התקשורת הבריטיים.
"אמרתי להארי שאני לא רוצה לחיות יותר, שזה יהיה עדיף לכולם", סיפרה בריאיון המדובר, "וזו הייתה מחשבה ברורה מאוד, אמיתית ומפחידה". בתגובה, מורגן אמר בתוכניתו: "אני לא מאמין למילה שהיא אומרת, מייגן מרקל. לא הייתי מאמין לה גם אם הייתה מקריאה את תחזית מזג האוויר". המגישה שלצידו, סוזנה ריד, מיהרה להתנער מדבריו מיד לאחר מכן וכינתה את תגובתו "פתטית". כאמור, דבריו עוררו את זעמם של רבים ולצד תלונות מצד צופים הגיעה גם תגובה מצד ארגוני בריאות הנפש, שהביעו את אכזבתם מהדברים שנאמרו. לאחר מכן, הוא הספיק לצייץ ולומר כי זו "רק עוד תזכורת לכך שכל מי שמבקר את מייגן מרקל נחשב לבריון גזען".
2 צפייה בגלריה
אופרה ווינפרי מייגן מרקל הנסיך הארי
אופרה ווינפרי מייגן מרקל הנסיך הארי
מתוך הריאיון של אופרה עם מרקל והנסיך הארי
(צילום: Gettyimages)
עם זאת, בתוכנית ששודרה הבוקר, הוא ביקש להתנצל: "כשדיברנו על כך אתמול, התכוונתי שבהכללה אני לא מאמין למה שמייגן מרקל אומרת בריאיון הזה, וכי אני מודאג בנוגע לאמיתות רבים מהדברים שסיפרה. אבל הרשו לי לחדד את עמדתי בנוגע למחלות נפש והתאבדויות: אלה דברים רציניים מאוד שצריכים להילקח ברצינות רבה, ואם מישהו חש כך בכל אופן שהוא - עליו לקבל טיפול ועזרה בכל פעם. ואם מדובר במישהו ששייך למוסד כמו משפחת המלוכה, עליו לחפש עזרה ולקבל אותה. זה לא מתפקידי לפקפק בכך - אם היא חשה אובדנית במחשבותיה או לא - זה משהו שרק היא יכולה לומר".
בתקרית נוספת שהתרחשה בתוכניתו הבוקר, מורגן עזב בסערה את האולפן לאחר שאלכס ברספורד, מגיש נוסף, עימת אותו עם אמירותיו: "אני מבין שאתה לא אוהב את מייגן מרקל, הבהרת את זה מספיק פעמים בתוכנית הזאת. ואני מבין שיש לך מערכת יחסים אישית איתה, או שהייתה לכם אחת והיא ניתקה קשר. אך האם היא אמרה לך משהו מאז ניתוק הקשר? אני לא חושב שכן, והנה, בכל זאת אתה ממשיך ללכלך עליה". מורגן, בתגובה, קם מכסאו ובעודו עוזב את האולפן אמר: "אוקיי, סיימתי עם זה. סליחה, לא, סליחה… נתראה אחר כך, אני לא יכול להמשיך עם זה".
לאחר מכן, ברספורד המשיך וכינה את התנהגותו של מורגן "שטנית לחלוטין": "אני מצטער, אבל פירס נוטה לפלוט דברים על בסיס קבוע וכולנו מחויבים לשבת ולהקשיב להם. היה קשה מאוד לצפות אתמול בתוכנית בין השעה שש וחצי לשבע… יש לו את היכולת לבוא לפה ולדבר ממקום שהוא לא לגמרי מבין".
זו אינה הפעם הראשונה שמורגן, לשעבר מגיש ב-CNN, מטיח האשמות במרקל. בעבר טען כי היא קורעת את הארי ממשפחת המלוכה, ובאוקטובר 2019 תקף אותה בריאיון ל-Us Weekly בטענה שהיא "צריכה להפסיק להתבכיין, נקודה. עם כל הכבוד, אני חושב שהיא פשוט שחקנית שמייבבת יותר מדי. האנשים המצליחים ביותר במשפחת המלוכה - בין אם זו המלכה אליזבת או המלכה האם האהובה - מעולם לא הסבירו או התלוננו. כבן מלוכה, אתה פשוט ממלא את חובתך וכולם אוהבים אותך בזכות זה".
בהמשך לאותו ריאיון, הוא הוסיף כי הוא "לא מעריץ גדול של מייגן", ואמר: "הכרתי את מייגן די טוב וכמו שהיא עשתה להרבה אנשים, היא זנחה אותי ברגע שהיא התחילה לצאת עם הנסיך הארי. אני חושב שמייגן הבינה שהיא לא יכולה לשחק תפקיד של בת מלוכה, למרות שהיא שחקנית מפורסמת. היא לא מבינה במה התפקיד החדש שלה כרוך, היא עסוקה מדי בניסיון להיות סלב, מרצה לכולם איך לנהל את חייהם, זה לא מהלך נכון".