שלושה מפיקים בכירים עזבו את "התוכנית של אלן דג'נרס" בעקבות תלונות העובדים על הטרדות מיניות חוזרות.
הצעד מגיע בעקבות החקירה הפנימית שהתנהלה בשבועות האחרונים, לאחר שבחודש יולי פורסם באתר "באזפיד" ריאיון עם עשרה עובדי עבר מהתוכנית שסיפרו על "סביבת עבודה רעילה", מלאה באיומים, בהפחדות ובהתנהלות גזענית בזמן שעבדו על הסט. בהמשך עלה באתר דיווח נוסף, בו נטען כי מפיקים בכירים בתוכנית היו מעורבים בהטרדות מיניות של העובדים, כשכ-30 עובדים של דג'נרס "איששו לחוד תקריות של הטרדה, התנהגות מינית ותקיפה מצד מפיקים בכירים בתוכנית".
2 צפייה בגלריה
אלן דג'נרס
אלן דג'נרס
אלן דג'נרס
(צילום: Getty Images)
המפיקים שעזבו הם אד גלאבין, קווין לימן וג'ונתן נורמן, שעל פי התלונות הטרידו מינית עובדים במקום. כך, למשל, סיפר עובד לשעבר כי קווין לימן, כותב ראשי ומפיק בכיר בתוכנית, שידל אותו למין אוראלי. אחרים טענו כי ראו את לימן חופן ומנשק עובדים, וכמעט 12 מתוך המרואיינים מספרים כי נהג להעיר הערות מיניות בוטות. גם כלפי גלאבין הועלו טענות - חמישה עובדים סיפרו כי הוא נגע בהם בצורה לא הולמת, בעוד עשרות אחרים אמרו כי הוא היה ידוע בהיותו אדם ש"נוהג לגעת בנשים". תלונות נוספות נעשו כלפי המפיק ג'ונתן נורמן, כשלטענת אחד העובדים לשעבר הוא לקח אותו תחת אחריותו ו"טיפח" אותו לפני שניסה לבצע בו מין אוראלי.
על פי "וראייטי", דג'נרס יצרה אתמול (ב') קשר עם יותר מ-200 עובדי התוכנית באמצעות זום, והתנצלה בדמעות על כך שהיא "אינה מושלמת" ו"שבורת לב" לקרוא את ההאשמות על סביבת העבודה השלילית במקום. לדבריה, הבינה שבמטרה לתחזק את התוכנית בצורה מוצלחת, כמה מבכיריה לא היו רגישים ל"בני אדם" כמו שהם היו צריכים להיות. במהלך הזום, דג'נרס ושאר המפיקים סירבו לקבל שאלות מהעובדים, שבימים אלה עובדים מרחוק עקב התפרצות נגיף הקורונה. עם זאת, המנחה התחייבה להיפגש בקבוצות קטנות עם העובדים לאחר שהסכנה הבריאותית תחלוף.
2 צפייה בגלריה
הבטיחה שתיפגש עם העובדים. דג'נרס
הבטיחה שתיפגש עם העובדים. דג'נרס
הבטיחה שתיפגש עם העובדים. דג'נרס
(צילום: מתוך התוכנית))
על הטענות כי מאחורי הקלעים התנהגה ברשעות לעובדיה וביקשה מאורחי התוכנית שלא ליצור עמם קשר, הגיבה שמדובר בהאשמות "משוגעות" ו"כוזבות", על אף שתיארה את עצמה כ"מופנמת" והתנצלה אם מישהו נפגע מכך. היא ביקשה להודות לכל חברי הצוות והבטיחה שהתוכנית "תחזור בגדול" בחודש הבא - "זו תהיה העונה הכי טובה שהייתה לנו אי פעם", אמרה.
במקביל, במהלך החקירה הפנימית שנערכה על הסט רואיינו יותר מ-100 עובדים המקושרים לתוכנית, ונמצא כי אין הוכחות להתנהלות גזענות סיסטמטית, על אף שהוסכם כי יש לשלב מגוון גדול יותר של עובדים. כמו כן, דיג'יי התוכנית, סטיבן "טי-וויטץ'" בוס, יקודם לתפקיד מפיק בפועל.