נזירה לוחמת (Warrior Nun)

מתי ואיפה: 2 ביולי, נטפליקס.
מה הסיפור: עיבוד טלוויזיוני של נטפליקס למאנגה Warrior Nun Areala מ-1994, שעוקב אחר אווה, נערה יתומה בת 19 שמתעוררת בחדר מתים עם שבב קסום בגבה שהשיב אותה לחיים. היא מגלה כי כעת היא לא רק חלק ממסדר קתולי עתיק יומין שנלחם בשדים המתהלכים על פני כדור הארץ, אלא גם אוחזת ביכולות חדשות ועוצמתיות שמציבות אותה במרכזה של מלחמה קרה בין כוחות מגן עדן ומגיהנום, שמעוניינים למצוא אותה ולשלוט בה. היא, מצדה, מעדיפה לוותר על התענוג ולשוב לחייה הקודמים אך נראה שבשלב זה, זה לא ממש נתון לשיקול דעתה. למזלה, היא מצוותת למספר נזירות לוחמות ששומרות על גבה, ביניהן שוטגאן מארי, ביאטריס ולילית - לכל אחת רקע מסתורי ומסקרן משלה.
"נזירה לוחמת" - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
בעוד שהקומיקס המקורי עוסק בנזירה שאנון מאסטרס שמקבלת לידיה את כוחות העל של הנזירה הלוחמת, בשלב זה עוד לא ברור אם אווה היא אחת מיורשותיה או מבוססת על סיפור חדש לחלוטין. אולם ממש כמו במקור, גם נטפליקס תאלץ להתמודד עם ביקורות מצד הצופים בנוגע לייצוג הנוצרי הקתולי והאיקונוגרפיה הדתית, שעוררו עוד בשלב הקומיקס את חמת זעמם של כמה מאמינים.
12 צפייה בגלריה
מתוך "נזירה לוחמת"
מתוך "נזירה לוחמת"
מתוך "נזירה לוחמת"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: אלבה בפטיסטה, מעין אלישה ויקנדר פורטוגזית, היא השחקנית האלמונית למדי שלוהקה לתפקיד הראשי של אווה. שאר השמות הם אנונימיים אפילו יותר, אבל אם לשפוט על פי טריילר (שמלווה בפסקול היפהפה של רוסליה) - יהיה שווה להכיר אותם.

הטינה: בראשית (JU-ON: Origins)

מתי ואיפה: 3 ביולי, נטפליקס.
מה הסיפור: אפשר רק לקוות שהתגעגעתם לאישה שחורת השיער מ"הטינה", כי היא חוזרת - והפעם הישר לסלון ביתכם בגרסה הטלוויזיונית של נטפליקס. "הטינה: בראשית" היא סדרת אימה יפנית חדשה שמתווספת לפרנצ'ייז האיקוני - פריקוול, אם לדייק, שבעולמו מאורעות הסרטים התבססו על סיפורים אמיתיים שהתרחשו בעשורים הקודמים, והוכיחו ש"המציאות אפילו יותר מפחידה מהדמיון".
"הטינה: בראשית" - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
הארוקה הונג'ו היא שחקנית מתחילה, שבאמצע הלילה שומעת צעדים בבית שלה. כשהיא מגלה על קיומו של מדיום בשם יאסו אודג'ימה בזכות תוכנית טלוויזיה, היא ממהרת ליצור איתו קשר. האם השניים יצליחו לצאת מהבית הרדוף ולברוח מהקללה? וחשוב מכך - מה לעזאזל עבר על הבית הזה, שהביא עליו את הקללה הזו מלכתחילה? הטריילר כבר נותן רמזים, אבל אפשר להניח שאלו יהיו אימג'ים לא נעימים במיוחד.
12 צפייה בגלריה
מתוך "הטינה: בראשית"
מתוך "הטינה: בראשית"
מתוך "הטינה: בראשית"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
פנים מוכרות: אין כאלה, אלא אם כן אתם בקיאים במיוחד בתעשיית הבידור היפנית ומכירים את יושיושי אראקווה, יואינה קורושימה וקאנה קורשינה. על הבימוי אמון שו מיאקה, שביים את הסרט חביב הפסטיבלים "והציפור שלך יכולה לשיר".

עקורים (Stateless)

מתי ואיפה: 8 ביולי, נטפליקס.
מה הסיפור: "עקורים" היא דרמה אוסטרלית בכיכובה של איבון סטרהובסקי (סרינה מ"סיפורה של שפחה"), ששודרה ב-ABC אך נקנתה על ידי נטפליקס, כדי שכולנו נוכל ליהנות ממנה (במידת האפשר, בכל זאת, דרמה). הסדרה מבוססת בחלקה על סיפור חייה האמיתי של קורניליה ראו, תושבת קבע אוסטרלית בעלת אזרחות גרמנית שנעצרה שלא כדין במסגרת תוכנית המעצר המנדטורית של ממשלת אוסטרליה.
"עקורים" - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
במרכז הסדרה ישנם ארבעה זרים במתקן מעצר למהגרים במדבר האוסטרלי - דיילת בחברת תעופה הנמלטת מכת, פליט אפגני שמנסה להציל את משפחתו מהרדיפות, אב אוסטרלי צעיר שבורח מעבודתו הלא מוצלחת ובירוקרט שנתפס בסקנדל לאומי. כאשר חייהם מצטלבים במפתיע, השפיות שלהם נדחקת לקצה, אך הקשרים הרגשיים העמוקים שנוצרים ביניהם שומרים על מה שאפשר.
12 צפייה בגלריה
מתוך "עקורים"
מתוך "עקורים"
מתוך "עקורים"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
פרצופים מוכרים: איבון סטרהובסקי, המגלמת את דמותה של סופי הדיילת, כבר יודעת דבר או שניים על התנהלות תחת משטרים קיצוניים (ר"ע "סיפורה של שפחה"). והיא אפילו לא בעלת הפרצוף הכי מוכר - בתוכנית משתתפים גם קייט בלאנשט וכוכב "הסמויה" ו"הרומן", דומיניק ווסט. לנו זה נשמע כמו שלוש סיבות מספיק טובות לתת לה צ'אנס.

Little Voice

מתי ואיפה: 10 ביולי, אפל +tv.
מה הסיפור: שירות הסטרימינג של אפל ממשיך לייצר עוד ועוד תכנים מדוברים, ואחרי "תוכנית הבוקר", "דיקנסון" וגם הקנייה של "טהרן" הישראלית, החודש הוא משיק את Little Voice - דרמה קומית רומנטית בהפקת ג'יי ג'יי אברהמס ("אבודים") והזמרת זוכת הגראמי שרה ברליס, שמספקת גם את הפסקול לתוכנית ובעצם גם את שמה - שכן Little Voice קרויה אחר אלבומה מ-2007 (אם שמה לא מצלצל לכם מוכר, חפשו ביוטיוב את השיר Love Song).
Little Voice - טריילר
(באדיבות Apple TV+)
הסדרה, מעין "מכתב אהבה למוזיקליות המגוונת של ניו יורק" - כפי שהגדירו אותה יוצריה, עוקבת אחר בס קינג, זמרת צעירה מוכשרת באופן ייחודי, שנאבקת כמו רבים אחרים בעיר להגשים את חלומה, תוך שהיא נאלצת להתמודד עם דחייה ועם דרמות רומנטיות ומשפחתיות. אך יותר מכל, זהו סיפור התבגרות של אישה בתחילת שנות העשרים לחייה, שמנסה למצוא את הקול שלה וגם את האומץ להשתמש בו. נכון, זה נשמע סופר קיטשי, אבל אנחנו לא בהכרח שונאים את זה.
12 צפייה בגלריה
מתוך Little Voice
מתוך Little Voice
מתוך Little Voice
(צילום: באדיבות Apple TV+)
פנים מוכרות: מעבר לשמות המפורסמים בחלק ההפקתי, ישנה השחקנית הראשית שמגלמת את בס - בריטאני או'גריידי, שכיכבה בשנים האחרונות בדרמה המוזיקלית "סטאר" (yes) ובסרט האימה "על החגים ועל המוות" (תרגום מקורי במיוחד ל-Black Christmas).

הזמר במסיכה - עונות 2 ו-3

מתי ואיפה: 12 ביולי, ב-yes VOD, yes Real ו-STINGTV. העונה השלישית תעלה ב-29 ביולי.
מה הסיפור: ריאליטי תחרות השירה שכבש את ארצות הברית אומנם חתם לפני מספר שבועות את עונתו השלישית, אך כעת הוא עושה עלייה לישראל במסגרת הערוץ החדש yes real. במידה ועוד לא שמעתם על הפורמט, נזהיר כי הוא אולי נשמע משונה אך לחלוטין עובד במבחן התוצאה. ב"הזמר במסיכה", פורמט שנולד בדרום קוריאה, מתחרים 16 אנשים מפורסמים בסדרי גודל משתנים - זמרים, שחקנים, קומיקאים, מנחים ואפילו פוליטיקאים - שמופיעים בתחפושות שונות, כשהרמז היחיד הוא הקול שלהם וסדרת רמזים שיכולים להעיד על זהותם.
12 צפייה בגלריה
מתוך "זמר במסכה", עונה 2
מתוך "זמר במסכה", עונה 2
מתוך "זמר במסכה", עונה 2
(צילום: באדיבות yes)
עניין הסודיות הוא יותר מסתם גימיק: הסלבס המחופשים נאלצים לשמור על זהותם בסתר מוחלט - מקהל הצופים, ממנחה התוכנית ניק קאנון, מפאנל השופטים ואפילו מבני משפחתם, חבריהם ועוקביהם ברשתות החברתיות, כשהם מתניידים ממקום למקום בחשאיות מוחלטת וכל הנוגעים בדבר חתומים על הסכמי סודיות. בסוף כל פרק, הסלב שמגיע למקום האחרון בהצבעת הקהל מודח ונאלץ לחשוף את פניו.
12 צפייה בגלריה
מתוך "זמר במסכה", עונה 2
מתוך "זמר במסכה", עונה 2
מתוך "זמר במסכה", עונה 2
(צילום: באדיבות yes)
פנים מוכרות: על אף שהעונות הנ"ל כבר שודרו מעבר לים לא נספיילר, ונסתפק בניים-דרופינג של פאנל השופטים, שמורכב מניקול שרזינגר (הפוסיקאט דולז), קן ג'ונג ("בדרך לחתונה עוצרים בווגאס"), ג'ני מקארתי והזמר רובין ת'יק. אליהם מצטרפים מדי פעם שופטים מפורסמים אורחים כמו ג'יימי פוקס, וויל ארנט, ג'ואל מקהייל ("קומיוניטי"), ג'ייסון ביגס ("אמריקן פאי"), שרון אוסבורן, גורדון רמזי ועוד.

שקרן/שקרנית - עונה 2

מתי ואיפה: 13 ביולי, ב-yes VOD, yes London ו-yes Drama.
מה הסיפור: עונה שנייה לסדרת המתח הבריטית מבית הארי וג'ייק וויליאמס, יוצרי "הנעדר" ו"הנעדרת". אם לא צפיתם בעונה הראשונה, קחו בחשבון שמעתה ואילך - הכל ספוילרים, על אחריותכם. אנו פוגשים שוב את לורה, המורה שהותקפה מינית על ידי אנדרו, אביו של אחד מתלמידיה, ונכנסה בעל כורחה למקרה קלאסי של "המילה שלו נגד המילה שלה", כשהיא נאלצת להוכיח כי היא זו שדובר אמת. בסוף העונה הראשונה, כזכור, הוכח כי אנדרו אכן אנס סדרתי, אך לפני שהספיקו לעצור אותו - מתברר כי הוא נרצח.
"שקרן/שקרנית", עונה 2 - טריילר
(באדיבות yes)
העונה השנייה ממשיכה שלושה שבועות לאחר שהוצא צו המעצר נגד אנדרו בגין תקיפה מינית של 19 נשים. כשגופתו נמצאת בביצה המקומית, בלשית חדשה ממונה על החקירה ומנסה לפענח מי האדם שעומד מאחורי המעשה. לורה, כצפוי, מוצאת את עצמה שוב במצב בו היא צריכה להוכיח את חפותה.
12 צפייה בגלריה
מתוך "שקרן שקרנית"
מתוך "שקרן שקרנית"
מתוך "שקרן שקרנית"
(צילום: באדיבות yes)
פנים מוכרות: שני כוכבי הסדרה, ג'ואן פרוגט ("אחוזת דאונטון") ויואן גריפית' (UnREAL), יחזרו לתפקידים הראשיים כקלי ואנדרו. ייבוא נוסף מ"אחוזת דאונטון" היא איימי נוטל (שגילמה את את'ל), כך שפרוגט ודאי הרגישה בבית.

מכשפת (Cursed)

מתי ואיפה? 17 ביולי, נטפליקס.
מה הסיפור: סדרה פנטזיה חדשה המבוססת על Cursed, רומן מאויר שנכתב על ידי טום ווילר ופרנק מילר המהולל ("שובו של האביר האפל", "עיר החטאים", "300"), ועוסקת באגדת המלך ארתור, מנקודת מבטה של נימואה. מי זו נימואה, אתם שואלים? ובכן, מדובר בבחורה צעירה בעלת יכולות מסתוריות (יש שיאמרו, יכולות כישוף), שלאחר מות אמה יוצאת למצוא את המכשף מרלין כדי למסור לו חרב קדומה, אקסקליבר משהו.
"מכשפת" - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
בדרך לשם היא פוגשת שכיר חרב צעיר בשם ארתור, והוא מצטרף אליה למסע שזוכה לנרטיב חדש - בו היא זו שנועדה להחזיק את אקסקליבר ולהשתמש בה כדי להביס את הפלדינים האדומים ולנקום בהם ובמלך אות'ר על רצח ההמונים שביצעו בבני כפרה. או כמו שהיא אומרת בטריילר: "האגדה מספרת שהחרב שייכת למלך האמיתי היחיד שלה. אבל מה אם החרב בוחרת במלכה?". האגדה מספרת שלימים היא גם הופכת לגבירת האגם, אך כדי לא לקחת סיכון בהרס המשך הסדרה - נשאיר אתכם לגלות לבד מה זה אומר, וכמה משמעותית היא לסיפור המיתולוגי.
12 צפייה בגלריה
מתוך "מכשפת"
מתוך "מכשפת"
מתוך "מכשפת"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
פנים מוכרות: את הסדרה מובילה קתרין לנגפורד, מי שמוכרת לרוב צופי נטפליקס כהאנה בייקר מ"13 סיבות", שבשעה טובה סיימה את עונתה הרביעית והאחרונה לפני מספר שבועות. לנעליו של ארתור ייכנס דוון טרל (שגילם את ברק אובמה ב"בארי") ואת מרלין יגלם גוסטף סקארסגארד, כוכב "ויקינגים", וכן, עוד אחד מהאחים של אלכסנדר וביל.

חדר 104 - עונה 4

מתי ואיפה: 25 ביולי, ב-HOT HBO, ב-yes VOD וסלקום tv.
מה הסיפור: עונה רביעית ואחרונה לאנתולוגיית המסתורין של האחים מארק וג'יי דופלאס ל-HBO. לאלה שטרם נחשפו אליה, הסדרה מתרחשת כולה בחדר מוטל אמריקני - מס' 104, אם עוד לא ניחשתם - ועוקבת אחר האורחים השונים והמשונים המתארחים בו, כשכל פרק לא רק עומד בפני עצמו, אלא גם שונה לחלוטין מהאחרים ומאופיין בז'אנר מתחלף - מתח, אימה, מדע בדיוני, פנטזיה ואפילו קומדיה.
12 צפייה בגלריה
מתוך "חדר 104"
מתוך "חדר 104"
מתוך "חדר 104"
(צילום: באדיבות HBO)
לרגל העונה האחרונה, הדופלאסים החליטו To Go Big אם הם גם ככה הולכים הביתה, עם פרק בכורה שבו האח מארק (שכיכב לאחרונה ב"תוכנית הבוקר") גם ישחק, גם יכתוב, גם יפיק וגם יהיה אמון על הפן המוזיקלי של הפרק, ולראשונה בהיסטוריית הסדרה - ישודר גם פרק שעשוי כולו באנימציה.
פנים מוכרות: כמו בכל עונותיה הקודמות, גם הפעם הדופלאסים בחרו לא מעט שחקנים מפתיעים, בהם דייב בטיסטה, קווין מק'קיד (ד"ר אוון האנט מ"האנטומיה של גריי"), שאנון פורסר (בארב "מדברים מוזרים"), קווין נילון ("העשב של השכן"), מליסה פומרו (סנטיאגו מ"ברוקלין תשע-תשע"), גארי קול (קורט מ"הטובות לקרב") ועוד.

איש לא ראה דבר (No One Saw a Thing)

מתי ואיפה: 27 ביולי, ב-HOT8 וב-HOT VOD.
מה הסיפור: ברוב סדרות הפשע-אמיתי אנו שומעים על גבר או אישה - ביחיד ו/או גרוע מכך, ברבים - שנעלמו או נרצחו, וככל שהפרקים מתקדמים מנסים להתחקות אחר זהות הנבל, בתקווה שלבסוף ייתפס. אך מה קורה כשהאשם ברצח הוא בעצם עיירה שלמה? זה הסיפור של "איש לא ראה דבר" - סדרה בת שישה חלקים, שמשחזרת את מאורעות ה-10 ביולי 1981, כש-60 מתושבי עיירת סקידמור שבמיזורי החליטו להקיף את מי שנחשב לבריון העירוני והואשם בהצתות, תקיפות ואונס אך חמק בכל פעם מעונש - ולהרוג אותו בירי.
"איש לא ראה דבר" - טריילר
(באדיבות HOT8)
הקאטץ'? כל זה לכאורה, שכן למרות חקירות ועדות ראייה של אשתו שישבה לצדו ברכב בזמן הרצח, התושבים שנכחו במקום טוענים כי "לא ראו דבר" - ולכן איש מהם מעולם לא הועמד למשפט או הואשם ברציחתו. יותר מכך, מתברר כי לסקידמור יש היסטוריה של אלימות כלפי תושבים שלא משתלבים בהרמוניה מוחלטת, שכוללת מקרי התאבדויות, רצח, חטיפה והיעלמויות.
12 צפייה בגלריה
מתוך "איש לא ראה דבר"
מתוך "איש לא ראה דבר"
מתוך "איש לא ראה דבר"
(צילום: באדיבות HOT8)
כדאי לדעת: במאי הסדרה הוא לא אחר מאבי בלקין הישראלי, זוכה פסטיבל דוקאביב שברזומה שלו סרטים תיעודיים כמו "פתלתל" (2015) על המקורות המסתוריים של נחל הירקון, ו"כאן מייק וואלאס", שעוסק בעיתונאי והמראיין האמריקני של "60 דקות". הסרט האחרון אפילו זיכה אותו במקום ברשימת "10 במאי הדוקו ששווה לעקוב אחריהם" של מגזין "וראייטי" ב-2019.

אקדמיית המטריה - עונה 2

מתי ואיפה: 31 ביולי, נטפליקס.
מה הסיפור: סדרת גיבורי העל המטורללת של נטפליקס, שמבוססת על הקומיקס באותו השם של הוצאת דארק הורס, שבה לסיבוב שני. למקרה ששכחתם, "אקדמיית המטריה" עוקבת אחר משפחה לא תפקודית של שבעה אחים מאומצים שעוצבו ככוח עילית של גיבורי-על, מה שהפך אותם למבוגרים הסובלים משלל הטראומות. כשהאב המאמץ נפטר, הם נאלצים לאחד כוחות מחדש כדי להבין מה באמת קרה לו, אך עוד לפני שהם מספיקים לעשות את זה - אחד האחים שנעלם 17 שנים קודם לכן מופיע ללא התראה מוקדמת, ומספר לאחיו ואחיותיו שבעוד מספר ימים תתרחש אפוקליפסה שתשלח את כולם לעזאזל.
12 צפייה בגלריה
מתוך "אקדמיית המטריה", עונה 2
מתוך "אקדמיית המטריה", עונה 2
מתוך "אקדמיית המטריה", עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)
למרבה הצער, האפוקליפסה אכן הגיעה והשמידה את העולם, אך אקדמיית המטריה הצליחה להימלט - הודות לכוחותיו של האח מספר חמש, הוא הפך את כל החבורה לטינאייג'רים והחזיר אותם בזמן. כעת, כשיש להם שנים להתכונן לאפוקליפסה, הם יכולים להתאחד מחדש כצוות על מנת לעצור את העומד לבוא, ובהנחה שווניה, מספר שבע שגם קרויה "הכינור הלבן", זוכרת את האירועים שקדמו למה שקרה בקונצרט - אפשר לצפות לדרמות. כשהאחים מודעים לכוחות של וניה, הם יכולים לנסות למנוע מאביהם, ד"ר הרגריבס, להסתיר אותם ממנה ולאמן אותה כדי לעשות בהם שימוש נכון. ואז, אם החבורה תישאר מאוחדת לאחר החזרה בזמן, אולי לד"ר הרגריבס לא תהיה סיבה לשים קץ לחייו.
12 צפייה בגלריה
מתוך "אקדמיית המטריה", עונה 2
מתוך "אקדמיית המטריה", עונה 2
מתוך "אקדמיית המטריה", עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)
פנים מוכרות: לעונה השנייה ישובו אלן פייג' ("ג'ונו") ושאר האחים, כשאליהם צפויים להצטרף עוד שלושה אחים חדשים. חוץ מזה, השמועות אומרות שאולי נזכה לראות שוב את מארי ג'יי בלייג' וקייט וולש ("האנטומיה של גריי") בתפקיד המתנקשת צ'ה צ'ה והבוסית שלה.