שומרים, המרכז לתקשורת ודמוקרטיה בישראל, מפרסם היום (א') קול קורא לעיתונאים ולאנשי תקשורת, ומבקש הצעות לתחקירים ופרויקטים תקשורתיים בעלי ערך ציבורי רחב.
המרכז, ארגון ללא כוונות רווח וללא שיוך פוליטי, שם לו למטרה לחזק את יסודות הדמוקרטיה והשיח הדמוקרטי בישראל באמצעות תחקירי עומק ופרויקטים דוקומנטריים. בהודעתו, שומרים מתחייב לספק לציבור מידע אמין ואיכותי על החברה והשלטון בישראל. עם זאת, אין בכוונתו להתחרות בכלי התקשורת הקיימים, אלא לסייע ולפעול בשיתוף פעולה עימם במטרה לשפר את יכולות התחקור והכלים העיתונאיים העומדים לרשותם.
1 צפייה בגלריה
בוועדה המייעצת. אילנה דיין
בוועדה המייעצת. אילנה דיין
בוועדה המייעצת. אילנה דיין
(צילום: ערוץ 2)
לוועדה המייעצת של שומרים הצטרפו כמה מבכירי העיתונות והתקשורת בישראל, בהם אילנה דיין, רביב דרוקר, גיא זהר, ראדה זועבי (בוקרא תקשורת) ודיוויד הורוביץ (Times of Israel). כמו כן, בוועדה ישנם גם עיתונאים ואנשי תקשורת אמריקנים בכירים, דוגמת ברט סטיבנס ("ניו יורק טיימס"), ריק אלטבף (היועץ המשפטי לשעבר של "60 דקות"), ויויאן שילר (נשיאת NPR לשעבר) ועוד.
עם השקת הפעילות של שומרים, אמרה אחת ממייסדות שומרים, הפילנתרופית לורה לאודר: "כפי שאומר המוטו של עיתון 'הוושינגטון פוסט': 'דמוקרטיה מתה בחשיכה'. באמצעות עריכת תחקירים עיתונאיים, אנחנו מבקשים לשמור ולחזק את הדמוקרטיה בישראל ולהגביר את השקיפות".