המפיק ומנהל התיאטרון יעקב אגמון הלך לעולמו בגיל 91. הבשורה מגיעה בתום מספר ימים בהם היה מורדם ומונשם בבית החולים שיבא בתל השומר. הלוויתו תיערך מחר (ה') בשעה 12:00 בבית הקברות בקיבוץ שפיים, בהתאם למגבלות הקורונה. השבעה תתקיים בבית משפחת אגמון אלמגור - רחוב ארנון 22, תל אביב, בין השעות 13:00-10:00 ובין השעות 21:00-17:00.
5 צפייה בגלריה
יעקב אגמון
יעקב אגמון
יעקב אגמון
(צילום: טל שחר)
אגמון, מעמודי התווך של התרבות הישראלית, הותיר אחריו אישה - השחקנית גילה אלמגור, שני ילדים, נכדים ונינים. בעבר, שימש כמנכ"ל תיאטרון הבימה, הקאמרי, הקים את תיאטרון בית ליסין ואת תיאטרון בימות ושימש כמנכ"ל התיאטרון הערבי-עברי ביפו.
מתוך הסרט "שאלות אישיות", באדיבות HOT8
מטעם תיאטרון הבימה נמסר: "התיאטרון הלאומי הבימה עוטה אבל על מותו של יעקב אגמון, שכיהן כמנכ"ל התיאטרון בין השנים 2005-1995 ובעלה של שחקנית 'הבימה' הדגולה, גילה אלמגור אגמון, שתיבדל לחיים ארוכים".
במרוצת השנים, הועלו בזמן כהונתו בתאטראות השונים הצגות בולטות כמו "בית הבובות", "הלילה השנים עשר" ו"מרי סטיוארט" בקאמרי; "מרי לו", "מותו של סוכן", "מונולוגים מהוואגינה" ו"מחכים לגודו" בבימה; "איש חסיד היה", "בוסתן ספרדי" ו"הכלה וצייד הפרפרים" בתיאטרון בימות; "ילדי הכרך", "אחרון הפועלים" ו"טנזי" בבית ליסין ועוד.
5 צפייה בגלריה
יעקב אגמון וגילה אלמגור
יעקב אגמון וגילה אלמגור
יעקב אגמון וגילה אלמגור
(צילום: טל שחר)
על הביקורות שקיבל על בחירותיו כמנכ"ל אמר בריאיון ל-ynet ב-2002: "אומרים לי שתיאטרון לאומי לא צריך לעשות מחזות זמר, ומה פתאום 'מרי לו' ו'הברווזון' מועלים בהבימה, ואני עונה שבכל שנה מעלה הנשיונל תיאטר בלונדון מחזות זמר כדי לשמח לבב אנוש, וזה לא בא על חשבון הדרמה הקלאסית. כל דבר שמצליח, אומרים אצלנו שהוא מתאים לתיאטרון המסחרי. כשעשינו כאן את 'בוסתן ספרדי' כעסו עלי מבקרים למיניהם. אני מאחל לעצמי שאחרי כל הצגה שעלתה 750 פעמים והכניסה לתיאטרון הרבה כסף, יכעסו עלי. 750 אלף איש נהנו ממנה, הרגישו שהם בבית כנסת חילוני. אלה שביקרו באו מעמדת התנשאות עדתית".
בשנת 2007 זכה בפרס מפעל חיים בטקס פרסי התיאטרון הישראלי. "אני מרגיש שמעריכים את מה שעשיתי", אמר אז בריאיון ל"ידיעות אחרונות" עם זכייתו. "כנראה הספקתי משהו ב-78 שנותיי. אין כאן התרגשות דביקה, אלא סיפוק של אדם שמאמין שהוא תרם משהו לתיאטרון".
הוא נולד בפולין בשנת 1929 ועלה לישראל כשהיה בן ארבע. ב-1958 ארגן את חגיגות העשור למדינת ישראל, בהן הוקמו לראשונה בארץ במות בידור של יום העצמאות. מאז 1968 הגיש את התוכנית "שאלות אישיות" בגלי צה"ל, שכללה שיחות אישיות עם מרואיינים מתחומים שונים בחברה הישראלית. לאורך השנים הגיש וערך תוכניות רדיו נוספות בקול ישראל, קול השלום וגלי צה"ל.
5 צפייה בגלריה
נעם סמל ויעקב אגמון
נעם סמל ויעקב אגמון
נעם סמל ויעקב אגמון
(צילום: מאיר פרטוש)
5 צפייה בגלריה
יעקב אגמון
יעקב אגמון
יעקב אגמון
(צילום: טל שחר)
אגמון הנחה את התוכנית "עלי כותרת" בערוץ הראשון, ואת התוכנית "בירה ומצב רוח" בערוץ 2. בין היתר, הוא גם ניהל את מועדון 77 ואת מועדון התיאטרון, הפיק את התוכנית "לילות עכו" עם דן בן אמוץ, הקים, הפיק וניהל את פסטיבל הצגות היחיד "תיאטרונטו", ניהל את פסטיבל עכו לתיאטרון ועוד. ספרו "שאלות אישיות: מבחר ראיונות מתוך התוכנית בגלי צה"ל", יצא לאור ב-1994.
מלבד פעילותו הענפה בתחום התיאטרון, אגמון גם הפיק את הסרט "מצור" (1969) בכיכובם של גילה אלמגור, דן בן אמוץ ויהורם גאון. הסרט עסק בשכול הישראלי ואלמגור גילמה אלמנה אחרי מלחמת ששת הימים. "מצור" זכה להערכה רבה והיה מועמד לדקל הזהב בפסטיבל קאן.
5 צפייה בגלריה
גילה אלמגור, צדי צרפתי ויעקב אגמון
גילה אלמגור, צדי צרפתי ויעקב אגמון
גילה אלמגור, צדי צרפתי ויעקב אגמון
(צילום: שלום בר טל)
אגמון ואלמגור נישאו ב-1963. במהלך השנים חידשו השניים את נדריהם מספר פעמים, האחרונה שבהם בטקס שנערך ביוני 2019 בנוכחות משפחתם. ב-2018 ביימה הבמאית עדי ארבל סרט תיעודי אודות הזוג ששודר ב-HOT8. בסרט צולמו בני הזוג בשיחה ברדיו ברוח התוכנית המיתולוגית "שאלות אישיות".