משחקנים, דרך בדרנים ועד מוזיקאים - תקופת הקורונה הותירה אנשי תרבות רבים ללא יכולת להתפרנס. כשברקע סגר האוסר על התקהלויות ועל הגעה לעבודות שאינן חיוניות, המתופף מאיר הררה מצא את עצמו בבית כשהוא נאלץ לחשוב על דרכים יצירתיות להתאמן מבלי להפריע למשפחה ולשכנים. לבסוף הוא גם מצא: הררה מיקם את התופים שלו באמצע יער, הרחק מסביבת אנשים, שם הוא יכול לנגן מבלי להזיק לאחרים או לעצמו. אלא שאז הגיעה המשטרה למקום - ונתנה לו קנס בסך 3,500 שקלים בטענה להפרת הנחיות הקורונה.
(צילום: שחר גולדשטיין)
"אני צריך לעבוד, אבל האולפנים סגורים וגם חדרי החזרות, וכשכולם בבתים, כולל הילדים - אין רגע דל", מסביר הררה בריאיון לאולפן ynet. "אז מצאתי פינה ביער בה אני לא מפריע לאף אחד, רק אני והעצים במשך כמה שעות ביום. פתאום ביום שישי הגיע רכב של מג"ב, בן אדם לבד בניידת, ואומר לי: 'מה אתה עושה פה?', ורצה לתת לי דוח של 3,500 שקל. 3,000 על הפרת סגר ועוד 500 על מסכה, שאני לא ארעיל עצים".
יצאת מהטווח המותר על פי החוק? "הייתי רחוק, ברור. גם אמרתי לשוטר: 'אני לא ילד, אני מודע למעשיי. אני לא מנסה להתחמק, לא מאשים אף אחד, רק את עצמי', אבל זה חוק מומצא".
2 צפייה בגלריה
מאיר הררה
מאיר הררה
מאיר הררה
ציפית שמישהו יתפוס אותך? או שלא העלית בדעתך שזה יכול לקרות? "לא, במיוחד כשאתה רואה ביער רוכבי אופניים וספורטאים רצים. מה ההבדל בינינו? הרי כתוב בחוק שלעובדים במקצועות האמנות והתרבות מותר לגשת לחזרות. מכיוון שהכל סגור - בן אדם הולך להתאמן ביער, זה חדר החזרות שלו עכשיו".
אתה מתכוון לערער על הדו"ח? "אני רוצה להישפט. כי השוטר אמר 'אני לא מכיר, מה זה להתאמן? על מי אתה מתאמן?', אז הבנתי שאין מה לדבר איתו. הצדעתי לו, אמרתי לו 'תן לי את מה שמגיע, אדוני השוטר', וזהו. הוא עוד התלבט עם המפקד שלו בטלפון, 'מה ניתן לו?'. הוא יכול היה גם להגיד לי 'קפל את עצמך ועוף'. אבל הוא בא לעשות את העבודה שלו, אני לא בא בטענות אליו".
2 צפייה בגלריה
מאיר הררה
מאיר הררה
מאיר הררה
העץ ברקע, זה מהיער או שאתה קרוב לבית? "לא, אני במקום אחר, אבל גם ביער. אין לי מקום אחר להתאמן, אנחנו המוזיקאים חייבים לתחזק את הגוף כמו ספורטאים, אנחנו כל החיים עובדים על ארטיקולציה של הגוף".