הסטנדאפיסט נדב אבקסיס הופיע אמש (מוצאי שבת) בקיבוץ חצור מול קהל של 50 איש. הבוקר התראיין אבקסיס לאולפן ynet וסיפר מה הניע אותו להפר ביודעין את הנחיות משרד הבריאות, שאסרו על קיום מופעי תרבות.
(צילום: אבי חי)

"קצת יצאו מפרופורציות", אמר אבקסיס, "הגיע צוות של חדשות 13, זה היה מצחיק. לפני שנה אם לא היית בון ג'ובי שמופיע מול 50 אלף איש בפארק הירקון לא דיברו איתך. היום 50 איש במסעדה – אתה פותח מהדורה. זה מטורף, לאן הגענו?".
אבקסיס אמר שהביא בחשבון שיקבל קנס – ואמר כי לא התכוון לשלם אותו: "הייתי הולך לבית משפט". הוא נמנע מלייצג את כלל הסטנדאפיסטים ואמר: "המעשה שלי היה שלי, לא על דעת סטנדאפיסטים אחרים, חלק אמרו שמחכים להנחיות של פרופ' גמזו. אני לא חיכיתי – ואני חושב שהגיע הזמן".
אבקסיס מתרעם על סגירתו המתמשכת של עולם התרבות. "אני מכיר אנשים שחזרו לגור עם ההורים בגיל 40", אמר, "אתם רוצים שנשב בבית? שלמו לנו כמו שמשלמים לאחרים. אין סיבה שנשב בבית. אנחנו רוצים לחזור להופיע".
1 צפייה בגלריה
נדב אבקסיס
נדב אבקסיס
"אני מקווה שזה יזיז משהו". נדב אבקסיס
(צילום מסך)
"אני מקווה שהערנו ועשינו קצת רעש, ומקווה שזה יזיז משהו", אמר אבקסיס, והוסיף כי ההופעה אמש לא הייתה רווחית: "עד שהאולמות הגדולים לא יוריד מחירים – אני לא אוכל להופיע במקום של אלף איש מול 500 איש – כי זה לא יכסה עלויות. העירייה צריכה להוריד את המחירים".
במהלך הריאיון אבקסיס מתח ביקורת על הזנחת עולם התרבות מצד מקבלי ההחלטות. "אף אחד לא דיבר איתנו בתקופה הזאת. החליטו לסגור את התרבות יחד עם המסעדות ולהטיל הגבלות. את המסעדות, את חדרי הכושר ואת הישיבות פתחו – ורק אותנו שכחו. זה נראה כמו מאבק של מאה סטנדאפיסטים, אבל זה לא. זה מאבק של אמנים, שחקנים, זמרים, יוצרים. כבר חמישה חודשים שהכותבים שלי לא מקבלים תמלוגים".
אבקסיס סיים בנימה אופטימית: "קיבלתי הודעה מהעוזר של פרופ' גמזו אתמול בלילה. אני מקווה שכן ירצו לעשות משהו, לדבר. שאר חבריי האמנים נפגשים עם גמזו ומקווים שיזוז משהו. קיבלתי עוד הודעה אתמול ממישהו בכיר שאמר לי שהשבוע יהיו בשורות. אני מקווה שכן".