זה קרה אחרי שלושה שירים. בפעם הראשונה מאז שעלתה על הבמה הגדולה, נגה ארז נעצרה לרגע. לפתע אפשר היה לראות את המבוכה בפניה. היא השפילה את מבטה מעט, התקשתה לעכל את ההתרחשות המטורפת שקורית סביבה – והיא במרכזה. "אני מקווה שלא אקלל ביותר מדי שפות", היא אמרה לקהל בהומור ובניסיון לרכך מעט את ההתרגשות הרבה שלה.
זה היה רגע קטן, אנושי ומשמעותי. ברבע השעה שקדמה לו, ארז סובבה אתמול (ה') את קיסריה על האצבע הקטנה שלה. בשביל סנסציית פופ בהתהוות כמוה, האמפי המפורסם, שנחשב לפסגת האולימפוס עבור מוזיקאים ישראלים רבים, הוא רק עוד תחנת עצירה קצרה בטיפוס המטאורי שלה למעלה. היא השתוללה על הבמה בנונשלנטיות של כוכבת פופ עם ניסיון של עשרות שנים על הבמות הגדולות בעולם. ואז, באותו רגע קטן וחשוף, פתאום זה הכה גם בה. לשנייה אחת היא הביטה בקהל העצום שמריע לה, וקלטה איך היצירה שלה, שבישלה במשך שנים מחוץ לרדאר - אם להשתמש לרגע בשם אלבומה הראשון - מתפוצצת בבום ענק ומשגרת זיקוקים לכל עבר.
פיזית, ארז ואלפי הצופים בקהל היו בקיסריה, אבל התחושה לאורך כל הערב הייתה של הופעה על הבמה המרכזית בפסטיבל פרימוורה בברצלונה. זה מתחיל כמובן במוזיקה. לא במקרה ביילי אייליש עפה עליה. נדיר למצוא אמנים ישראלים בסדר הגודל שלה, כאלו שממלאים את קיסריה בלי למצמץ, עם סאונד וחזון אמנותי שכל כך תואמים ומושפעים מהטרנדים הלוהטים ביותר במוזיקה הלועזית. אבל יותר מזה, ארז פשוט הצליחה לתפור למוזיקה המצוינת שלה מופע מנצח, כזה שיכול ממש ברגע זה לעלות בכל פסטיבל ענק בעולם. לבושה בחליפה האפורה המפורסמת וחמושה ב-30 רקדנים לבושים שחור, בשני נגנים בלבד (אורי רוסו על הגיטרה ושלל כלים אלקטרוניים ורן יעקובוביץ' על כלי ההקשה) ובמאגרים בלתי נגמרים של אנרגיה וכריזמה, ארז העניקה לקהל מופע פופ-אלקטרוני סוחף, מהוקצע ונוצץ. כיאה לז'אנר, כל שיר אצלה הופך לנאמבר מושקע של שירה וריקודים בהרמוניה מושלמת עם המוזיקה המחשמלת וחבורת הרקדנים הגדולה.
ארז היא לא אחת שבונה את האנרגיות של ההופעה בהדרגתיות. להפך, היא מגיעה עם אקדחים שלופים מהרגע הראשון. היא לא נחה לרגע, נעה על הבמה אחוזת תזזית, מפזזת מקצה אחד שלה לאחר. את השירים הכי מוכרים היא לא שומרת בהכרח לסוף, אלא כבר בשלב מוקדם של ההופעה היא יורה תותחים כבדים כמו הלהיט הגדול ביותר שלה, Views, ואת Fire Kites שזוכה לביצוע עוצמתי ואדיר. הקהל נשבה בקסמה בתוך רגע. היא כמעט לא צריכה לדבר איתו. מספיק זינוק קטן ומלא בהתלהבות שלה באוויר כדי להרים את כל אמפי קיסריה על הרגליים. עד שארז תרד מהבמה כעבור שעה, אף אחד לא יחזור לשבת.
באחד מרגעי השיא של ההופעה, במהלך השיר Bad Habits, ארז עורכת מסע ארוך אל עבר הקהל. היא לא מסתפקת בביקור מנומס בשורות הראשונות, ובמקום זאת מטפסת עד למושבי האבן הרחוקים, רוצה להרגיש מקרוב את האהבה העצומה שהקהל מעניק לה. ב-Story, לראשונה בהופעה, אורי רוסו, השותף המוזיקלי ובן הזוג, נע מהפינה אל עבר קדמת הבמה ומאפשר לנו ליהנות מהדינמיקה המושלמת בין השניים שעומדת בלב היצירה המרתקת שלהם.
עברית, כצפוי, לא נשמעה הרבה בקיסריה. רגע אחד שבו בכל זאת אפשר היה לשמוע את ארז מדברת באריכות בשפת הקודש הוא בסרטון ההקדמה ל-Switch Me Off, בו היא מנסה במתיקות ותבונה להסביר לפעוטה מה זה "לאבד את עצמך". ארז לא איבדה את עצמה לרגע אתמול בלילה – והקהל המשולהב לבטח לא איבד אותה. היא לא פסחה על אף אחד מהלהיטים של אלבומה האחרון, Kids, וחתמה את ההופעה בהדרן שכלל את No News On TV המצוין ואת Dance While You Shoot מאלבומה הראשון. זה נגמר כעבור שעה בלבד עם טעם עצום של עוד, אותו היא מילאה מאוחר יותר כשהתארחה במפתיע בשני שירים של בלקן ביט בוקס – שהופיעו על אותה הבמה מיד אחריה.
ההופעה הראשונה של נגה ארז בקיסריה הייתה מופע ניצחון וחגיגות החדירה לקונצנזוס של מי שהפכה מאוצר סמוי של עכברי מוזיקה והיפסטרים מתנשאים ליקירת תחנות הרדיו, עורכי הפרומואים, התסריטאים של "ארץ נהדרת" ומי לא בעצם. אם להעריך לפי מה שראינו אתמול – ומה ששמענו ממנה עד כה - תופעת נגה ארז עוד יכולה להתפתח לממדים ענקיים בהרבה, ואז כשתביטו בה בגאווה שורפת במה ענקית בגלסטנבורי או רדינג, תוכלו להשוויץ בפני הבחור הבריטי השתוי והשמח שרוקד לידכם, שזכיתם לראות אותה מקרוב, ממש רגע לפני המפץ הגדול.