בעקבות הפרסום ב-ynet, עובדי הפקת "הישרדות" מספרים שקיבלו הודעה מקופת החולים כללית שהחיסון שתוכנן להיום (ב') ולימים הקרובים - מבוטל.
מוקדם יותר היום פורסם ב-ynet כי על אף קריסת מוקדי השירות ודחיית החיסונים בבתי האבות לשבוע הבא, בקופת החולים כללית תכננו לחסן את עובדי הפקת "הישרדות" שאמורים לטוס לצילומי העונה החדשה בחודש הבא.
1 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום: אור דנון)
הפרסום עורר סערה ולקוחות קופת החולים זעמו וטענו כי הם אינם מצליחים להשיג תור וכי אין זה הגיוני שאנשים שעומדים בדרישות משרד הבריאות לחיסון - מגיל 60 ומעלה וקבוצות בסיכון - לא יחוסנו, זאת בזמן שעובדי התוכנית, שאינם עומדים בתנאי משרד הבריאות, כן יחוסנו.
"הפקת הישרדות לפני אבא שלי? זה מרגיז ולא הוגן", אמרה יעל מרמת השרון בעקבות הפרסום, “הוא בן 85, אלמן שרודף אחרי החיסון. למה שבן אדם שמשלם מיסים ושותק ביום יום לא יקבל חיסון? זה מעצבן". עוד הוסיפה: "הוא סיפר לנו שמאתמול הוא מנסה להשיג את קופת חולים כללית, ושהוא נורא מאוכזב שלא עונים לו. נתנו לו את התור לחיסון רק לסוף פברואר".
שעות ארוכות אחרים הפרסום, בשיחות פנימיות בקופת חולים כללית מודים שטעו בעניין החיסונים להפקת הישרדות: "שיקול הדעת היה לקוי וטוב שמיהרו לתקן את הטעות".
לפי הפרסום הראשוני, אנשי הצוות של התוכנית היו אמורים להתחסן היום. "החיסון נקבע להיום והמשתתפים כבר קיבלו הודעה שהם יתחסנו בשבוע הבא, בדיוק כמו בתי האבות. מיותר לציין שאנשי הצוות מתחת לגיל 60", אמרו גורמים המעורים בפרטים ל-ynet.
בהמשך היום, מתמודדים נוספים בהפקת "הישרדות" סיפרו כי אתמול יצרו איתם קשר מקופת חולים כללית כדי לתאם מועד חיסון להיום - זאת כאשר הוראת משרד הבריאות על איסור חיסון למי שאינו עונה על הקריטריונים יצאה כבר בשבוע שעבר.
רק כשעה אחרי פניית ynet הודיעו גורמים מקופת חולים כללית כי לאור הגבלת משרד הבריאות החיסונים לא יבוצעו.